Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-26, 20:04
  #493
Avstängd
Bakfylla har två sidor. Det ena är att man mår illa, man är sugen på konstiga saker och allt man äter smakar konstigt. Allt man säger låter konstigt och man känner sig obekväm och uttittad i andra människors sällskap.
Den andra sidan är ångesten, man kommer inte ihåg vad som hände kvällen innan. Har man gjort nåt pinsamt, skämt ut sig eller annat? Om folk undviker en eller tittar konstigt på en är det illa. Frugans tystnad och blickar vid frukosten gör inte saken bättre. Sen kommer kommentarerna en efter en: "-Så du tycker granntanten är snyggare än jag"? -Helvete, vad har jag nu gjort!!
Då tycker man att man borde bli nykterist, men så har det inte blivit...
Citera
2024-01-28, 13:56
  #494
Medlem
GertBennys avatar
Idag är jag måttligt bakis efter att en oplanerad spontanfylla inföll igår. Men detta är ingen bakfylla att prisa om man jämför julen för tre eller fyra år sedan. Då körde jag i mig 4 flak öl på 4 dagar, 2 var 33 cl och 2 var 50 cl.

Dag nummer ett var enbart fysiska symptom på bakfyllan och dag nummer två var bland det värsta jag varit med om psykiskt på en bakfylla. Helvete vilken ångest jag hade och jag svettades och fick panikattacker om vart annat när jag låg som en bakfull gris och försökte sova. Jag tror det tog 4 dagar innan jag var återställd. Efter denna fadäs var jag nykter i typ tre månader tror jag haha. Alkohol är verkligen en lömsk drog och jävligt slitsam på kroppen och jag har svårt att förstå mig på folk som super skallen av sig varje helg eller så fort de får tillfälle.

Jag dricker inte ofta numera, men när jag väl dricker så dricker jag mycket eftersom jag är en stor karl och älskar känslan av att bli fullare och fullare. Dricker enbart öl i 98 procent av fallen och det är tur för mörk sprit och rött vin ger verkligen en vidrigare bakfylla samt en större risk att man skämmer bort sig än bara den svagare ölen.
Citera
2024-03-01, 17:33
  #495
Medlem
Min värsta bakfylla inträffade när jag var 15. Drack nästintill en liter häxblandning och minns inte hur jag kom hem. Vaknade naken i badrummet med spya i håret. Kunde inte ställa mig upp utan låg på golvet i 4h och spydde rakt ut. Lyckades till sist krypa till mitt rum och låg där i 2 dagar utan att äta och dricka. Drack inte mer på ett år och mår illa bara av att tänka tillbaka på det.
Citera
2024-03-04, 22:45
  #496
Medlem
Silfverryggs avatar
Två dagar bakis. Jävlar vad tyskar kan supa när de vill. Kommer inte göra om misstaget att dricka samma kväll bärs, nubbe och vin.
Citera
2024-03-14, 16:00
  #497
Medlem
Limma skinkbits avatar
Detta hände mig som vuxen 40-plussare för några år sen. AW med jobbet på fredag kväll, mat öl och vin intogs. Inga droger, ingen starksprit. Fullt återställd först på onsdagen.
Fy fan vad klen man är numera! Det räcker för fan att man går och lägger sig ett par timmar senare än normalt för att man ska känna sig bakfull dagen efter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback