Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-08, 23:08
  #1
Medlem
Nemesis1s avatar
Passionflower, som säljs vid olika smartshoppar tycks fungera... Jag tryckte i mig 10 tabletter gjorda av passionflowerextrakt (dock inte köpta från någon smartshop utan från apotek/hälsokost) och tog sedan en öl... Nu känner jag mig riktigt full fast mera neråt på ett sätt...

Ha det så kul...
Citera
2004-02-09, 00:36
  #2
Medlem
Berberines avatar
Rätta mig om jag har fel men är inte Passionflower en MAO-hämmare???
Jag hade fått för mig att det var rätt farligt att blanda MAO med alkohol, fast den kanske inte är tillräckligt stark eller nått??? Intressant iaf.
Citera
2004-02-09, 10:24
  #3
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag kollade upp det där och du har helt rätt, passionflower innehåller harmaline (MAOI)... Hmmm, känner mig tung och utmattad idag...
Citera
2004-02-09, 20:30
  #4
Awaiting Email Confirmation
Kristikors-blomma

Kristikors-blomma eller passions-blomma på svenska, frön finns att köpa i de flesta butiker och den är relativt lättodlad - även om jag inte lyckats få mina att blomma ännu.. Men det är något speciellt över den växten, ibland bildas det Stora kristaller på bladen som är lika söta som socker.. Bladen blir nästan läderartade med tiden och hela växten är betydligt lättare att forma än tex morning-glory.. Man kan få kristikors att följa precis de råd man ger den, den fäster sina envisa spiraler vart än man pekar..

Trevligt växt, men jag retar mig på att den vägrar blomma (har odlat kristikors i nästan ett år nu, men inte fått den att blomma).. Blommans skönhet går ju inte att ta miste på, den drar till sig all ens uppmärksamhet. Man kan studera blomman i flera minuter utan att tröttna.. Ibland finns passions blomma att köpa på blomsterlandet...

Har aldrig testat att använda den själv..

Ha de bra gott folk!
2047
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback