Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-31, 00:33
  #25
Medlem
BlueMarlins avatar
Finns så jävla många hemska backfylleminnen men här är en av dem.

Vaknade upp i ett gungande rum med pulserande huvudvärk efter en kväll med lite för mycket alkoholintag. När jag satte mig upp så började det vända om i magen. Jag märkte att jag hade spytt mellan sängen och väggen och att jag hade skit i kallingarna. Rusade iväg till toan och spydde. När jag satt där halv livlös och dräglade så kände jag att det började rinna i röven, fick panik och satte mig ner på toan och jag bokstavligen sprutmålar hela byttan brun. Jag fick spykänslor igen och försökte hålla tillbaks men fick fan åka ner med huvudet i handfatet. Där efter så började jag kallsvettas och känna mig yr och fick då sätta mig ner igen. Jag vaknade efter att ha sovit en stund och "städade" både mig själv och handfatet, golvet fick vänta då jag kände att jag måste lägga mig ner i sängen eller så skulle det bli toan igen. Vek upp benen mot vägen så att illamåendet skulle släppa. Sov sedan ca tre timmar fören jag prövade mig på att hämta vatten och städa golvet.

Misstänker dock starkt att jag hade fått i mig gammal mat vid grillen fören jag gick hem.
__________________
Senast redigerad av BlueMarlin 2009-12-31 kl. 00:46.
Citera
2009-12-31, 01:16
  #26
Medlem
Marcuyss avatar
En utav mina värsta bakfyllor måste ha varit för några månader sen när jag och några polare drog ut på krogen en torsdagskväll. Kvällen slutade med att jag och en kompis hamna i fyllecell och fy fan för att vakna där på morgonen, mådde illa som fan och de var svinkallt. blev utskickade kl 7 på morgonen och satt 3 timmar på busstationen och mådde piss medans alla andra åkte till skolan. spydde som en jäkla vattenkran på bussen hem och låg sen kvar i sängen hela dagen.

Kan tillägga att min kompis mådde ännu värre
Citera
2009-12-31, 01:35
  #27
Medlem
var 15år.
drack endast wiskey under kvällen.
vaknade på morgonen med orange t-shirt...orginalfärg vit.
var trött/seg och hade en jävla huvudevärk i 2 dagar, har aldrig mått så dåligt varken innan elelr efter
Citera
2009-12-31, 04:25
  #28
Medlem
parskis avatar
Min värsta bakfylla var ganska nyligen. Var på en fest nära Uppsala någonstans, och det blev inte varannan vatten, så att säga. Det värsta var när jag låg på Uppsalas patetiska försök till centralstation och väntade på tåget till Stockholm runt klockan 5-6 på morgonen. Huvudet dunkade som Satan och dörrarna öppnades konstant. In blåste en vindpust som varje gång skickade ilande rysningar i ryggraden... Dörrjäveln reagerade på folk inomhus samt idioter som var utomhus. Självklart sätter sig en kinesjävel nära dörren och lyckas få den att öppna sig alltför frekvent. När fanskapet till slut flyttade på sig så reagerar dörrfan på alla bönder som cyklar förbi. VEM FAN ÄR UTE OCH CYKLAR RUNT 5-6 PÅ MORGONEN?!! Ville slita huvudet av varenda jävel. Kul att sitta där och hosta slem och spya i ett antal timmar tills tåget går...

Det var det.
Citera
2009-12-31, 04:29
  #29
Medlem
När jag vaknade på morgonen så låg jag på golvet och var helt utslagen. Dagen efteråt hade jag haft en riktig karatefylla, spytt mitt i natten och försökt att somna.

Kravlade till dasset och la mig på golvet för att med tom blick stirra under badkaret. Det är vad man kan kalla en dejt med badrumsgolvet.
Citera
2009-12-31, 04:32
  #30
Medlem
Hirvis avatar
Jag var 18 år, sista natten med gänget kan man väl säga. Klassresa med min gymnasieklass. Jag var killen som snackade med alla verkligen, och så fanns det en tjej ingen snackade med och jag hade länge jobbat på att få kontakt med henne, inte sexuellt men som kompis. (för att verkligen vara den sociala kungen)
Så jag hade blivit vän med hennes vänner (en sån där filmgrej och sen visar det sig att jag kommer bättre överens med hennes vänner som jag bara "utnyttjade" för att komma närmare henne) och fått reda på lite saker om henne. Bland annat lite hemligheter om henne avlidna pappa.

