2009-12-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xujk
fan, nu börjar jag vela igen... är så rädd att få ett nej hur kan man fråga försiktigt om hon vill ha något seriöst eller inte?

Det märks ju oftast. Om båda vill ta relationen till en ny nivå.

Nä precis, vill ju heller inte få ett nej. Eller så. Men det är nästan värre att leva i ovisshet. Då tar jag hellre raka besked. Kan säga att jag många gånger varit grymt nära att skicka sms:et som fråga rakt ut vad hon vill. Men som sagt tror det är klokare att ha lite is i magen.

Risken att man får ett svar som man inte gillar är nog större om man pressar henne.
2009-12-30, 15:35
Medlem
i say go for it! är du rädd för ett negativt svar är det bättre förr än senare. lättare sagt än gjort, men det är oxå därför du ber om råd
2009-12-30, 15:50
Medlem
Dvalins avatar
Jag tror inte på att "spela spel" t ex nu hör inte du av dig så hör kanske hon av sig. Om jag hade varit du hade jag tagit upp det med henne lite försiktigt, för att få veta var hon står. Missförstånd uppstår lätt, kanske vet hon inte var hon har dig heller?
2010-01-02, 23:37
Medlem
Bumpar för detta är i samma ämne

Tjena, har snackat med en tjej på facebook regelbundet in princip varje dag i ca en 5-6 veckor. Efter tre veckor frågar jag om hon vill ta en fika på söndagen, får svaret att hon ska hälsa på vem de nu var antingen på lördagen eller söndagen. Iaf så hördes vi inte av de var på fredagen jag fråga och hade fullt upp på lördagen och hade inte hennes nummer.

Hur som hellst fikar vi 1 vecka efter det och då var det så att jag frågade och fick svaret att hon skulle träffa en kompis och inte kunde. Men dagen efter så skriver hon på facebook att kompisen är sjuk och att hon kan ta mitt nummer och höra av sig om det inte blir av. Hon hör av sig dagen efter och vi träffades. Det gick hur bra som hellst hade allting gemensamt kändes de som och gillar verkligen henne.

hon reste bort 1 vecka.

Hursomhelst några dagar efter hon kom tillbaka så frågade jag idag ifall hon ville hitta på något på lördagen och fick svaret att hon försökte vara med sin syrra så mycket som möjligt nu medanns hon är hemma, sa att vi kunde ta de någon annan dag och då svara hon att hon är kvar här till den 12:e. hon träffar sin syrra sällan kan tilläggas.

Men det har alltid varit jag som hälsat på facebook. Hon kanske har gjort de 3 grr under hela tiden sen dag 1 jag började snacka med henne. Har inte skrivit något till henne på 4 dagar nu och hon har inte till mig. Snackat med henne 1 gång på 2 veckor. Känns som allt rinner ut i sanden just nu och det vill jag inte ska hända eftersom jag gillar tjejen som fan.

Men vet inte vad jag ska göra är inte precis roligt att höra av sig till någon som inte hör av sig tillbaks. å andra sidan kanske hon har vänjt sig vid de eller något vad vet jag.

Blev en jävla massa text, vad tycker ni jag ska göra?
Senast redigerad av okers 2010-01-02 kl. 23:45.
2010-01-03, 01:21
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okers
Men det har alltid varit jag som hälsat på facebook. Hon kanske har gjort de 3 grr under hela tiden sen dag 1 jag började snacka med henne. Har inte skrivit något till henne på 4 dagar nu och hon har inte till mig. Snackat med henne 1 gång på 2 veckor. Känns som allt rinner ut i sanden just nu och det vill jag inte ska hända eftersom jag gillar tjejen som fan.

Men vet inte vad jag ska göra är inte precis roligt att höra av sig till någon som inte hör av sig tillbaks. å andra sidan kanske hon har vänjt sig vid de eller något vad vet jag.

Kan det inte bara vara så att hon bara rent allmänt är dålig på att skriva till folk? Om du anser att det verkar som om hon ändå är intresserad, så kör på. Även om det är så att du måste va den som börjar skriva.

Du har väl ändå inget att förlora om du tycker att det verkar rinna ut i sanden, så jag anser att du ska försöka igen att träffa henne. Men om hon kommer med ännu en anledning till att inte kunna ses, skulle i alla fall jag ge upp..
2011-05-20, 00:43
Medlem
Leckies avatar
Då den stora tråden verkar ingen titta i så skriver in det här med.

Om man slutar skriva till en tjej helt plötsligt och hon inte tar någon kontakt i två veckor, betyder det att hon inte är intresserad? Eller snurrar det i huvudet på henne nu och hon vägrar ta kontakt, kanske slutar med att hon blir sårad bara för de. Vissa mer intresse tycker man i så fall.

Vi har haft sex en gång och pratat runt två veckor efter, även om att ses igen och första gången så har hon haft annat för sig samma dag och andra gången var mer seriöst planerat men då var hon trött. Kan tillägga att hon slutar ganska sent efter jobbet och ena gången har varit efter jobbet.

