2009-12-24, 00:24
Medlem
Alladins avatar
Tanken med min tråd om Sune Nordström var att belysa okunskap bland dom som faktiskt jobbar med dopingfrågorna i sverige, i detta fallet Sune Nordström som förutom att han jobbar som tulltjänsteman och dopingkontrollant har vart engagerad i "operation liquid", där myndigheterna med gemensamma krafter slog till hårt mot försäljare av dopingpreparat.

Därför tycker jag det är beklagligt när Svt väljer att citera användare i sin artikel som inte ligger på debattnivån stora delar av övriga tråden faktiskt gör.

Sen kan vi konstatera att det inte tillverkas något tillväxthormon av mänsklig vävnad nu i modern tid, även om en användare påstår att det inte går att utesluta.
Jag är då säker i och med att det faktiskt inte är ekonomiskt försvarbart, då man tillverkar det på konstgjord väg i bred utsträckning i kina. (bland annat)

Att sen Sune Nordström menar på att femton människor fått sätta livet till är direkt löjeväckande, då man aldrig haft ihjäl människor ens tillbaka på 60talet då myndigheterna tillverkade tillväxthormon av mänsklig vävnad extraherad ur hypofysen.
På den tiden handlade det om att man tog tillvara på tillväxthormon ur hypofysen ur lik, och då var det myndigheterna som ägnade sig åt detta.
Citera
2009-12-24, 00:26
Medlem
BengtZzs avatar
Vad vill du vi skall diskutera?
Citera
2009-12-24, 00:30
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Vad vill du vi skall diskutera?

Jag söker i första hand artiklar om tillväxthormon och dagens tillverkning.
Sen tänkte jag ägna tråden åt att helt enkelt bemöta SVT-s artikel, samt se om man kan skapa ytterliggare intresse bland reportrar till att följa upp med fler artiklar.
Citera
2009-12-24, 00:36
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Jag söker i första hand artiklar om tillväxthormon och dagens tillverkning.
Jaha okey. Det kan jag ingenting om, vet bara att man absolut inte utvinner det ur döda lik längre, som man gjorde ända in på 80-talet, om inte till och med 90-talet? =)

Citat:
Sen tänkte jag ägna tråden åt att helt enkelt bemöta SVT-s artikel, samt se om man kan skapa ytterliggare intresse bland reportrar till att följa upp med fler artiklar.
Då kan det ju vara bra att länka artikeln också! Alla vet ju inte vad som tas upp i den.
http://svt.se/2.55868/1.1824334/stop...granen_i_roven
Citera
2009-12-24, 00:53
Medlem
Tobias123s avatar
I sin sammanfattning skriver hon även att bruk av anabola steroider är en markör för svår psykisk sjukdom, men att ytterligare forskning på området är ytterst önskvärd.

Ja killar, visste väl att det var något fel på er, förutom att ni är mördare, våldtäkts män osv.

Mvh
Citera
2009-12-24, 00:54
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
I sin sammanfattning skriver hon även att bruk av anabola steroider är en markör för svår psykisk sjukdom, men att ytterligare forskning på området är ytterst önskvärd.

Ja killar, visste väl att det var något fel på er, förutom att ni är mördare, våldtäkts män osv.

Mvh

Vad betyder egentligen: "markör för svår psykisk sjukdom"?
Citera
2009-12-24, 00:58
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Vad betyder egentligen: "markör för svår psykisk sjukdom"?

Tror det betyder symbol, så tolkade jag det iaf.

Mvh
Citera
2009-12-24, 00:59
Medlem
FuckedUp2k9s avatar
Jag känner mig då inte särskilt psykiskt sjuk...konstigt.
Citera
2009-12-24, 00:59
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Tror det betyder symbol, så tolkade jag det iaf.

Mvh
Jag tolkade det som ett kausativt samband.
Citera
2009-12-24, 01:00
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUp2k9
Jag känner mig då inte särskilt psykiskt sjuk...konstigt.
Definitionen av en psykisk sjukdom är ett onormalt beteende(psykologiskt) jämfört med resten av befolkningen.

Kan mycket väl vara så att de flesta som brukar AAS är psykiskt sjuka. Att ha cellskräck är tex en psykisk sjukdom.
Citera
2009-12-24, 01:02
Medlem
FuckedUp2k9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Definitionen av en psykisk sjukdom är ett onormalt beteende(psykologiskt) jämfört med resten av befolkningen.

Kan mycket väl vara så att de flesta som brukar AAS är psykiskt sjuka. Att ha cellskräck är tex en psykisk sjukdom.

Må så vara. Men när "vanliga" människor läser den där artikeln så kopplar de ju psykisk störning--->Våldtäktsmän,mördare mm. Det ger en skev bild av AAS användare enligt mig.
Citera
2009-12-24, 01:04
Medlem
Alladins avatar
Att alla aas-användare skulle ha någon form av psykisk störning menar dom nog inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in