2009-12-21, 23:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsabellaJS
Deet är väl lika bra att de slår tillbaka mot tjejerna också, varför ska tjejer specialbehandlas om de har ett lika ruttet beteende som en kille?

Därför att tjejer i allmänhet är svagare, och en kille behöver inte klappa till en tjej för att värja sig.

Varför skall mina söner sänka sig själva till den nivån, när de kan ta till bättre metoder, och klara situationen med hedern i behåll.

I min familj är det heder att aldrig ha slagit en tjej -- har man slagit en tjej, då skall man ha mycket mycket god anledning till det, och då pratar vi inte om att man blev arg/provocerad/hotad/slagen-- då pratar vi skyddsbehov av en eller annan art.
Citera
2009-12-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om det är just det du ville ha fram -- varför klippte du då bort det ur citatet?

Jag trodde du var ute efter att förvränga och göra en egen lista, du gav bestämt det intrycket.

Om jag klippte bort det var det definitivt ett misstag. "Könsdiskriminering, sure" och jämställdhet hör ihop och kan aldrig särskiljas.
Citera
2009-12-21, 23:01
Medlem
Ok, som jag har fattat det är det alltså ok att slå en kille som är svagare än mig för han är kille men det är inte ok att slå en tjej som är svagare än mig för hon är svagare än mig?

Feministisk logik
Citera
2009-12-21, 23:01
Medlem
Citat:
Därför att tjejer i allmänhet är svagare, och en kille behöver inte klappa till en tjej för att värja sig.

Mindre killar är i allmänhet svagare än större killar. Totalt irrelevant för dig. "Könsdiskriminering, sure".
Citera
2009-12-21, 23:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Mindre killar är i allmänhet svagare än större killar. Totalt irrelevant för dig. "Könsdiskriminering, sure".

Om du som kille flyger på min son och upptäcker att hans smäll var hårdare -- grattis.

Jepp, då får du skylla dig själv eftersom du anföll.
Citera
2009-12-21, 23:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
Ok, som jag har fattat det är det alltså ok att slå en kille som är svagare än mig för han är kille men det är inte ok att slå en tjej som är svagare än mig för hon är svagare än mig?

Feministisk logik

Om du som kille flyger på min son och upptäcker att hans smäll var hårdare -- grattis.

Citera
2009-12-21, 23:05
Medlem
Citat:

Jag vet inte om du har förstått det ännu, men väldigt många här tycker att din åsikter är avskyvärda. Äckliga. Vidriga. Jag är en av dem, men det kunde du nog gissa dig till.
Citera
2009-12-21, 23:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Jag vet inte om du har förstått det ännu, men väldigt många här tycker att din åsikter är avskyvärda. Äckliga. Vidriga. Jag är en av dem, men det kunde du nog gissa dig till.

Vad exakt är det som är avskyvärt och äckligt med mina åsikter?

Du får gärna sansat punkta upp det -- det vore intressant att läsa.
Citera
2009-12-21, 23:12
Medlem
Citat:

Varför skall mina söner sänka sig själva till den nivån, när de kan ta till bättre metoder, och klara situationen med hedern i behåll.

I min familj är det heder att aldrig ha slagit en tjej -- har man slagit en tjej, då skall man ha mycket mycket god anledning till det, och då pratar vi inte om att man blev arg/provocerad/hotad/slagen-- då pratar vi skyddsbehov av en eller annan art.
Som Abschaum sa, feministisk logik.

Det finns alltså inte bättre metoder än våld när det är mot en kille? Du uppfostrar alltså dina söner till att inte prata om saker istället för att slåss?

Skillnaden mellan pojkar och flickors fysiska styrka finns mellan många pojkar också. Vissa pojkar är svaga, andra gymmar varje dag. Enligt dig spelar det ingen roll, en svag kille får skylla sig själv om han hoppar på dina söner. Men om en tjej som är lika svag som den där killen hoppar på dina söner får hon särbehandling. Precis vad jag kallar för riddare.

Ett tips, du hade väl kunnat uppfostra alla dina barn med principen att det inte är ok att gå på någon som är svagare? Då blir det ingen könsdiskriminering.
Citera
2009-12-21, 23:14
Medlem
IsabellaJSs avatar
Citat:

Spelar roll om de svagare eller starkare, "har man gett sig in leken får man väl leken tåla"

Tycker inte att man sjunker till en lägre nivå när man klappat till en kaxig tjej, än när man klappat till en kaxig kille. Det är just pga. den här attityden som många tjejer går runt och tror att de kan slå vilken kille de vill utan att det ska hända något.
Citera
2009-12-21, 23:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizbestja
Som Abschaum sa, feministisk logik.

Det finns alltså inte bättre metoder än våld när det är mot en kille? Du uppfostrar alltså dina söner till att inte prata om saker istället för att slåss?

Skillnaden mellan pojkar och flickors fysiska styrka finns mellan många pojkar också. Vissa pojkar är svaga, andra gymmar varje dag. Enligt dig spelar det ingen roll, en svag kille får skylla sig själv om han hoppar på dina söner. Men om en tjej som är lika svag som den där killen hoppar på dina söner får hon särbehandling. Precis vad jag kallar för riddare.

Ett tips, du hade väl kunnat uppfostra alla dina barn med principen att det inte är ok att gå på någon som är svagare? Då blir det ingen könsdiskriminering.

Du vill gärna missförstå.

Mina söner hoppar inte på någon. De börjar inte slåss. De försvarar sig.

Om nån slår dig på käften ställer du dig och börjar resonera då tills personen tröttnar på att slå?

Bra, det fint med antivåld.

Mina söner försvarar sig .. men när det handlar om tjej behöver man inte göra det med en smäll -- de går oftast att ta tag i dem, eftersom man som kille är starkare.
En annan kille vill man inte ha för nära kroppen -- för då hamna man i närkamp, det kan vara enklare att värja sig från ett attack med en smäll.
Det beror på situationen.

Om du är en klen stackare som känner dig förfördelad för att mina söner inte slår tjejer, så är min rekommendation till dig att inte hoppa på främmande pojkar på stan -- så slipper du upptäcka om du hamnat hos en resonerare eller en agerare.

Återigen skilj på försvar och att hoppa på.
Citera
2009-12-21, 23:27
Medlem
Citat:
Du vill gärna missförstå.

Mina söner hoppar inte på någon. De börjar inte slåss. De försvarar sig.

Om nån slår dig på käften ställer du dig och börjar resonera då tills personen tröttnar på att slå?

Bra, det fint med antivåld.

Mina söner försvarar sig .. men när det handlar om tjej behöver man inte göra det med en smäll -- de går oftast att ta tag i dem, eftersom man som kille är starkare.
En annan kille vill man inte ha för nära kroppen -- för då hamna man i närkamp, det kan vara enklare att värja sig från ett attack med en smäll.
Det beror på situationen.

Om du är en klen stackare som känner dig förfördelad för att mina söner inte slår tjejer, så är min rekommendation till dig att inte hoppa på främmande pojkar på stan -- så slipper du upptäcka om du hamnat hos en resonerare eller en agerare.

Återigen skilj på försvar och att hoppa på.
Så om en svagare kille slår en starkare kille ska inte samma princip gälla som du föreslog, att "ta tag i dem"? Varför inte?

Personligen skulle jag skita i vem som slår till mig, det är tanken som räknas, och tanken är lika ond vem som än besitter den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in