Så vi super och har kul i Tyskland och allt är frid och fröjd. Tredje dagen dricker jag tequila för första gången, det blev mycket tequila. Jag blev väldigt full och började "teasa" henne med att jag minsann visste saker om henne som hon inte hade en aning om (och jo hon började ju såklart snacka med mig för att få veta)

Efter en timme eller två står vi på en toalett och jag vräker ur mig det jag vet och att jag varit otrogen och massa skit (mot mitt ex, vilket inte stämde fullt ut men ändå) och hon börjar storböla, folk kommer och undrar vad fan jag gör som får henne att grina. Jag försöker ursäkta mig, hon drar och slänger en ölkanna på mig. Jag blir fullare och dystrare, snackar med hennes två kompisar och bryter ihop i en korridor när jag fattar vad jag gjort. (Hon kan förstöra mitt förhållande och hon hatar mig, jag har just sabbat relationen med min bästa tjejkompis som berättade hemligheterna och som jag träffade för att komma närmare henne) och till råga på allt hade jag ju dessutom berättat att jag "bara blev kompis med X för att komma närmare henne". Jag sitter alltså och storgråter i en hotellkorridor, några japaner ber mig gråta tystare för dom försöker sova. När jag till slut kommer in i mitt rum och sen vaknar dagen efter kan man väl säga att min baksmälla var ganska vidrig.

Jag var tvungen att delta i en rundvisning av hela jävla Berlin, och jag gick runt med min mp3 i total ensamhet hela dagen, jag tror det är svårt att överträffa den ångesten...
Citera
2010-01-19, 17:53
  #31
Medlem
GregoryHouses avatar
Jag skar upp händerna på något vasst och somnade lite här och var, när man kom hem spydde man sönder toan och när man vaknade hade man ont i händerna och fina blodiga avtryck från mina händer lite här och var... eller inte. Har inte hänt så mycket för jag brukar aldrig supa skallen av mig, värsta som hänt är att jag däckade vid någon buske eller nått i 10 min eller nått, mins faktiskt inte. Var bara jobbigt att gå upp och städa toan
__________________
Senast redigerad av GregoryHouse 2010-01-19 kl. 17:55.
Citera
2010-01-19, 18:32
  #32
Medlem
fragaintevarfors avatar
Min värsta backfylla var nog när jag fontänspydde(bokstavligt talat, ja). Jag klarar av huvudvärk och och fysiska skador från bakfyllor, men att vakna mitt i natten av att man spytt upp en hel pizza, chips och massa annat över hela sitt rum är inte kul.

Gardinerna bakom min säng fick tas ner, allt ovanpå sängen tvättades ordentligt, mitt skrivbord(ca en meter från sängen) fick skrubbas och putsas, jag fick tömma mina sängbordslådor för att tvätta lådorna osv..

Allt tvättande skötte jag dock dagen efter när jag vaknade i duschen som jag somnat i efter mitt spyende.

För den som undrar så nådde alltså fontänen ca 1 meters höjd vilket man tydligt såg på gardinerna.
Citera
2010-01-19, 19:17
  #33
Medlem
namgrebs avatar
Det hela utspelade sig en vinter strax innan jul och familjen var mitt uppe i en omfattande flytt. Som äldsta son innebar det självklart en jävla massa lyfta och bära. På kvällen lyckades jag dock smita iväg ut till några polare där vi skulle "dricka lite bärs, kolla lite tv och spela fifa", det vanliga som har gjorts otaliga gånger utan några felsteg.
Det började som vanligt, skitsnack, lätt salongsberusning och allmänt trevligt. Av någon anledning hade vi däremot ingen öl utan bara flaskor vodka. Vilket i sig inte heller var ovanligt annat än att vi nog hade lite mer flaskor än vi behövde.
Hursomhelst förflöt kvällen ganska bra. Mycket snack, tv-spel och grabbigt beteende, allt med den där härliga alkoholberusningen i kroppen som får det att pirra skönt samtidigt som allt i livet faller på plats. Det var här jag troligtvis borde dragit ner på drickandet och vanligtvis gör så. Men, rätt som det är börjar man gå lite för långt in i dimman med risken att gå vilse helt.
Någon fixidé kom upp relativt tidigt, nämligen den att vi skulle dricka upp allt i flaskorna, allt! En kompis hade förståndet att inte haka på idéen, en drog hem och en annan däckade relativt tidigt och då återstod endast tre av oss, jag plus A och B. Utamningen synes stor, men va fan, det var ju bara att hinka!

Vad jag sedan minns är följande:

Ligger på soffan och kollar på Lords of dogtown och reflekterar över hur en av karaktärerna har långt coolt hår, men den andra har långt böghår. Jag vet inte hur mycket jag fått i mig, men jag var en liten skit på den tiden (är fortfarande liten men inte lika liten som jag var då och absolut inte lika oerfaren), utan att känna mig illa förstår jag någonstans i mitt fuckade sinne att jag kommer att spy inom en snar framtid. I en tvättstuga hittar jag en hink, ställer den vid sidan om soffan och somnar.


