2009-01-20, 21:35
Medlem
4Degreess avatar
Jag tror att TVn tyvärr tar upp en stor del av många personers liv. Och då snackar vi inte nyheter och dokumentärer utan "onödig tv". Sen tar väl vanliga sysslor (tvätt, disk, städning, laga mat) upp mängder med tid hos vissa personer. Största delen av min "kvällstid efter skola/jobb" rinner oftast bort framför datorn (om det inte är helg, för då är det att vara med pojkvännen som gäller).
Citera
2009-01-20, 23:59
Medlem
Junior223s avatar
Jobb 8-16, Poker 16-21, 21-21:45 gym, 22-läggdags poker. Sedan kan även pokern bytas ut mot flickvännen/kompisar ibland. Är det fotboll, bandy så går jag även på det!

Helger är det flickvännen/kompisar som gäller, slutat dricka så fest ibland men nyktert!

Jobb, träning, flickvänn, kompisar och VSK är minna pasioner i livet!

Jag är jävligt nöjd med mitt liv, skulle inte byta det mot någonting!
Citera
2009-01-21, 10:51
Medlem
BrianGriffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Gör du inget vettigt på din fritid; Jobba mer.

Svårare än så är det inte... fråga om du inte kan få jobba över några timmar. Tjäna pengar är roligare än att sitta och stirra in i väggen eller punda.

Ge dig själv en timme mellan att du kommer hem och du ska sova, så du hinner äta och få av dig skorna, resterande timmar av dygnet sover och jobbar du.

Gjorde det i 2 veckor. Då var det ett heltidsjobb och ett kvällsjobb.
Kan säga att tiden flög.

Men någon som vet nåt om lerduveskytte? Funderar på att testa det
Citera
2009-01-21, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4Degrees
Jag tror att TVn tyvärr tar upp en stor del av många personers liv. Och då snackar vi inte nyheter och dokumentärer utan "onödig tv". Sen tar väl vanliga sysslor (tvätt, disk, städning, laga mat) upp mängder med tid hos vissa personer. Största delen av min "kvällstid efter skola/jobb" rinner oftast bort framför datorn (om det inte är helg, för då är det att vara med pojkvännen som gäller).

Samma här. Jag forumknarkar och spelar alfapet online ungefär.
Ett tag när jag var mammaledig och hade liten bebis fick jag tårtnoja, jag började göra tårtor och små figurer av sockermassa. Det var kul och blev uppskattat av omgivningen som inte tackade nej till lite sött.
Annars när jag är ledig, kan jag njuta enormt av att gå en sväng i Gamla Stan och kolla på gamla hus, museer, kyrkor; vad som helst med lite historia bakom. Läser en jävla massa böcker gör jag också.
Citera
2009-01-21, 11:06
Medlem
Rembrandths avatar
Det finns ju massor med saker att göra på fritiden... Sitta vid datorn, kolla på film, städa, motionera, laga mat, läsa, diska, lär dig spela något instrument... Kommer inte på fler grejer just nu, men det är ändå en hel del!
Citera
2009-02-04, 20:39
Medlem
manskrafts avatar
Som någon tidigare i tråden redan tipsat om så är geocaching den perfekta fritidssysselsättningen. Man får vara utomhus, klura på problem och se häftiga ställen man aldrig skulle besökt annars. Mer info finns på http://geocaching.se samt http://geocaching.com
Citera
2009-02-04, 21:03
Medlem
Trinnits avatar
Inte särskilt mycket för min del.

Jobbar, kommer hem, trycker i mig några mackor, kollar mail och slösurfar, läser kanske en bok, småpysslar lite med vad jag nu råkar känna för att göra.
Det är ungefär det jag orkar efter att ha jobbat hela dagen. Tre dagar i veckan sticker jag och tränar, vilket jag ägnar mig åt under 1-3 timmar. Någon gång kring 23-24 går jag och lägger mig, och sedan kliver jag upp vid 7-tiden igen och går och jobbar.

Sedan har man ju allt det där som man måste göra, ex. städa, laga mat, handla mat, tvätta, men det är ju mest för att man är tvungen. Tar dock sin tid även det.

Lerduveskytte har jag för övrigt testat när jag var yngre, det är roligt. Kan rekommenderas.
Citera
2009-02-04, 22:32
Medlem
Carleoneyähs avatar
FB typ, har inget bättre för mig. Fest någon helg kanske. Rätt tråkigt liv, men sen när jag flyttat, då jävlar!
Citera
2009-02-12, 23:50
Medlem
Brunnsparkens avatar
Vad gör ni om ni har tråkigt?

Vad brukar ni göra om ni har tråkigt? just vid ett sånt där tillfälle ni vet, man har inga droger, ingen jättegod mat, klockan är 12 och du har planerat att sitta vid datorn ganska länge, för du har liksom ingen sömn i ögonen och du vill bara göra nåt skoj vid datorn.
  • Mina förslag är att spela lite xbox, den är just nu inte här så det är inte möjligt.
  • Kolla på en film, jag har inga bra filmer på datorn och ingen aning om vad jag ska tanka.
  • Jag kan inte gå till nån polare, för klockan är liksom inte läge för att dra nånstans.
  • Flashback är okej, men vadfan.. Sitta och slösurfa till klockan 2 är inte okej..
  • Runka, funkar en stund men inget man gör en längre stund.

Alla förslag är okej, bara det inte är dumheter.
Citera
2009-02-12, 23:54
Medlem
Flytande_argots avatar
Tänkte spela lite WoW och bli en bättre kock. Sen ska jag kolla på nya Futuramafilmen som kommit ut:

Futurama: Into the Wild Green Yonder:

http://www.imdb.com/title/tt1054487/
Citera
2009-02-12, 23:58
Medlem
Puttisens avatar
Om jag är ensam drar jag väl mig en runk. Annars brukar jag surfa runt på FB och äta något mumsigt
Citera
2009-02-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Tänkte spela lite WoW och bli en bättre kock. Sen ska jag kolla på nya Futuramafilmen som kommit ut:

Futurama: Into the Wild Green Yonder:

http://www.imdb.com/title/tt1054487/

Där ser man!

Mitt förslag till TS är att lyssna på musik, spela något dataspel, kedjerök, busring, ta en promenad eller vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in