2010-07-22, 16:49
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Vem är halvbrodern och vilken position har han i sammhället ("beslutsfattarna i Göteborgs-Moderaterna"), har han hjälpt familjen att få alla möjliga understöd fastän de var olagligt i Sverige?

Abdirisak Waberi, riksdagskandidat för moderaterna och känd för diverse extrema tolkningar av koranen. Han i sin tur hävdar att han gett uttryck för en tolkning, inte hans egna tro eller politiska åsikt, som jag förstår det. Han är inte särskilt högt uppsatt och har givetvis ingen möjlighet att påverka hans avlägsna familjs position, eftersom hans parti för det första är i opposition i staden, för att sådant är mycket ovanligt i Sverige samt för att familjerna inte är särskilt närstående.
Citera
2010-07-22, 16:59
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Abdirisak Waberi, riksdagskandidat för moderaterna och känd för diverse extrema tolkningar av koranen.

Att de är släkt har dock dementerats.

Citat:
Mandelas pappa tillhör samma förning som waberi,

Dom är ej släkt, bara vänner

https://www.flashback.org/sp22194214

Vittnet som ändrade klockslag har samma efternamn, och är skriven på samma adress, som politikern. Det skulle, om halvsyskonuppgiften stämmer, vara Mandelas mors barn tillsammans med moderaten? Det verkar märkigt (utifrån barnens åldrar). Kan någon insatt klargöra denna röra?
Citera
2010-07-22, 17:17
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretchan
Tänk om han släpps och blir "placerad" i min hemstad. Och man får inget veta. Det lär ju inte vara sista gången han överfaller kvinnor. Min 14-åriga dotter kommer aldrig få gå ut.

Vi får hoppas att han hamnar på rättspsyk! Där lär han vara länge! Länsrätten släpper inte ut denna neger i första taget även om läkarna anser han frisk!

Läste: http://gt.expressen.se/nyheter/1.207...-kvar-i-haktet
Visst är det så att han redan är "utvisad" från landet på pappret?
Dvs de får ej stanna men ingen agerar....
Citera
2010-07-22, 17:22
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Att de är släkt har dock dementerats.

Vittnet som ändrade klockslag har samma efternamn, och är skriven på samma adress, som politikern. Det skulle, om halvsyskonuppgiften stämmer, vara Mandelas mors barn tillsammans med moderaten? Det verkar märkigt (utifrån barnens åldrar). Kan någon insatt klargöra denna röra?

Ok, vet vi om sarisen talar sanning då? Uppgiften om halvsyskon är korrekt och går att hitta i förundersökningen. Det skulle i så fall vara som du säger att GM:s mor har barn med andra män, men med tanke på att det är fråga om somalier ställer jag mig tveksam till att någon annan än fadern (som väl är kring 70 år) har barn med andra partners.
Citera
2010-07-22, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Ok, vet vi om sarisen talar sanning då? Uppgiften om halvsyskon är korrekt och går att hitta i förundersökningen. Det skulle i så fall vara som du säger att GM:s mor har barn med andra män, men med tanke på att det är fråga om somalier ställer jag mig tveksam till att någon annan än fadern (som väl är kring 70 år) har barn med andra partners.

Är det någon, i denna tråd, jag skulle vara försiktig med att tillskriva någon som helst trovärdighet, så är detta "sarisen" - en ytterst obehaglig person som enbart kommit med desinformation...

Att sopan däremot skulle kunna ha "rätt" i släktförhållandena är väl inte helt otroligt, då denne verkar vara av samma skrot och korn, samt enbart kommit med inlägg rörande "Mandelas" oskuld...

Tolka detta som ni vill - men hos mig är "sarisen" en kretin, spelandes i samma liga som vår käre "Mandela"!

Sjukt, var ordet...!
Citera
2010-07-22, 19:53
Medlem
Enligt Leif GW, som vanligtvis är väldigt kritisk till polisens arbete, så är göteborgspolisen ovanligt skicklig och noggrann. Det talar ju förhoppningsvis för en väl genomförd utredning och starka bevis.
Citera
2010-07-22, 19:55
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7507850.ab

Den man som misstänks för att ha mördat 18-åriga Nancy Tavsan i Hjällbo ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning.

Tingsrätten anser att han är skyldig till mord.

Åklagaren har yrkat på att den misstänkta 22-åringen ska dömas till livstids fängelse
Citera
2010-07-22, 21:12
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatyoualive
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7507850.ab

Den man som misstänks för att ha mördat 18-åriga Nancy Tavsan i Hjällbo ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning.

Tingsrätten anser att han är skyldig till mord.

Åklagaren har yrkat på att den misstänkta 22-åringen ska dömas till livstids fängelse

han får max 8år
Citera
2010-07-22, 22:08
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Bekräftat eller bara ett antagande?

Har hört det från två av varandra oberoende och bra källor. Man har ju i färskt minne hur det gick för grabbarna i Södertälje. Det sägs ju ofta att det skall tas hämnd hit och dit, men i detta fall så tror jag att det finns en real chans att det finns substans i detta.

Det lutar väl åt vård för "Skuggan" på RPK, och där kan han få sitta tills det växer mögel på honom. Möjligtvis att Anders Eklund får polerat upp honom då och då när han känner suget.

En liten brasklapp bara, det här skall väl dras en vända i Hovrätten också. Vi får väl se vad det landar där. Han har ju inget att förlora på att överklaga.

M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2010-07-22 kl. 22:12.
Citera
2010-07-22, 22:25
Medlem
Vad pysslar den somaliske sexualdåren "Skuggan" med på den här bilden egentligen:
http://static.expressen.se/polopoly/...faultImage.jpg
Citera
2010-07-22, 22:43
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad pysslar den somaliske sexualdåren "Skuggan" med på den här bilden egentligen:
http://static.expressen.se/polopoly/...faultImage.jpg

Tja du... Ser ut som en blandning av en dålig vänster jabb och Svarta pantrarnas "knutna näve tecken"...
Citera
2010-07-22, 22:55
Bannlyst
Fy, fan! Äcklet skall enbart dö! Ni som däremot tror att "lille" Mandela får det svårt - varför skulle han få det? Han kommer (i bästa fall) sitta bland sina likar...! Ingen där kommer tänka att "oj, det där är den otäcke Mandela"... Mycket mer troligt är att svinet får sitta på en sluten avdelning med sina likar, där han och de andra kan sitta och runka över minnena av sina offer...!

Fy, fan vad jag mår illa just nu! Alla dessa djävla blattar som våldtar vårt land - är det "open season", eller vad? Jag, för min del, sitter just nu och laddar min AK4 - snälla, gode gud - låt ett blattehelvete komma i min väg, "I´ll be Waiting"!

Väntan, var ordet...!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in