2010-01-03, 19:16
Medlem
Inatt så hintades det om att någonting hände på festen som skulle kunna ha gjort någon svartsjuk, kan det vara anledningen till att hon den här kvällen inte ringde sina föräldrar som hon brukade och istället gick hemåt själv?

Citat:
Nancy Tavsan brukade alltid bli hämtad av sina föräldrar om hon hade varit ute sent. Men den här kvällen, när hon var på väg hem från vännens födelsedagsfest, ringde hon aldrig och bad om skjuts.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6375601.ab
Citera
2010-01-03, 19:18
Medlem
rZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Det måste vara något som de spårat till honom, alternativt att han setts på platsen.
Japp, eller ett vettigt tips från någon som kan koppla honom till mordet och GM. Kan Pommac-flaskan ha något med saken att göra? De lär ju ha hand- och fingeravtryck i dagsläget.
Citera
2010-01-03, 19:18
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rZ
Japp, eller ett vettigt tips från någon som kan koppla honom till mordet och GM. Kan Pommac-flaskan ha något med saken att göra? De lär ju ha hand- och fingeravtryck i dagsläget.

Nope, skickas på analys imorn..
Citera
2010-01-03, 19:19
Medlem
JulJuls avatar
Citat:
Det stod precis på AB att de inte har skickat in denna för analys ännu.
Citera
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Min förhoppning är att det ligger till ungefär som jag skrev i mitt inlägg. Att polisen kanske har ganska mycket på fötterna men behöver den anhållnes vittnesmål.

Vad som nu kan ske är att:

Den anhållne tiger, kan bli dömd för skyddande av brottsling. Men då måste polisen bevisa att han också något vet.

Ingen mördare grips, den anhållne kommer ut efter 1 år. Kul att vara den killen då. Vet han verkligen ingenting kan han ju inte bli dömd (bör bli dömd).
Citera
Medlem
rZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Inatt så hintades det om att någonting hände på festen som skulle kunna ha gjort någon svartsjuk, kan det vara anledningen till att hon den här kvällen inte ringde sina föräldrar som hon brukade och istället gick hemåt själv?

Glöm det, det är gammalt. Nancy behöver inte ha varit inblandad i det ändå. Hon var trött och ville hem tidigare än planerat, enligt en vän.
Citera
2010-01-03, 19:20
Medlem
rZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Nope, skickas på analys imorn..
Va fan väntar dem på? sjukt
Citera
2010-01-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Min förhoppning är att det ligger till ungefär som jag skrev i mitt inlägg. Att polisen kanske har ganska mycket på fötterna men behöver den anhållnes vittnesmål.

Annars blir det nog svårare. Om den anhållne bara är ett "långskott" av polisen som egentligen inte har den minsta aning om någonting alls i detta fallet. Då blir det troligen, som du säger, svårt att få någon dömd för detta mord.

Jag menade brottsrubriceringen mord, att någon kommer att dömas för någonting i det här fallet tvivlar jag inte på utan min tveksamhet gällde brottsrubriceringen?
Citera
2010-01-03, 19:21
Medlem
76jonass avatar
Citat:

Julhelg --> många lediga. kanske inte vill riskera att grejerna hamnar i fel händer.
Citera
2010-01-03, 19:23
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:

Posten..
Nej men det är tydligt att vi ser på för många deckare... Saker tar tid i verkligheten.. man är så van att se allt kollas på två sekunder på hightech dataskärmar på tv men tyvärr är det inte så lätt på riktigt.. I det här fallet är det dessutom säkert involverat ett antal processer, rapportskrivning, sändning enl. säkra rutiner osv. Dessutom har det varit långhelger..
Flaskan åker imorn, kroppen ska kollas på tisdag tror jag. Bättre sent än aldrig..
Citera
2010-01-03, 19:24
Medlem
Samenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD2010
Då var det fastställt: Mannen som är anhållen är av utländsk härkomst.

Hur lyckas du få fram det ur den artikeln? Även om det skulle vara så är det ingenting i artikeln som jag tolkar det som ens antyder vilken etnicitet GM skulle ha.
Citera
2010-01-03, 19:24
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

En rätt normal grej hände, men på det stora hela (vad jag tror) väldigt märkligt om det skulle utlösa ett sådant raseri. Verkar helt vansinnigt. Glöm inte bort att skadorna var omfattande.

Enligt uppgift har hon gått hem ensam tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in