2007-12-02, 12:01
Medlem
RememberMes avatar
Känner igen mej en del i det där, från att ha gått från nästan helt apatisk ungdom är jag nu nästintill helt rastlös, jobbar 10 timmar 6 dagar i veckan och sover mellan 4 - 6 timmar per natt, tror det har att göra med att man har fått en massa krav på sej själv med allt man ska hinna med så man är konstant stressad och få förhållanden att hålla i det här tempot är en omöjlighet, knappt nån som orkar med mej längre.
Måste lugna ner mej men vet inte hur.
Citera
2007-12-31, 15:22
Bannlyst
Ledigt - Vad göra?

Tjena,

Har ett litet "problem". Det är så att jag ligger i lumpen på en insatspluton, allt är frid och fröjd osv.

Dock är det så att jag lite då och då har ledigt i 2-veckors perdioder, jag är nu inne på min andra. Grejjen är den att jag inte vet vad fan jag ska göra, håller på att bli galen. Alla andra verkar tycka det är fett soft, "ligga hemma och kolla på TV" osv. Men jag klarar fan inte det.

Vad skulle ni göra i min sits?
Citera
2007-12-31, 16:23
Medlem
blue_dots avatar
Röka hasch. Då blir det jättekul att titta på tv eller sitta & stirra in i en väg!
Citera
2007-12-31, 17:24
Medlem
dala56s avatar
Tokrunka? På en vecka hinner du prova massor med tokiga varianter av varje mans favorit-nöje. Du kanske tom kan bli svartbältare?
Citera
2008-01-01, 04:22
Bannlyst
börja se på massor med serier, filmer eller använd internet till något
Citera
2008-01-02, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boven.oa
börja se på massor med serier, filmer eller använd internet till något

Serier, mkt bra förslag!

Har bara gått några dagar på den här ledigheten, har ca 1.5 veckor kvar. Helt sjukt, blir apatisk snart.

aja, ska kolla om jag hittar någon schysst serie
Citera
2008-01-02, 18:04
Medlem
Whattabas avatar
Hur svårt är det? Börja läs böcker, tidningar, internetforum. Ut och spring, lyft vikter. Spela ett instrument, gitarr eller munspel tex. Jonglera. Döda en katt.
Citera
2008-01-02, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whattaba
Hur svårt är det? Börja läs böcker, tidningar, internetforum. Ut och spring, lyft vikter. Spela ett instrument, gitarr eller munspel tex. Jonglera. Döda en katt.

Jajo egentligen, det blir så sjukt många timmar om dagen bara. Jag går upp vid 0600 (Håller rytmen pga lumpen), sätter mig vid datorn, dricker kaffe, tränar lite här hemma, tar ett långt bad, sen när klockan är sådär 11-12 på dagen börjar man bli rastlös och uttråkad.

Ett jävla ilandsproblem på hög nivå, jag vet. Undrar mest vad ni sjävla skulle göra.
Citera
2008-01-02, 18:26
Medlem
Xiaps avatar
Försöka beta av alla filmer som "man borde ha sett". Läsa. Lära mig saker; spela något instrument, någon sport kanske. Hitta på något med kompisar, eventuellt en flickvän.

Det är väl vad jag skulle göra.
Citera
2008-01-02, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xiap
Försöka beta av alla filmer som "man borde ha sett". Läsa. Lära mig saker; spela något instrument, någon sport kanske. Hitta på något med kompisar, eventuellt en flickvän.

Det är väl vad jag skulle göra.

Betar av imdb´s top 250 lista, pressat Schindlers list och once upon a time in america idag.

Bruden är bortrest, tyvärr. Ska dock försöka komma igång med badmintonen med farsan nu igen, problemet med sport, gym osv för mig är ju att jag bara är ledig i intervaller som kommer lite då och då. Jag kan liksom inte dra och köpa ett gymkort.
Citera
2008-01-02, 18:50
Medlem
Lär dig linux, antar att du får all träning du behöver i lumpen. Instrument är en bra ide, men efter ett par år. jag är inne på mitt 4jde med gitarr snart så börjar det bli lite drygt om man inte har ett band att lira med.
Citera
2008-01-02, 19:20
Medlem
nilfirres avatar
lär dig stå på händer om du inte redan kan det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in