Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-29, 15:02
  #1
Medlem
DeusSanctis avatar
Jag har i kanske två-tre år blödit ur arslet varje gång jag bajsat och nu är jag lite trött på det. Jag tror att det beror på att jag har något sår i ändtarmen som spricker upp varje gång jag bajsar för mina bajskorvar har så länge jag kan minnas varit som en gråsten i konsistensen och en ölburk i storleken. Bajsar kanske en gång i veckan max, som längst har det gått tre veckor.
Vad ska jag göra för att läka detta rövhålssår och få en trevligare konsistens på mitt bajs?
Citera
2009-12-29, 15:05
  #2
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Jag har i kanske två-tre år blödit ur arslet varje gång jag bajsat och nu är jag lite trött på det. Jag tror att det beror på att jag har något sår i ändtarmen som spricker upp varje gång jag bajsar för mina bajskorvar har så länge jag kan minnas varit som en gråsten i konsistensen och en ölburk i storleken. Bajsar kanske en gång i veckan max, som längst har det gått tre veckor.
Vad ska jag göra för att läka detta rövhålssår och få en trevligare konsistens på mitt bajs?
Shit, då hade tillochmed jag gått till doktorn.
Citera
2009-12-29, 15:07
  #3
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Shit, då hade tillochmed jag gått till doktorn.
Men det är inte så mycket blod, bara pyttelite.
Citera
2009-12-29, 15:07
  #4
Avstängd
Sherberts avatar
Lagg om Din kost, ett schysst system skiter varje dag, konstistensen skall vara fast och man skall ha en ren rov efter 2-3 tork.
Citera
2009-12-29, 15:07
  #5
Medlem
Låter som du spräckt anuset

Nämen jag tycker du ska gå in till doktorn, och att bajsa en gång i veckan är inte normalt, man ska helst bajsa 1 gång om dagen.
Citera
2009-12-29, 15:08
  #6
Medlem
Wazzaps avatar
Hur klarar du dig utan att bajsa i 3 veckor?

Men jag skulle utan tvekan gå till doktorn direkt, bäst att kolla upp så det inte är något allvarligt.
Citera
2009-12-29, 15:10
  #7
Medlem
Ettan^s avatar
Är blodet mörkt? Skulle väl kunna vara ett litet magsår, fast det låter inte jättesannolikt.
Citera
2009-12-29, 15:18
  #8
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Lagg om Din kost, ett schysst system skiter varje dag, konstistensen skall vara fast och man skall ha en ren rov efter 2-3 tork.
Vad ska jag äta då?
Det är aldrig något bajs alls på pappret när jag torkar, jag har så hårda skitkorvar att de inte kletar.


Citat:
Hur klarar du dig utan att bajsa i 3 veckor?

Men jag skulle utan tvekan gå till doktorn direkt, bäst att kolla upp så det inte är något allvarligt.
Jag var helt enkelt inte bajsnödig. Sedan var det mindre kul när jag väl skulle bajsa.
Det är ju sådär lagom kul att gå till läkare med detta så jag vill prova att åtgärda det själv först. Men det kan la inte vara "farligt" på så sätt med en spricka i analen bara?


Citat:
Är blodet mörkt? Skulle väl kunna vara ett litet magsår, fast det låter inte jättesannolikt.
Nope, klarrött och jag känner liksom hur det "spricker upp" någonstans i tarmen när jag bajsar med.
Citera
2009-12-29, 15:19
  #9
Medlem
Ettan^s avatar
Låter helt klart som att ditt bajs är så pass hårt att det sliter upp ändtarmen. Drar du till läkaren får du nog samma råd som tidigare i tråden: ändra matvanorna.
Citera
2009-12-29, 15:28
  #10
Medlem
DeusSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Låter helt klart som att ditt bajs är så pass hårt att det sliter upp ändtarmen. Drar du till läkaren får du nog samma råd som tidigare i tråden: ändra matvanorna.
Jag äter en gång om dagen oftast för jag är lat och då blir det jättemycket mat och jag äter nästan aldrig skräpmat, lagar allt själv. Äter knappt frukt alls och kanske lite för lite fibrer.
Hur ska jag ändra mina matvanor för att skapa optimal ergonomi hos mina bajskorvar?
Citera
2009-12-29, 15:38
  #11
Medlem
Riddargatan1s avatar
Tips

Du bör omgående börja äta frukost i form av en liten tallrik gröt + mjölk + sylt. Sedan är det lunch i form av en mjölkbaserad soppa typ Ängamat och till det mjukt bröd med smör och hushålssost. Till middag ät något med proteiner, gärna kött i sås. Korvstroganoff, köttfärssås, tork/spätta i hollandaisessås eller något annat som du gillar. Du verkar ju kunna laga mat.

Fram mot kvällen toppar du av med en mugg blåbärssoppa och två löskokta ägg. Ät äggen på två fiberrika mackor som Wasa Sport eller Wasas ljusgula knäcke.

Detta intagssystem kommer att ge dig en helt annan dialog med din röv. Men om du är för lat för att fixa detta så får du fortsätta med dina pansarkorvar.
Citera
2009-12-29, 15:41
  #12
Moderator
Pentyls avatar
Käka laxerande. Sluta med opiater.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback