2009-12-30, 21:25
Medlem
Hoegbergs avatar
Var väl efter debutfyllan när man var 14.

Hade dåligt att dricka så köpte en liter vitt vin av polaren. Häller i mig vinet + en del sprit på ca 20 minuter, vi ger oss ut och ska leta upp nån fest, kan inte gå ordentligt utan ramlar efter vart tredje steg. Tillslut rullar jag nedför en slänt och sen är det svart.

Vaknar upp i min säng dagen efter och har aldrig mått så jävla dåligt som jag gjorde då. Tror det dröjde 3 dagar innan jag kände mig riktigt pigg.
Det hela blev inte bättre av att jag hade blåmärken och skrapsår över hela kroppen efter att ha landat på asfalten otaliga gånger.
Citera
2009-12-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Det värsta med bakfylla är ju inte att man har t.ex. ont i huvudet, snurrig osvosv, utan det värsta är när man får reda på vad man (tydligen) gjorde kvällen innnan.

Kommer ihåg när jag i mina yngre dar, i vanlig ordning deckade, fick reda på att jag hade 2 st fyra år äldre ligist killar efter mig. Vad fan äre frågan om undrade jag ju då såklart, då fick jag höra av polarna att jag pussat flickvännerna till dessa två unga herrar och därför skulle få spö.

Kan tillägga att jag var 16 då det hände, så att dessa killar hade 4 års för språng spelade ju in.

Det slår allt jag upplevt av bakis-spyor och bakis depressioner osv.

Nej, det värsta är huvudvärken, illamåendet och den oroliga magen.
Citera
2009-12-30, 22:05
Medlem
PastorFredriks avatar
Fjorton år kanske.. klassisk tonårsfylla med kärleksförklaringar till främlingar, frambromsvurpor på moppe och hemburen av en lovande juniorboxare som jag tackade genom att kräkas på.
Detta var fredag kväll, och på söndagen kräktes jag fortfarande.. Måndagen i skolan var tack och lov "bara" klassisk bakfylla
Citera
2009-12-30, 22:11
Medlem
platypuss avatar
Var väl 15-16 år och vaknade av att det luktade skit i rummet..
Och nej, jag hade inte skitit, men däremot spytt. På kudden som var någon decimeter ifrån mitt huvud.

Inte så härligt att vakna upp med en stinkande spya precis vid näsan när man redan mår illa.
Det som gjorde det hela värre är att jag tydligen försökt torka upp skiten med en tröja som låg indränkt i spya på golvet.
Äckelfaktorn höjdes något brutalt och jag spenderade morgonen med att byta sängkläder och torka golvet.
En av mina värsta bakfyllor då jag blev så jävla illamående och dessutom inte kunde ligga kvar i sängen utan var tvungen att gå upp och städa! Alla flashbacks från kvällen innan ska vi inte ens prata om, fyfan vilken ångest jag hade..
Citera
2009-12-30, 22:17
Medlem
surfacings avatar
Ojoj, vet inte ens vart jag ska börja. Men en specifik jag minns såhär på rak arm var sommaren 2008 tror jag. Vi skulle tända av efter över en veckas stenhårt supande i festivalsammanhang etc. Trodde allvarligt jag skulle dö på riktigt då.

Första dygnet var jag bara fortfarande full. Men sedan när det började plana utför blev jag helt apatisk, paranoid och likgiltig. Följande dagar hade jag frossa, ont i hela kroppen (mest psykiskt) och hallucinerade ganska kraftigt. Sistnämnda tror jag såhär i efterhand berodde på stor sömnbrist. Men det sjuka var att det gick inte att sova på flera dagar oavsett hur slutkörd jag var.

Lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig röra en droppe alkohol någonsin igen efter detta. Tror ni man höll det löftet? Nej...
Citera
2009-12-30, 22:30
Medlem
Random~s avatar
Den värsta bakfyllan jag har varit med om var en jag hade i Frankrike i somras, hade druckit 2 champagneflaskor och ett antal pina coladas den kvällen, vaknade med en fruktansvärd huvudvärk och låg och spydde i duschen hela morgonen. Både min mage och min plånbok var ganska tom den dagen.
Citera
2009-12-30, 23:28
Medlem
Qlintans avatar
Haha, sköna bakfyllor ni haft :P
Min "värsta" bakfylla va när ja drog på en brud för ett par månader sen. Själva bakfyllan va inget problem(bara jag som nästan aldrig haft en bakfylla?) men ångesten.. herregud.
Citera
2009-12-30, 23:40
Medlem
nosheoldwomans avatar
Värsta bakfyllan var min 21årsdag. Var på semester med lite vänner och efter en redig absinthfylla blir jag väckt med sång och presenter i sängen. Aldrig har jag mått så dåligt, jag försöker hålla minen men springer så fort jag kan direkt in på toan och de känns som jag spyr upp alla min inälvor, hela toaletten är röd och jag har en redig blodsmak i munnen. Jag låg i sängen hela dan med en hink framför mig, blev ingen fest den födelsedagen..
Citera
2009-12-30, 23:58
Medlem
Värsta måste varit efter en utekväll där jag vaknar upp. I mina egna spyor...har spytt ned skolbäcker hemma, rummet luktar pung. Jag är hungrig men för bakis för att orka äta, hade jag ätit hade jag troligen spytt upp allt igen dessutom. Jag orkade inte blunda, för hela huset snurrade då, jag orkade inte bajsa, för jag vet att det hade luktat gammal öl. Fan vad dåligt man mådde...
Citera
2009-12-31, 00:00
Medlem
SMD FBs avatar
Jag var 16 år tror jag och jag skulle ha en redig kräftskiva hemma. ca 10 pers kom (bodde hemma då) och spriten flödade. Jag drar inte en droppe öl, var bara sprit. Som välkomsdrink bjöd jag på RV, det blev 2 glas sedan resten var ren vodka. Började med att shotta ur glas, slutade att man drack ur flaskorna så mängden är svår att bestämma.

Bakfyllan var inte dålig den heller de flesta kompisar var kvar dagen efter också, men det roliga var att morsan kom hem med hunden kl 10-11 på morgonen. Det enda hon sa var, jag kommer hem lite senare, sedan gick hon. Hunden smet ut och slickade i sig en spya som låg på gräsmattan. Jag orkade inte göra något för jag visste att jag skulle spy så fort jag reste mig ur sängen. Fosterställning var en vanlig ställning den dagen.

Min första riktiga fylla kan tilläggas.
Citera
2009-12-31, 00:28
Medlem
marcus90_kungs avatar
Jag var 15-16 år. 2 dagar innan nyår så drack vi 80procents sprit. Det sista jag minns var vid 1-2 då jag ramlade med ansiktet före i gruset. Vid 7-tiden blev jag hämtad av föräldrarna. 12 timmar senare var jag död. I mina drömmar. Jag vaknade, kröp till badrummet, la mig i badkaret för att dusha. Åt väl en 2-3 gånger under kvällen, men det kom upp lika snabbt. Sedan sov jag ruset av mig. Kan nämna att jag bara drack en öl på nyår.
Citera
2009-12-31, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allmosorz
Det kan fan omöjligt vara sant! Är du säker på att du bara fick i dig alkohol den kvällen?

Som sagt, jag kommer inte ihåg så mycket utav den kvällen. Men jag antar att jag mycket väl kan ha fått i mej en drog...

Fast isånafall omedvetet, kanske en drog blandats i vodkan jag drack. Men jag vet att jag inte skulle ta en drog då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in