2009-12-29, 00:41
Medlem
Xujks avatar
Jag har träffat en tjej ca 3 månader nu. Allt flöt på jättebra i början och vi snackade dagligen och ofta hörde hon av sig till mig med sms och liknande (jag gjorde det ju också, så klart).

Men sen över en natt (efter kanske 1,5 månad) så svängde det. Hon tog nästan aldrig initiativ till att smsa, ringa, skriva på msn till mig. Jag fortsatte höra av mig och vi har ändå synts i snitt kanske 1-2 nätter i veckan sen dess, oftast på mitt initiativ. jag har dock försökt att "inte vara för på".

Det jag inte fattar är varför hon inte tar kontakt med mig, men ändå vill fortsätta att träffas varje gång jag föreslår det. Detta gör att det känns som om hon börjat förlora intresset, men ändå när vi väl träffas har vi roligt och mysigt.

jag vet att hon haft mycket att tänka på på senare tiden, både privat och i skolan. så jag tänkte jag inte skulle höra av mig ett litet tag och se om hon iaf kan skicka iväg ett sms... det har nu gått en vecka utan att hon gjort det.

Vad ska jag göra? det är ju en självklarhet att önska henne gott nytt år iaf. hur tycker ni jag ska göra, ska jag vänta ännu längre med att fråga om hon vill träffas igen? man vill ju inte gärna att det ska ta slut...
Varför kontaktar hon mig inte? det känns ju trots allt bra när vi ses

det känns så frustrerande att vara den som hela tiden förslår att vi ska ses.
jag hoppas ni förstår min situation fastän jag kanske skriver rörigt... är aningen förvirrad just nu.
2009-12-29, 00:45
Medlem
SHEELA-NA-GIGs avatar
trist å höra, du verkar hantera sitationen bra. människor är svåra, man ska aldrig låta ens egen lycka bero på någon annan.
2009-12-29, 00:52
Medlem
eatsoups avatar
Du.. bäst av allt borde faktiskt vara att inte höra av sig till henne på kanske 3-4 dagar bara för att se om hon skriver något?. Tjejer är dumma, dem vill se killen komma krälandes, det är så de tänder på kärlek.
2009-12-29, 00:54
Medlem
6tasys avatar
Vet precis vad du menar. Vet faktiskt inte, antingen är hon sjukt lam och bekväm av sig, eller så är det ngt annat. Någon anledning måste finnas till vrf en av två personer som ofta ses aldrig hör av sig. Funderat en del på det där.
2009-12-29, 00:55
Medlem
eatsoups avatar
Du sätter dig en kväll och går igenom allting som har me henne att göra, Facebook, vänner, vika hon skriver med, blogg, bloggens kommentarer, Där lär du kanske få en uppfattning varför.
2009-12-29, 00:59
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHEELA-NA-GIG
trist å höra, du verkar hantera sitationen bra. människor är svåra, man ska aldrig låta ens egen lycka bero på någon annan.

det som är lite av grejen. jag har redan från början intalat mig att inte fästa mig för mycket vid EN tjej, då det alltid verkar ta slut.

Jag har inga problem att fixa ragg, men jag gillar denna tjej så jag vill inte göra det än då jag inte vet om det är slut eller var vi står. flörta och fixa nummer kan man väl iofs göra utan att ha dåligt samvete, men med alkohol inblandat blir det lätt mer än så.
2009-12-29, 01:03
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatsoup
Du sätter dig en kväll och går igenom allting som har me henne att göra, Facebook, vänner, vika hon skriver med, blogg, bloggens kommentarer, Där lär du kanske få en uppfattning varför.

Njae, det tänker jag inte göra det är lätt att man tolkar oskyldiga saker fel, och mår skit ändå. denna tjej har ju som alla andra tjejer killkompisar hon snackar med och vilken kille har inte småflörtat med tjejkompisarna, utan att vilja ha dem i säng (faktiskt!)...

Tillägg: nu har det ju redan gått en vecka sen jag hörde av mig... frågan är hur mycket längre man ska vänta.
Senast redigerad av Xujk 2009-12-29 kl. 01:07.
2009-12-29, 01:06
Medlem
Xujks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Vet precis vad du menar. Vet faktiskt inte, antingen är hon sjukt lam och bekväm av sig, eller så är det ngt annat. Någon anledning måste finnas till vrf en av två personer som ofta ses aldrig hör av sig. Funderat en del på det där.

samma här. är faktiskt inte första gången för mig heller. hon har ju haft fullt upp på senaste tiden, och tror hon stundtals varit lite deppig med pga vissa saker så hon kanske bara behöver tid för sig själv? eller så har hon blivit bekväm med att det är jag som hör av mig? men samtidigt tänker man ju på att ett enda jävla sms kan hon väl skicka??
2009-12-29, 01:17
Medlem
Ta upp det med henne.

Om ni dejtat i tre månader så börjar det väl bli seriöst? Om jag var du skulle jag ta upp det med henne. Jag var med om samma situation med mitt ex, fast det var jag som inte tog initiativ. Så hon tog upp det med mig och ställde mig lite mot väggen, då skärpte jag mig, för jag fattade att vi hade något ball tillsammans, som var värt att satsa på.
2009-12-29, 01:22
Medlem
Jamazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatsoup
Du.. bäst av allt borde faktiskt vara att inte höra av sig till henne på kanske 3-4 dagar bara för att se om hon skriver något?. Tjejer är dumma, dem vill se killen komma krälandes, det är så de tänder på kärlek.
Precis, många tjejer (och killar) älskar att känna sig kämpade för. Så det kan nog vara så att hon spelar svår på sitt sätt.
2009-12-29, 01:32
Medlem
Stardragons avatar
Har du ändrat beteende under den tid ni har varit tillsammans? Kanske blivit mer medgörlig eller mesig rent ut av? Mycket pekar på att hon har börjat tappa intresset. Ring henne, eller se till att träffas vid tillfälle och prata om det.

Communication is the key...

Edit: Jag tror nog inte att hon försöker spela svårfångad efter tre månader. Ni bör ha kommit över det stadiet nu.
2009-12-29, 01:39
Medlem
Du skulle ha knollat henne ordentligt medans du hade chansen, har inte gankat på 2 decennier så kan inte feela dig.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in