2009-12-30, 15:35
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gosh
Tror du på att dina kriminella polare blivit kriminella av att de testat anabola?

Förmodligen finns det en överrepresentation av kriminalitet blad personer som testat doping eftersom staten bestämt att det är något förbjudet och testa.
Så du måste vara beredd och trotsa lagen, fast å andra sidan är det förmodligen omöjligt och leva laglydigt idag, folk tappar möjligen respekt när man inte förstår poängen i "brottet".
Respekten minskar definitivt om staten ljuger för att motivera lagen/brottet.
Är man påläst om doping vilket vem som helst klarar idag med tanke det enorma uppslagsverk som internet är, då är det lätt och ta reda på vad som stämmer respektive inte stämmer när information sprids.

Om en person inte finns i straffregistret så finns förmodligen en större vilja att dölja om man använder doping (erkänna ett brott). de som finns i registret och inte bryr sig kanske tvärtom vill skryta om att de är mer kriminella än vad de egentligen är, där är det kanske tufft och testat en del saker. Mogenheten hos en del är imponerande låg.

Nej det har jag aldrig skrivit och jag vet att det inte är så då de har använt anabola när de redan haft ett register.

Jag tror dock fortfarande att det är betydligt mer än 10% utav AAS-användrarna som har andra brott än doping i sitt register.
Senast redigerad av lundagren 2009-12-30 kl. 15:37.
Citera
2009-12-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Nej det har jag aldrig skrivit och jag vet att det inte är så då de har använt anabola när de redan haft ett register.

Tror du en person som är fläckfritt liv bakom sig, kanske har flickvän eller familj går ut öppet med att han använder AAS med tanke på hur massmedia skriver om det?

Vet själv några äldre (över 55) som cyklar en del och preppar, de skulle aldrig berätta, tvivlar på att någon skulle tro att de använder. Enda misstanken om att de preppar är möjligen att de är något mer vitala än vad man brukar vara vid den åldern
Citera
2009-12-30, 15:42
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Tror du en person som är fläckfritt liv bakom sig, kanske har flickvän eller familj går ut öppet med att han använder AAS med tanke på hur massmedia skriver om det?

Vet själv några äldre (över 55) som cyklar en del och preppar, de skulle aldrig berätta, tvivlar på att någon skulle tro att de använder. Enda misstanken om att de preppar är möjligen att de är något mer vitala än vad man brukar vara vid den åldern

Förstår faktiskt inte vad det du skriver har med det du citerade från mitt inlägg att göra alls.

Vem har snackat med att gå ut öppet om sitt AAS-bruk? Antar att du menar att det är svårt att göra undersökningar då folk inte gärna vill gå ut med det.
Citera
2009-12-30, 15:45
Medlem
Citat:
Förstår faktiskt inte vad det du skriver har med det du citerade från mitt inlägg att göra alls.
Ditt iq är?
Tror du att du vet allt om dina kompisar?
Har du mer än en vän?
Berättar du allt om dig för dina kompisar?

AAS är väldigt känsligt för de allra flesta, inget man berättar för vem som helst
Citera
2009-12-30, 15:50
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ditt iq är?
Tror du att du vet allt om dina kompisar?
Har du mer än en vän?
Berättar du allt om dig för dina kompisar?

AAS är väldigt känsligt för de allra flesta, inget man berättar för vem som helst

Mitt IQ har jag ingen aning om.

Jag skulle säga att jag har 10 nära vänner, utav dom preppar 3 regelbundet medans 2 har testat för ett par år sedan och ej igen.

Vi har väldigt öppen relation och har känt varandra i princip hela livet.

Men absolut, jag kan ju omöjligt veta allt om dom, men just doping diskuterar vi öppet relativt ofta just eftersom många har eller använder just nu.
Citera
2009-12-30, 16:15
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att jag har 10 nära vänner, utav dom preppar 3 regelbundet medans 2 har testat för ett par år sedan och ej igen.
50% eller mer av dina riktigt nära vänner är alltså kriminella (och har jag förstått dig rätt så handlar det inte om småbrott).
Kan det vara så att träningen snarare gör att de får incitament för att hålla sig borta from kriminalitet (den typ av kriminalitet som förstör för andra) även om de använder doping?
Citera
2009-12-30, 16:45
Medlem
Pounds avatar
Ang topic

Citat
" Ett otäckt beslag
gjordes också i Helsingborg under 2003 av tillväxthormon från Litauen tillverkat av hypofyser från
avlidna människor. Sammanlagt 1680 ampuller kom från en körtelextraktpreparatfabrik i Kaunas.
Om man använder denna typ av preparat finns naturligtvis risk för Creuztfelt-Jacobs sjukdom och
andra prionsjukdomar (exempelvis ”Galna ko-sjukan”)."

http://www.regeringen.se/content/1/c...3/a73b4183.pdf

Sid 11.

Var inte så länge sedan,,, OM det nu stämmer
Citera
2009-12-30, 17:25
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
50% eller mer av dina riktigt nära vänner är alltså kriminella (och har jag förstått dig rätt så handlar det inte om småbrott).
Kan det vara så att träningen snarare gör att de får incitament för att hålla sig borta from kriminalitet (den typ av kriminalitet som förstör för andra) även om de använder doping?

Nej, 3/10 är straffade och 3/5 som använder AAS som jag känner är tidigare straffade dvs långt över de 10% som någon nämnde i tråden vilket jag inte tror stämmer.

Det är absolut så, träningen gör att de håller sig borta från alkohol och droger och på så sätt våldsbrott, stölder och liknande som följer med detta.
Citera
2009-12-30, 17:50
Bannlyst
Citat:
Nej, 3/10 är straffade och 3/5 som använder AAS som jag känner är tidigare straffade dvs långt över de 10% som någon nämnde i tråden vilket jag inte tror stämmer.

Det är absolut så, träningen gör att de håller sig borta från alkohol och droger och på så sätt våldsbrott, stölder och liknande som följer med detta.
Din vänskapskrets kan inte spegla genomsnittet i hela Sverige fattar du väl?!
Citera
2009-12-30, 17:53
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zatacka
Din vänskapskrets kan inte spegla genomsnittet i hela Sverige fattar du väl?!

Givetvis vet jag det, det var bara ett exempel. Vad stärker att 10% utav AAS-användarna är ostraffade t ex? Om man ej har studier så tycker jag inte det är konstigt att utgå från sina egna erfarenheter.
Citera
2009-12-30, 17:57
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pound
Citat
" Ett otäckt beslag
gjordes också i Helsingborg under 2003 av tillväxthormon från Litauen tillverkat av hypofyser från
avlidna människor. Sammanlagt 1680 ampuller kom från en körtelextraktpreparatfabrik i Kaunas.
Om man använder denna typ av preparat finns naturligtvis risk för Creuztfelt-Jacobs sjukdom och
andra prionsjukdomar (exempelvis ”Galna ko-sjukan”)."

http://www.regeringen.se/content/1/c...3/a73b4183.pdf

Sid 11.

Var inte så länge sedan,,, OM det nu stämmer

Sjuka jävlar.. Kan man använda en hypofys "hur länge som helst" eller är det en högst begränsad mängd som kan framställas?
Citera
2009-12-30, 18:16
Medlem
hockeybackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Sjuka jävlar.. Kan man använda en hypofys "hur länge som helst" eller är det en högst begränsad mängd som kan framställas?

Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Att sen Sune Nordström menar på att femton människor fått sätta livet till är direkt löjeväckande, då man aldrig haft ihjäl människor ens tillbaka på 60talet då myndigheterna tillverkade tillväxthormon av mänsklig vävnad extraherad ur hypofysen.
På den tiden handlade det om att man tog tillvara på tillväxthormon ur hypofysen ur lik, och då var det myndigheterna som ägnade sig åt detta.

Kanske ska läsa lite i tråden innan du börjar posta hej-vilt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in