2009-12-30, 00:57
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xujk
Joo, jag vet. ibland blir det på detta viset. ska ändå ta och höra av mig snart och prata lite... vill ändå få lite perspektiv på saker och ting. hon är en bra tjej och jag har knappt sett en enda dålig sida av henne. ska hålla ögonen öppna för andra flickor också då blir man inte lika ledsen om det tar slut

Okej du kan ju göra som så att du tar kontakt med henne en sista gång och frågar om ni kan träffas, säger hon ja så är ju det skitbra.
Efter att ni har träffats så avaktar du och låter HON kontakta dig.
Gör hon det inte så är det bara att inse det självklara liksom.
Så ge det en sista chans!
2009-12-30, 10:37
Medlem
ubersantas avatar
Att alltid vara den som kontaktar är inte kul. man känner sig efterhängsen.

Sen måste jag nämna mitt eget problem eftersom det är inne på samma spår.

Jag tycker om att hålla en balans i initiativtagandet till kontakter och vill inte vara den som alltid skriver sms eller hälsar först på MSN, dock kan detta skapa lite problem om tjejen är likadan då båda kanske känner att dom varit "lite för på" och ingen tar initiativ eftersom "det är den andres tur".

Man har ju alltid en lite subjektiv verklighetsuppfattning. Jag kan t.ex. tycka att jag har tagit kontakt mest senaste tiden, trots att det kanske varit 50/50.

Här har jag en allmän fråga till alla: efter att man träffats på en fika eller liknande som man själv tagit initiativ till, är det ok att säga "jag hade jättetrevligt idag och vill gärna träffas igen. Du kan höra av dig när du vill ses nästa gång"

Jag tycker inte om att vara för på, och har tänkt att detta är ett sätt att låta den andra bestämma om man skall fortsätta träffas. Dock vet jag av erfarenhet att många tjejer kan ha lite svårt med att ta initiativ.
2009-12-30, 10:42
Medlem
Gibbledygooks avatar
Så hon gav dig rollen att vara den som tog initiativ och du accepterade det..

Hör inte av dig till henne alls..Bestäm dig för att du inte tänker träffa henne föräns det sker på hennes initiativ..

Och skaffa dig nån mer att hålla på med..så du slipper tänka på henne när hon inte hör av sig.
2009-12-30, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
Så hon gav dig rollen att vara den som tog initiativ och du accepterade det..

Hör inte av dig till henne alls.
Lite motsägande, inte sant?

Du säger alltså att hon givit honom rollen som initiativtagare, men att han ska låta bli att höra av sig, trots att han vill behålla kontakten? Mja...

Jag ansluter mig till de tidigare i tråden, testa att ta upp det med henne. Hur länge kommer hon att vara "väldigt upptagen"? Med tanke på att ni inte är tillsammans, utan BARA träffats i 3 månader, vilket enligt mig inte är länge alls för att lära känna någon ordentligt, så kanske du inte bör pusha henne allt för mycket, då hon möjligtvis bara blir mer stressad över situationen ifråga.

Slutsats: Mitt tips är att ta upp det med henne, att det känns jobbigt att det bara är du som hör av dig, om hon kontrar med att "det är mycket nu" så försök ta reda på hur länge det kommer vara så. 1, 3, 6 månader? Kommer det vara värt det?

Mvh, Outtry.
2009-12-30, 11:39
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outtry
Lite motsägande, inte sant?

Du säger alltså att hon givit honom rollen som initiativtagare, men att han ska låta bli att höra av sig, trots att han vill behålla kontakten? Mja...

Jag ansluter mig till de tidigare i tråden, testa att ta upp det med henne. Hur länge kommer hon att vara "väldigt upptagen"? Med tanke på att ni inte är tillsammans, utan BARA träffats i 3 månader, vilket enligt mig inte är länge alls för att lära känna någon ordentligt, så kanske du inte bör pusha henne allt för mycket, då hon möjligtvis bara blir mer stressad över situationen ifråga.

Slutsats: Mitt tips är att ta upp det med henne, att det känns jobbigt att det bara är du som hör av dig, om hon kontrar med att "det är mycket nu" så försök ta reda på hur länge det kommer vara så. 1, 3, 6 månader? Kommer det vara värt det?

