Citat:
Ursprungligen postat av bizbestja
Som Abschaum sa, feministisk logik.
Det finns alltså inte bättre metoder än våld när det är mot en kille? Du uppfostrar alltså dina söner till att inte prata om saker istället för att slåss?
Skillnaden mellan pojkar och flickors fysiska styrka finns mellan många pojkar också. Vissa pojkar är svaga, andra gymmar varje dag. Enligt dig spelar det ingen roll, en svag kille får skylla sig själv om han hoppar på dina söner. Men om en tjej som är lika svag som den där killen hoppar på dina söner får hon särbehandling. Precis vad jag kallar för riddare.
Ett tips, du hade väl kunnat uppfostra alla dina barn med principen att det inte är ok att gå på någon som är svagare? Då blir det ingen könsdiskriminering.
Du vill gärna missförstå.
Mina söner hoppar inte på någon. De börjar inte slåss. De försvarar sig.
Om nån slår dig på käften ställer du dig och börjar resonera då tills personen tröttnar på att slå?
Bra, det fint med antivåld.
Mina söner försvarar sig .. men när det handlar om tjej behöver man inte göra det med en smäll -- de går oftast att ta tag i dem, eftersom man som kille är starkare.
En annan kille vill man inte ha för nära kroppen -- för då hamna man i närkamp, det kan vara enklare att värja sig från ett attack med en smäll.
Det beror på situationen.
Om du är en klen stackare som känner dig förfördelad för att mina söner inte slår tjejer, så är min rekommendation till dig att inte hoppa på främmande pojkar på stan -- så slipper du upptäcka om du hamnat hos en resonerare eller en agerare.
Återigen skilj på försvar och att hoppa på.