På morgonen vaknar jag upp och kaskadspyr i hinken med sådan kraft att taket säkert fick sig några spyfläckar. I flera minuter ligger jag där och spyr upp hela maginnehållet typ tio gånger om. När jag tillslut är klar tar jag hinken och vandrar iväg till toan för att skölja ur den.
Där står B och spyr. Vi småsnackar lite och det kommer fram att han trodde jag var på den nedre toan eftersom den var låst. Jag sköljer ur min hink och går sedan ner till den nedre toan för att undersöka mysteriet. Den var mycket väl låst men toalettlås erbjuder ju som vi alla vet ingen större utmaning. Där inne på toalettgolvet ligger A däckad, tom vodkaflaska i handen och med en stor spya på golvet. Duktig som jag är kollar jag hur han mår, ser hur medveten han är osv. och övertygad om att han inte är i något akut tillstånd släpar jag iväg med honom till ett gästrum, bäddar ner honom och ger honom min hink.
Sedan gick jag och la mig igen med tanken att sova bort det värsta, men snart vaknade man av ett sms ifrån farsan som löd "hämtar upp dig", dvs. jag skulle plockas upp och sen skulle flytten vara igång igen.
Illamåendet var det värsta i hela mitt liv och jag kände mig så uruselt dålig att jag ville dö där och då. Var inte säker på huruvida det nu rörde sig om en bakfylla eller snedfylla. Piss och återigen piss måde man.
Då A hade spytt ner sängen och missat den hink jag gett honom helt, samt B var lillbrorsa till han som däckade tidigt, var stämningen inte sådär jäkla munter på morgonen så jag hakade på farsans erbjudande och drog. Inte för att jag egentligen hade något val.

Farsan som omedelbart förstod i vilket skick jag var i körde en omväg hem, en som innebar slingriga vägar. Inte fan höll han igen något heller, körde slalom som en galning. Hemskaste bilfärden någonsin. Väl hemma igen ger han mig uppgiften att packa ner spritskåpet. När jag tog ner första whiskeyflaskan gick det inte längre. Lugnt och stilla reste jag mig upp, gick väldigt behärskat till toaletten och när jag kom in la jag kaskadspyornas kaskadspya, lyckades med konststycket att få spya uppe på kepsen. Efter den lilla incidenten mådde man lite bättre, i ungefär en halvtimma. Därpå följde en dag av tufft bärande, slitande och släppande innan familjen sent på kvällen hade flyttat in i sitt nya hem och jag förbannade mig själv tusen gånger om och svor att aldrig någonsin dricka alkohol igen! Ett löfte man självklart inte hållit!

Citera
2010-01-19, 22:00
  #34
Medlem
purity666s avatar
Första festivalvistelsen var ju inte rolig att vakna upp ifrån. Gick gymnasiet och söp kontant i 3 dagar.
Vi la oss väl runt 6 på mornarna och varje morgon runt 10-11 kom några snygga göteborgskillar med dunkar med hemgjort vin till frukost.
Var väl lagom småpackad på söndag när vi åkte hem. Började må apa på kvällen och det blev värre.
Jag sommarjobbade som städerska och att gå upp klockan 6 på måndag morgon gjorde ont i hela kroppen. Jag var så bakis så jag skakade, likblek och svimfärdig hela dagen. att städa toaletterna var värre än vanligt just den dagen.

Fifan.. festivlavistelser borde ge några semesterdagar efteråt.
Citera
2010-01-19, 23:53
  #35
Medlem
FredrikMis avatar
När jag fyllde 18. Bakfylla och bakfylla.. Spydde ett antal gånger under kvällen, somnade på bänken utanför mitt hus vid halv4 på natten, och mådde dåligt i 2 dagar efteråt.
Citera
2010-01-20, 00:25
  #36
Medlem
Ångesten är ju som flera redan påpekat oftast det värsta men jag tänkte dela med mig av två rent kroppsliga bakfyllehelveten;
- någon gång i nedre tonåren drabbades (kallas det det även om det är självförvållat? ) av akut alkoholförgiftning och låg totalt medvetslös i flera timmar, i början stundtals utan att andas. Efter det kunde jag inte äta någonting på två dagar och mina händer skakade fortfarande när jag gick och lade mig dagen därpå.
- efter en blöt krogrunda drog jag på efterfest där det (o)trevligt nog bjöds på obegränsade mängder whisky och rödvin. Kort sagt - jag tog tillvara på chansen, och vid uppvaknandet kunde jag inte varken stå eller titta utan att huvudvärken och illamåendet fick mig att spy som ett magsjukt dagisbarn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback