Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-21, 19:50
  #1
Medlem
Jag har en bärbar dator utan dvd-spelare som kraschat totalt. Den hänger sig innan den ens startat upp helt. Jag har en dvd som ska återställa fabriksinställningarna men jag har ingen dvd-spelare jag kan koppla till datorn. Därför gjorde jag ett usb-minne att boota ifrån. Det funkar fint tills lite mer än halva installationen-då säger datorn "The file ql2300.sys is corrupted" Installationen avbryts och datorn startar om. Jag funderar på om filen kan vara för gammal men detta kan väl knappast vara fallet då den är från orginal-dvd.
Jag är så desperat att jag funderar på att köpa en extern dvd som jag kan boota ifrån men det vore ju pengar i sjön om det faktiskt är så att filen är dålig. Nu är det så att jag faktisk har dvdn i 4 versioner (svenska, norska, danska och finska) så jag provade faktiskt att ta filen från en annan dvd men resultat är detsamma.

Vore oerhört tacksam för hjälp då jag slitit mitt hår i timmar!!
__________________
Senast redigerad av Gohwinda 2009-12-21 kl. 19:58.
Citera
2009-12-21, 20:10
  #2
Medlem
Gör så att du testar med en extern DVD-spelare. Det kan vara någonting fel med USB-minnet, eller? Där får experterna uttala sig.

Då gör du så här: Du går till en butik som säljer på öppet köp. Du väljer en produkt som inte är plomberad. Du kokar ihop en historia varför du eventuellt kommer vilja lämna tillbaka produkten, och dubbelkollar att det är grönt. Du måste kunna öppna och försluta utan att det blir tjafs. Sedan tar du hem, testar och lämnar tillbaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback