Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-30, 16:09
  #1
Medlem
Emerthons avatar
Eran värsta bakfylla.

På ett års dagen av denna numera stängda tråd så tänkte jag starta den i rätt avdelning så att den kanske får leva lite längre denna gång. Det under mig är saxat ifrån den stängda tråden. Varsegod och läs.

--------------------------------------------------------------------------

Här tänkte jag vi kunde skriva och berätta om våran värsta bakfylla. Sökte runt och fann ingen liknade tråd. Min egen absolut värsta bakfylla var när jag var runt 15-16 år och följde med min farsa en helg, till en stuga ute i skogen för att fiska osv.
På kvällen så dricker pappa lite whiskey och jag får en två-tre glass varvid han senare går till sängs. Jag blir sugen på mer alkohol men tyvärr är whiskeyn slut. Så jag letar runt i stugan och finner till min stora glädje en enliters flaska vodka med ca tre fjärdedelars sprit kvar! Dum som jag var så satte jag i mig hela flaskan under kvällen vilket resulterade i en riktig kanonfylla med naken maraton runt stugan och i skogen osv... Men nu handlade det ju om bakfyllan och den ska jag berätta om.

Jag blev så jävla bakfull på morgon så jag kunde allvarligt talat inte gå dom första tre-fyra timmarna, jag fick krypa fram på golvet, det kändes som all min livs energi var totalt slut, har aldrig känt mig så svag i hela mitt liv haha. Jag låg/satt på golvet i säkert två timmar i stugans kök och försökte att fixa ett glas vatten utan att lyckas. Till slut fick jag mitt vatten och tvingade ner det. Fyfan vilken bakfylla det var, fick bara ner lite knäckebröd under hela dagen och jag mådde så dåligt att jag trodde jag skulle dö haha. Spydde aldrig under bakfyllan heller vilket jag brukar, måste varit rejält uttorkad!

Edit: Kul och veta också hur pass mkt ni drack dagen innan och vad ni drack osv som orsakade baksmällan.
Citera
2009-12-30, 16:18
  #2
Medlem
naganof2s avatar
min värsta bakfylla är nog en av mina första fyllor , fick i mig en halvliter HB och vakna och trodde jag va blind , såg inget på 15min med tillhörande gråt osv , de va ingen rockig bakfylla :P
Citera
2009-12-30, 16:28
  #3
Medlem
Quentans avatar
Min värsta bakfylla var nog efter min första riktiga fylla. Första gången jag shottadeoch drack starksprit.
Spydde tydligen så mycket så det stänkte på min polare som sov i samma rum.
Gick tills sängs runt 6 tiden( på morgonen alltså) vaknade sedan klockan 20.00 nästa dag. Med världens skallebank och törstig så in i helvete. Tog ett paket mjölk och hela burken o'boy samt ett limpa bröd och satte mig på rummet. Spydde lite till och somnade om igen. Sittandes och lutad mot sängen.
Fy fan för hemmagjord päronsprit
Citera
2009-12-30, 16:34
  #4
Medlem
Emerthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naganof2
min värsta bakfylla är nog en av mina första fyllor , fick i mig en halvliter HB och vakna och trodde jag va blind , såg inget på 15min med tillhörande gråt osv , de va ingen rockig bakfylla :P

Det låter inte kul och inte kunna se något? Panik då eller?
Citera
2009-12-30, 17:09
  #5
Medlem
trwls avatar
Blivit lite taskig i kistan några gånger, annars blir jag inte mer "bakfull" än så.
Så jag vet inte riktigt vilken gång jag ska ränka som värst
Citera
2009-12-30, 17:10
  #6
Medlem
Hahahaha. Kul tråd.

Min värsta hang-over var för två år sedan. Jag var på fest hos en polare och vi drack så in i helvete. Jag var fullare än jag någonsin varit och sen så tuppade jag nästan av. Jag vaknade en timma senare och partyt var i full gång. Jag fortsatte sätta i mej vodka och började partaja igen.

Partyt var flera timmar långt så jag kan inte berätta så mycket om det, jag har glömt rätt mycket . Hursomhelst så var min kompis lägenhet några kilometer från mina föräldrars villa. Så när festen var slut så började jag stappla hemåt. Det var mitt i sommaren så jag hade inte så mycket kläder, och att jag var dyngrak hjälpte inte. Då kom illamåendet, jag sprang in tio meter bland träden och började spreja spya över hela marken. Mådde sjukt illa och spydde och spydde. Lite senare kom det en buss längre ner på gatan
och fotgängare började komma. Trots mina nersprutande kläder så gick jag fram till en tjej, som jag aldrig sett förut, och hånglade. Hon
började såklart skrika och hennes pojkvän som var någon meter bakom kom gormande fram och gav mej en knytnäve av bly.
Jag tappade en tand och läppen blödde sjukt mycket.
Jag la mej ner på marken och hoppades att han inte skulle ge mej spö.
Men han trodde antagligen att
jag var däckad så dom gick vidare, upprörda.

Jag låg kvar på marken i några minuter för att hålla mej diskret.
Sen när jag reste mej för att gå hem, jag hade ungefär 1 kilometer kvar att gå, då gick jag bara tjugo meter innan jag tuppade av. Och denna
gång var det på riktigt.

Jag vaknade många timmar senare och kände en stor kyla. Jag huttrade och mitt huvud kändes som att det skulle explodera.
Jag reste mej upp och fann till min stora skräck att jag var helnaken på taket på mina föräldrars garage! Plus att det var tvåvåningsgarage. Först blev jag skitskraj om någon hade sett mej, men mina föräldrar var i dalarna i nån vecka så ingen var hemma.

Men skräcken var inte att jag låg på taket, utan faktumet att den är väldigt hög med grus framför, sluttning (inte stor, men tillräckligt
för att gööra sej jäkligt illa) bakom, Och rosor och snår på höger sida, och sten och plankhögar på andra sidan. Och det var raka väggar och ingen stege, förutom den inlåsta i källaren. Så jag hade ingen aning om hur jag kommit upp! . Och hur fasen hade jag kommit upp!? Raka väggar på sidorna och omöjlig omgivning. Och jag förstod inte hur jag skulle komma ner, riva sej fördärvad i snåren, bryta nacken i sluttninge, bryta fötterna på stenarna eller få sår på gruset. Skitjobbigt, så jag började först leta efter kläderna. Och ser kanske femtio meter bort låg min tröja, men allt annat var borta. Inklusive plånboken . Lyckligtvis hade jag inga kreditkort, men däremot femhundra spänn. Så jag bestämde mej för att satsa att hoppa ner i sluttningen. Och det hjälpte inte det minsta att jag hade världens största bakis. Så jag kravlade mej till kanten och hoppade. Jag hade klarat mej om jag inte hade landat rakt på en sten. Det slutade men en stukad fotvrist och en lätt hjärnskakning .

Det var nog den värsta jag varit med om. (Obs, flickan som jag hånglade med, vars pojvän slog ner mej, såg jag aldrig igen.)

verkligen hemsk upplevelse som man nu skrattar åt



Edit: Jag vet att det verkar omöjligt, men detta är en sann historia
__________________
Senast redigerad av olle-kontroll 2009-12-30 kl. 17:17.
Citera
2009-12-30, 17:27
  #7
Medlem
allmosorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olle-kontroll
Hahahaha. Kul tråd.

Min värsta hang-over var för två år sedan. Jag var på fest hos en polare och vi drack så in i helvete. Jag var fullare än jag någonsin varit och sen så tuppade jag nästan av. Jag vaknade en timma senare och partyt var i full gång. Jag fortsatte sätta i mej vodka och började partaja igen.

Partyt var flera timmar långt så jag kan inte berätta så mycket om det, jag har glömt rätt mycket . Hursomhelst så var min kompis lägenhet några kilometer från mina föräldrars villa. Så när festen var slut så började jag stappla hemåt. Det var mitt i sommaren så jag hade inte så mycket kläder, och att jag var dyngrak hjälpte inte. Då kom illamåendet, jag sprang in tio meter bland träden och började spreja spya över hela marken. Mådde sjukt illa och spydde och spydde. Lite senare kom det en buss längre ner på gatan
och fotgängare började komma. Trots mina nersprutande kläder så gick jag fram till en tjej, som jag aldrig sett förut, och hånglade. Hon
började såklart skrika och hennes pojkvän som var någon meter bakom kom gormande fram och gav mej en knytnäve av bly.
Jag tappade en tand och läppen blödde sjukt mycket.
Jag la mej ner på marken och hoppades att han inte skulle ge mej spö.
Men han trodde antagligen att
jag var däckad så dom gick vidare, upprörda.

Jag låg kvar på marken i några minuter för att hålla mej diskret.
Sen när jag reste mej för att gå hem, jag hade ungefär 1 kilometer kvar att gå, då gick jag bara tjugo meter innan jag tuppade av. Och denna
gång var det på riktigt.

Jag vaknade många timmar senare och kände en stor kyla. Jag huttrade och mitt huvud kändes som att det skulle explodera.
Jag reste mej upp och fann till min stora skräck att jag var helnaken på taket på mina föräldrars garage! Plus att det var tvåvåningsgarage. Först blev jag skitskraj om någon hade sett mej, men mina föräldrar var i dalarna i nån vecka så ingen var hemma.

Men skräcken var inte att jag låg på taket, utan faktumet att den är väldigt hög med grus framför, sluttning (inte stor, men tillräckligt
för att gööra sej jäkligt illa) bakom, Och rosor och snår på höger sida, och sten och plankhögar på andra sidan. Och det var raka väggar och ingen stege, förutom den inlåsta i källaren. Så jag hade ingen aning om hur jag kommit upp! . Och hur fasen hade jag kommit upp!? Raka väggar på sidorna och omöjlig omgivning. Och jag förstod inte hur jag skulle komma ner, riva sej fördärvad i snåren, bryta nacken i sluttninge, bryta fötterna på stenarna eller få sår på gruset. Skitjobbigt, så jag började först leta efter kläderna. Och ser kanske femtio meter bort låg min tröja, men allt annat var borta. Inklusive plånboken . Lyckligtvis hade jag inga kreditkort, men däremot femhundra spänn. Så jag bestämde mej för att satsa att hoppa ner i sluttningen. Och det hjälpte inte det minsta att jag hade världens största bakis. Så jag kravlade mej till kanten och hoppade. Jag hade klarat mej om jag inte hade landat rakt på en sten. Det slutade men en stukad fotvrist och en lätt hjärnskakning .

Det var nog den värsta jag varit med om. (Obs, flickan som jag hånglade med, vars pojvän slog ner mej, såg jag aldrig igen.)

verkligen hemsk upplevelse som man nu skrattar åt



Edit: Jag vet att det verkar omöjligt, men detta är en sann historia
Det kan fan omöjligt vara sant! Är du säker på att du bara fick i dig alkohol den kvällen?
Citera
2009-12-30, 17:33
  #8
Medlem
Unbalanceds avatar
Visst mådde man inget vidare dom första fyllorna i tonåren men då var det mest tal om huvudvärk & sängliggande.

Den värsta bakfylla var nog för några år sedan, vet inte om allt berodde på bakfylla utan kanske andra medicinska komplikationer som till följd utav långt alkoholintag.

Tror jag hade druckit varje dag i några månader, ett av många alkoholrace när man var arbetslös och endel kamrater likaså - så vad fanns att göra än att dricka sig berusad och gå på fest/krog/sitta hemma.

Vaknade en dag och mådde rätt psykiskt dåligt, ont i kroppen men värst var nere i magtrakten och uppåt mot halsen, det gjorde overkligt ont.
Det gjorde hemskt ont, kunde inte sitta i en position längre än 5sekunder innan jag höll på att svimma så bytte position hela tiden.
Jag gissar/tror det var akut bukspottkörtelinflammation för symptombilden stämmer såpass väl överens.

Skakade värre än vad jag någonsin gjort I hela kroppen, höll jag ett glas vatten eller en öl så skakade jag så dant att hälfte frög iväg. Det var riktigt extremt.
Illamående, huvudvärk, ångest, tunnelseende.

Kunde inte sova en blund den natten pga smärtan.
Som tur var lade sig smärtan mot kvällen dagen därpå.

Tog några vita dagar efter den upplevelsen och kör inte så långa alkoholrace längre.
Citera
2009-12-30, 17:54
  #9
Medlem
Drapåtrissors avatar
Första dagen på första repövningen. Söp skallen av mig första kvällen och vaknade i en buske. Sedan grön i nyllet med full packning och utrustning in i en "valp" för transport till en moboliseringsplats med ett gäng andra bakfulla repgubbar som i kylan försöker resa ett jävla tält. Seda ett vaktskift var tredje timme natten lång. Hade ryssen kommit då hade jag bett honom skjuta mig av medkänsla.
Citera
2009-12-30, 19:15
  #10
Medlem
santanders avatar
va nog ca 16 år, hade ouzo race med 2 polare...slutade med minnesluckor. jag och en polare vaknade iaf upp vdi 12 tiden hos en trdje polare som vi slaggat hos. mådde illa som fan å allt snurrade, så höll på att svimma när jag väl bestämde mej för att resa mej upp. iaf jag & polare nr2 stack därifrån till affären brevid och skulle köpa ngt käk att få i oss, fick ta paus var 5 meter (kunde knappt gå).
väl framme vid affären så gick han in och jag stannade utanför och somnade på en sten där. vaknade sen när han kom ut och hittade mej
gick till en bushållplatsen och åkte hem, men hade såklart glömt mina nycklar så vi gick och la oss i trädgården å sov halva dagen tills morsan kom hem.
Citera
2009-12-30, 19:22
  #11
Avstängd
BlankningsMajas avatar
Har varit så hemskt bakfull så många gånger att jag inte haft några minnen från själva bakfyllan.
Citera
2009-12-30, 20:14
  #12
Medlem
rebekks avatar
Det värsta med bakfylla är ju inte att man har t.ex. ont i huvudet, snurrig osvosv, utan det värsta är när man får reda på vad man (tydligen) gjorde kvällen innnan.

Kommer ihåg när jag i mina yngre dar, i vanlig ordning deckade, fick reda på att jag hade 2 st fyra år äldre ligist killar efter mig. Vad fan äre frågan om undrade jag ju då såklart, då fick jag höra av polarna att jag pussat flickvännerna till dessa två unga herrar och därför skulle få spö.

Kan tillägga att jag var 16 då det hände, så att dessa killar hade 4 års för språng spelade ju in.

Det slår allt jag upplevt av bakis-spyor och bakis depressioner osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback