2012-03-05, 23:11
Medlem
Lastbil92s avatar
Möblera om lägenheten, börja odla växter, lär dig laga mat, runka.
Citera
2012-03-05, 23:12
Medlem
Kiggzors avatar
Runkat, runkat och åter runkat!

När jag får tid över från runkandet passa på att spela en hel del, glo på filmer/tv-serier och läst nåt. Böcker, Kalle Anka eller Världens Historia

...fast även detta låter oerhört tråkigt att göra under så lång tid
Citera
2012-03-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
FÅR du inte gå ut eller VILL du inte gå ut?
Eller spela olika spel istället för samma

Vill är de väl.. men får ej komma i kontakt me ngt mot ansiktet osv då det fördröjer läkningen =/
Har spelat de flesta "nya" och aktiva spela rätt så mkt och finner inget jag gillar..

Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil92
Möblera om lägenheten, börja odla växter, lär dig laga mat, runka.
Möblera om har jag precis gjort för ett tag sen ;p växter är tråkigt. Men laga mat var en bra idé :P

Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Runkat, runkat och åter runkat!...
...fast även detta låter oerhört tråkigt att göra under så lång tid

Haha de blir väl så..

Mjo det jag menar =/ Det är tråkigt att göra under en längre tid..
Citera
2012-03-05, 23:20
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itzelsnitch
Tråden är nog så felplacerad att de skriker om det men de får ngn gärna fixa ;p

E så att jag har opererat käken nyligen och blir hemma i 1-2 veckor. Är så svullen i ansiktet att jag inte kan gå ut, kan knappt äta/prata :P Men annars utöver det är jag normal (inge huvudvärk osv så kan tänka klart m.m.).

Frågan är hur jag skall spendera dessa 1-2 veckor hemma =/ Enda "hobbyn" jag har är att spela lite piano, programmera lite och spela HoN. Men det är tråkigt att spela datorspel 24/7, tröttnar redan efter någon timme. Jag vill inte bara sitta av tiden, se på filmer man redan sett 100ggr och spela. Känns som att man kan göra någon nytta av tiden. Så vänder mig till käraste FB - hur hade ni gjort i liknande situation, vad hade ni hittat på? Börjat på ett projekt lr ngt? Alla förslag är välkomna.

MvH Itzel

Använt sprit och knark förstås!
Citera
2012-03-05, 23:21
Medlem
Bazinga90s avatar
Tanka massa filmer/serier, häng på flashback och gillar du att läsa böcker så kan du göra det.
Citera
2012-03-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Tanka massa filmer/serier, häng på flashback och gillar du att läsa böcker så kan du göra det.

Det är ju exakt detta jag inte vill behöva göra =/.
Har nog bara läst 2-3 böcker i hela mitt liv och de var man tvungen för att inte få IG i svenska >_> Finns nog inget tråkigare..

Men det verkar som att man får sitta o glo på filmer/serier =/..
Citera
2012-03-05, 23:38
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itzelsnitch
Det är ju exakt detta jag inte vill behöva göra =/.
Har nog bara läst 2-3 böcker i hela mitt liv och de var man tvungen för att inte få IG i svenska >_> Finns nog inget tråkigare..

Men det verkar som att man får sitta o glo på filmer/serier =/..
Spela riktiga spel (brädspel typ Geni, Monopol etc) med kompisar eller om du har tv-spel, bjud över vänner för att lira co-op, det är lättare att spela fem timmar med en kompis än fem timmar ensam

Spelar du piano aktivt så se det även som ett tillfälle till att förbättra tekniken, fingerövningar/skalor/etyder, kör i vind
Det är bara fantasin som sätter gränserna!

Tillverka något, sitt och tälj dalahästar eller sy en kudde.

Häng på omegle.com och snacka med random människor.

Erbjud att vara katt/hundvakt och chilla med en hårig kompis.

Spika igen grannens brevlåda.

Get to it
Citera
2012-03-06, 00:03
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Kanske sortera och rensa ut gamla saker, sälja på blocket.
Vårstäda, förbered påsken. Skulle skrivit "lär dig några nya matrecept" men det är väl ingen höjdare att provsmaka med nyopererad käke...
(skulle vara smoothies då, bli smoothies expert! ) .
Plugga ett nytt språk? Kanske köpa nån bok på bokrean (online) och sen plöja igenom.
Lär dig om ölets historia etc...
Lär dig ett handarbete, sticka en halsduk, virka en grytlapp, sy ett förkläde.
Måla om ett rum där hemma.
Senast redigerad av ugglor-i-mossen 2012-03-06 kl. 00:07.
Citera
2012-03-06, 01:03
Medlem
Ta å köp dig en fin bit röka, sedan kan du kombinera med serier/filmer och diverse. Hade jag gjort i alla fall!
Citera
2012-03-06, 10:54
Medlem
ICanHass avatar
Ämnen sammanfogade
//Mod
Citera
2012-03-18, 00:14
Medlem
Psychoramas avatar
Ett hett tips till folk som vill börja med något nytt - Paintball!
Ska själv börja. Endast spelat ett fåtal gånger men nu vill jag börja på allvar. Har läst på en hel del, pratat med vänner som håller på med sporten osv. Har även beställt en "markör" dvs ett paintballgevär. Även andra tillbehör.

Ni som har erfarenhet av paintball, dela gärna med er om era erfarenheter kring sporten!

Mvh
Citera
2012-03-18, 11:21
Medlem
ha börjat att tröttna på krogen och tv-spel och har därför länge funderat på att skaffa mej en hobby. tycker det är roligt att bygga saker helst sådant man har användning av men eftersom jag nu bor i en lägenhet så blir det svårt att skruva med bilar eller bygga större grejer. har funderat på modell bilar mm men ser inte riktigt något nöje i det eftersom det är inget man kan använda sej av i vardagen. så jag tänkte därför hörta med er kära flashbackare om ni skulle kunna komma med några bra tips till mej. jag har även kollat på elektronikbyggsater men eftersom jag inte har skillsen att bygga vad jag vill och dom modeller som finns verkar vara väldigt tråkiga har jag även gett upp den iden. så vad har ni för förslag posta gärna vart jag kan köra det som behövs för detta samt ha i åtanke att jag är en relativt fattig student.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in