2009-12-29, 03:16
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardragon
Har du ändrat beteende under den tid ni har varit tillsammans? Kanske blivit mer medgörlig eller mesig rent ut av? Mycket pekar på att hon har börjat tappa intresset. Ring henne, eller se till att träffas vid tillfälle och prata om det.

Communication is the key...

Edit: Jag tror nog inte att hon försöker spela svårfångad efter tre månader. Ni bör ha kommit över det stadiet nu.

Jag tror inte jag har ändrat beteendet något särskilt. Det jag kan tänka mig är att hon såg upp till mig mer, då jag är äldre, innan än nu när hon lärt känna mig bättre. men å andra sidan så funkar ju träffarna bättre nu än då...

Det jag inte fattar är att om hon nu tappat intresset, varför vill hon då fortsätta träffa mig? Och med tanke på att det i början var i ett tidigt stadium hon slutade höra av sig, så lär hon väl åtminstone till viss del spela svårflörtad?
Snacka om att man blir sömnlös av att tänka på sånt här. Får ta upp det med henne på något sätt... någon ide om hur man gör det på ett bra sätt? att bara fråga varför hon aldrig hör av sig är ju katastrofalt dåligt.
2009-12-29, 10:14
Medlem
ubersantas avatar
Så här ser jag på saker och ting. Vill man träffas och höra av sig, då gör man det. Punkt slut.

Sen kan man komma med ursäkter som "var lite nere" "har fullt upp", "är stressad" etc etc. Detta är bara ursäkter för att försöka lugna den andre, men sanningen är den att om man verkligen bryr sig om den andre så hör man av sig för att man vill höra av sig, och vill man höra av sig gör man det oavsett hur stressat man har det.

Sen finns det en risk att ni tappar kontakten om du slutar höra av dig - men hur mycket var hon intresserad av att hålla kontakten med dig då egentligen? It takes two to tango.
2009-12-29, 10:19
Medlem
Du har tre alternativ.

1. Fortsätt som nu, att du hör av dig men inte hon.

2. Sluta höra av dig. Se vad som händer. Förmodligen rinner det ut i sanden, men kanske inte.

3. Ta ett snack. Säg att det känns som om du oftare hör av dig. Fråga hur hon ser på det.
2009-12-29, 10:36
Medlem
Capys avatar
snacka med henne och fråga varför hon inte hör av sig och fråga vad hon vill.
2009-12-29, 14:36
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Så här ser jag på saker och ting. Vill man träffas och höra av sig, då gör man det. Punkt slut.

Sen kan man komma med ursäkter som "var lite nere" "har fullt upp", "är stressad" etc etc. Detta är bara ursäkter för att försöka lugna den andre, men sanningen är den att om man verkligen bryr sig om den andre så hör man av sig för att man vill höra av sig, och vill man höra av sig gör man det oavsett hur stressat man har det.

Sen finns det en risk att ni tappar kontakten om du slutar höra av dig - men hur mycket var hon intresserad av att hålla kontakten med dig då egentligen? It takes two to tango.

Grejen är att jag vet att hon har fullt upp för tillfället. tror hon börjat tappa kontakten med en del av sina kompisar också...
vill inte gå in för detaljerat om varför, men jag har funderat på hennes situation och kan väl säga att hon inte verkar trivas jättebra just nu.
Men jag vet också att du har rätt. det är absolut något som inte stämmer.

jag väntar ett tag till sen hör jag av mig. vi är ju trots allt vuxna människor och känns så barnsligt att inte kunna prata om det.

tack för kommentarerna. känns skönt att prata av sig
2009-12-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xujk
Jag har träffat en tjej ca 3 månader nu. Allt flöt på jättebra i början och vi snackade dagligen och ofta hörde hon av sig till mig med sms och liknande (jag gjorde det ju också, så klart).

Men sen över en natt (efter kanske 1,5 månad) så svängde det.

Eh, ok, vänta lite nu, snackade ni dagligen i flera veckor?

Fy fan asså, sen undrar du varför hon inte hör av sig mer. Låt henne vara.
2009-12-29, 16:55
Medlem
du måste ju prata med henne å reda ut hur ni vill ha det. annars är det bara bortkastad tid.
2009-12-29, 18:08
Medlem
1588s avatar
Vet hur jobbigt sånt är, personer som gör så mot andra är skit.
Som sagt - häng inte upp din lycka på någon annan, och låna inte ut dig själv till någon som inte behandlar dig rätt. vare sig hon beter sig som hon gör pga. att hon är omogen, eller självisk; lämna henne att förstöra någon annan istället för dig och hitta en bättre tjej att vara med.
2009-12-29, 18:52
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta

Bra sagt!
Sådär kör jag på också.
Märker man att tjejen börjar sluta ta intiativ till att träffas så slutar man själv att höra av sig.
Ibland händer det att dom hör av sig, ibland inte.

Dom som inte hör av sig är ju uppenbarligen inte intresserad så varför fortsätta lägga ner tid på en sådan tjej?

Till TS:
Ligg lågt och ta inte kontakt, hör hon inte av sig så hör hon inte av sig.
Finns fler fiskar i sjön!
2009-12-29, 23:42
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wander
Eh, ok, vänta lite nu, snackade ni dagligen i flera veckor?

Fy fan asså, sen undrar du varför hon inte hör av sig mer. Låt henne vara.

är du ett troll eller bara manshatande feminist? ^^ aldrig varit nykär? då snackar man i stort sett dagligen med varandra, BÅDA tar initiativ till att ses.
2009-12-29, 23:44
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Bra sagt!
Sådär kör jag på också.
Märker man att tjejen börjar sluta ta intiativ till att träffas så slutar man själv att höra av sig.
Ibland händer det att dom hör av sig, ibland inte.

Dom som inte hör av sig är ju uppenbarligen inte intresserad så varför fortsätta lägga ner tid på en sådan tjej?

Till TS:
Ligg lågt och ta inte kontakt, hör hon inte av sig så hör hon inte av sig.
Finns fler fiskar i sjön!

Joo, jag vet. ibland blir det på detta viset. ska ändå ta och höra av mig snart och prata lite... vill ändå få lite perspektiv på saker och ting. hon är en bra tjej och jag har knappt sett en enda dålig sida av henne. ska hålla ögonen öppna för andra flickor också då blir man inte lika ledsen om det tar slut
2009-12-30, 00:39
Medlem
Min spontana reaktion är väl att om hon känt likadant för dig så hade hon kontaktat dig, oavsett om hon haft det lite tufft.
Men vad vet jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in