Vi har samtalats ganska gott alla gånger och den andra gången frågade hon om jag skulle till samma ställe som henne den andra gången, hon har inte varit passiv då jag tagit kontakt med henne. Men hon har bara tagit kontakt två gånger själv, vilket är rätt dåligt.

Har en ny dejt i helgen, så funderar på att låta de rinna ut och om hon skulle ta kontakt och vissa intresse/initiativ så får jag se därefter.
2021-10-03, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xujk
Jag har träffat en tjej ca 3 månader nu. Allt flöt på jättebra i början och vi snackade dagligen och ofta hörde hon av sig till mig med sms och liknande (jag gjorde det ju också, så klart).

Men sen över en natt (efter kanske 1,5 månad) så svängde det. Hon tog nästan aldrig initiativ till att smsa, ringa, skriva på msn till mig. Jag fortsatte höra av mig och vi har ändå synts i snitt kanske 1-2 nätter i veckan sen dess, oftast på mitt initiativ. jag har dock försökt att "inte vara för på".

Det jag inte fattar är varför hon inte tar kontakt med mig, men ändå vill fortsätta att träffas varje gång jag föreslår det. Detta gör att det känns som om hon börjat förlora intresset, men ändå när vi väl träffas har vi roligt och mysigt.

jag vet att hon haft mycket att tänka på på senare tiden, både privat och i skolan. så jag tänkte jag inte skulle höra av mig ett litet tag och se om hon iaf kan skicka iväg ett sms... det har nu gått en vecka utan att hon gjort det.

Vad ska jag göra? det är ju en självklarhet att önska henne gott nytt år iaf. hur tycker ni jag ska göra, ska jag vänta ännu längre med att fråga om hon vill träffas igen? man vill ju inte gärna att det ska ta slut...
Varför kontaktar hon mig inte? det känns ju trots allt bra när vi ses

det känns så frustrerande att vara den som hela tiden förslår att vi ska ses.
jag hoppas ni förstår min situation fastän jag kanske skriver rörigt... är aningen förvirrad just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av scr
Kan säga att jag är i samma situation. Och vet hur du känner. Sms avtar osv... Men jag har slutat höra av mig helt tills hon tar initiativet. Är hon intresserad så kommer hon höra av sig.
Relationer är ju ett spel, man ska inte vara för "på" vilket är väldigt enkelt om man kärar ner sig.
Men en fråga, är det bättre att inte höra av sig alls eller ställa personen mot väggen? Vill ju som sagt fortfarande träffa denna person...

Alltså varför ska allt vara så svårt :P

Citat:
Ursprungligen postat av okers
Bumpar för detta är i samma ämne

Tjena, har snackat med en tjej på facebook regelbundet in princip varje dag i ca en 5-6 veckor. Efter tre veckor frågar jag om hon vill ta en fika på söndagen, får svaret att hon ska hälsa på vem de nu var antingen på lördagen eller söndagen. Iaf så hördes vi inte av de var på fredagen jag fråga och hade fullt upp på lördagen och hade inte hennes nummer.

Hur som hellst fikar vi 1 vecka efter det och då var det så att jag frågade och fick svaret att hon skulle träffa en kompis och inte kunde. Men dagen efter så skriver hon på facebook att kompisen är sjuk och att hon kan ta mitt nummer och höra av sig om det inte blir av. Hon hör av sig dagen efter och vi träffades. Det gick hur bra som hellst hade allting gemensamt kändes de som och gillar verkligen henne.

hon reste bort 1 vecka.

Hursomhelst några dagar efter hon kom tillbaka så frågade jag idag ifall hon ville hitta på något på lördagen och fick svaret att hon försökte vara med sin syrra så mycket som möjligt nu medanns hon är hemma, sa att vi kunde ta de någon annan dag och då svara hon att hon är kvar här till den 12:e. hon träffar sin syrra sällan kan tilläggas.

Visserligen gammal tråd, men hur gick det för er? Vad hände sen?
2021-10-03, 13:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnodKatod
Visserligen gammal tråd, men hur gick det för er? Vad hände sen?

Snubben har inte varit inloggad sen början av 2014, så du ropar nog i öknen är jag rädd.
2021-10-03, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Snubben har inte varit inloggad sen början av 2014, så du ropar nog i öknen är jag rädd.

Han med nick ’okers’ verkar dock ha varit inloggad relativt nyligen.
2021-10-04, 01:50
Medlem
twoeggss avatar
Tjejer är generellt rätt vaga i sin kommunikation får infall och bjuder hem någon annan snubbe hur lätt som helst. Jag snackade en gång med en tjej i några veckor, hon snackade om hur hon ville träffa mig bla bla. Frågade jag vad hon gjorde i helgen så svarade hon inte sen hade hon mage att skicka en snap där hon hintade hur hon knullat någon annan jävla snubbe, sen påstår att jag inte har någon stake etc. Va fan liksom. Ska jag åka hem och våldsgästa henne trots att jag inte vet var hon bor eller vad förväntar hon sig?
2021-10-04, 08:33
Moderator
pbos avatar
Tråden är från 2009 och TS behöver nog inte råd om detta längre. Låser tråden då flera postat utan att notera dess ålder.

/mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in