Mvh, Outtry.

varför höra av sig till nån som inte hör av sig?Varför är det bara hans uppgift att vilja träffas?
2009-12-30, 11:57
Medlem
Kan säga att jag är i samma situation. Och vet hur du känner. Sms avtar osv... Men jag har slutat höra av mig helt tills hon tar initiativet. Är hon intresserad så kommer hon höra av sig.
Relationer är ju ett spel, man ska inte vara för "på" vilket är väldigt enkelt om man kärar ner sig.
Men en fråga, är det bättre att inte höra av sig alls eller ställa personen mot väggen? Vill ju som sagt fortfarande träffa denna person...

Alltså varför ska allt vara så svårt :P
2009-12-30, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
varför höra av sig till nån som inte hör av sig?Varför är det bara hans uppgift att vilja träffas?
Det är inte bara hans uppgift, nej, men han tycker tydligen om henne. Hon verkar tycka om honom. Att bara "kapa" kontakten för att se om hon tar upp den igen känns... Dumt.

Nu vet jag inte hur gammal TS är, men det känns väldigt onödigt att börja spela en massa spel. Ta upp det, fundera på om du tycker att det är värt det och gå vidare därifrån.
2009-12-30, 13:13
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Det är inte bara hans uppgift, nej, men han tycker tydligen om henne. Hon verkar tycka om honom. Att bara "kapa" kontakten för att se om hon tar upp den igen känns... Dumt.

Nu vet jag inte hur gammal TS är, men det känns väldigt onödigt att börja spela en massa spel. Ta upp det, fundera på om du tycker att det är värt det och gå vidare därifrån.

den enda som kör spel av dom 2 är ju hon..annars skulle han inte ha alla dessa frågeställningar..Då skulle ju hon lagt fram det precis hur det var och att han inte skulle behöva grubbla..

så...varför höra av sig till en sån..???

Det finns ju inge mer avtänande än folk som håller på sådär
går fet bort.
2009-12-30, 13:48
Medlem
Xujks avatar
Citat:

Jag kommer ta upp det med henne... tycker jag är för gammal för dessa spel som sagt, hon är några år yngre.

sitter och funderar på hur jag ska ta upp det med henne lite försiktigt... har ni några tips? om hon är lite osäker bara är det ju inte så bra om man trycker upp henne mot väggen, för då lär man ju automatiskt få ett nej. hon kanske bara behöver tid att tänka?
har kommit underfund med att det är bättre att fråga än att sitta här och oroa mig. får jag ett klart nej idag har jag en nyårsafton att hitta någon annan flicka på
2009-12-30, 13:53
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scr
Kan säga att jag är i samma situation. Och vet hur du känner. Sms avtar osv... Men jag har slutat höra av mig helt tills hon tar initiativet. Är hon intresserad så kommer hon höra av sig.
Relationer är ju ett spel, man ska inte vara för "på" vilket är väldigt enkelt om man kärar ner sig.
Men en fråga, är det bättre att inte höra av sig alls eller ställa personen mot väggen? Vill ju som sagt fortfarande träffa denna person...

Alltså varför ska allt vara så svårt :P

Gör som jag, prata med henne jag har försökt att inte vara för på under hela tiden vi träffats, så jag hoppas hon inte tycker jag varit det.

jag gillar klara besked. isf kan jag supa ner mig och gå vidare om det är ett negativt besked.
usch, nervös inför detta samtal... måste ha något stärkande innan
2009-12-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xujk
Gör som jag, prata med henne jag har försökt att inte vara för på under hela tiden vi träffats, så jag hoppas hon inte tycker jag varit det.

jag gillar klara besked. isf kan jag supa ner mig och gå vidare om det är ett negativt besked.
usch, nervös inför detta samtal... måste ha något stärkande innan

Ja, fast jag tror jag väntar någon dag till. Snackade med henne senaste i förrgår. Men lycka till och berätta gärna om ditt försök gick
2009-12-30, 14:55
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scr
Ja, fast jag tror jag väntar någon dag till. Snackade med henne senaste i förrgår. Men lycka till och berätta gärna om ditt försök gick

fan, nu börjar jag vela igen... är så rädd att få ett nej hur kan man fråga försiktigt om hon vill ha något seriöst eller inte? man vill ju inte låta helt desperat heller...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in