Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-30, 23:39
  #517
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av överjaget
Om det skulle dyka upp em sämsta tråd skulle jag gladeligen såga en del böcker som finns i den här tråden

Här kan du låta hatets tusen blemmor blemma:

Klassiker ni avskyr!

Omöjliga böcker.

Sämsta bok?
Citera
2007-03-31, 00:49
  #518
Medlem
tepss avatar
Ondskan, helt klart bäst. Sen har jag läst max 10 böcker i hela mitt liv också.
Gillar att läsa böcker man tar mig aldrig tid till det.
Citera
2007-03-31, 00:54
  #519
Medlem
Krappfiskarns avatar
Vojna i mir eller Krig och Fred som den heter på svenska är den bok som givit mig min bästa lässtund. Läste den dock på ryska och har bara skummat igenom den på svenska, funderar på att läsa den på riktigt igen fast på svenska.
Citera
2007-03-31, 01:38
  #520
Medlem
Vrövhåls avatar
Sagan om ringen!
Det är visserligen den enda bok/böcker jag läst i vuxen ålder, men riktigt bra var den. Jag bläddrade dock förbi vissa sidor när det blev för långrandigt..
Citera
2007-03-31, 07:26
  #521
Avstängd
ensamseglarens avatar
Fear and Loathin in Las Vegas av Hunter S Thompson...
Citera
2007-04-01, 17:17
  #522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Alla Fantasy böckerna av Robert Jordan - Wheel of time, är väl suveräna.
Håller just nu på och plöjer den nya: Knife of Dreams.


Äntligen... Fan va tid det tog att hitta nån som diggade Robert Jordan!
Citera
2007-04-01, 17:52
  #523
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffN
Äntligen... Fan va tid det tog att hitta nån som diggade Robert Jordan!
Då måste du ha missat den här tråden:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=106285
Citera
2007-04-04, 13:42
  #524
Avstängd
Gersonidess avatar
Har precit börjat läsa Jerusalem av Selma Lagerlöf. Fastän jag bara hunnit 200 sidor är det överlägset den bästa boken jag hittils läst. Den slår Utvandrarna med hästlängder, min tidigare favoritbok.
Citera
2007-04-04, 13:47
  #525
Medlem
Ghazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffN
Äntligen... Fan va tid det tog att hitta nån som diggade Robert Jordan!
Jag har vid otaliga övervägt att spy galla över WoT-tråden, bränna ner ett antal bokförlag och skända kassörskor i bokaffärer, enbart för att visa den avsky jag känner för Robert Jordans skitserie.

Jag vet inte varför.

EDIT: MEN DET ÄR INTE DET TRÅDEN HANDLAR OM! .... så jag bidrar med en bok till, nämligen The First Law: The Blade Itself, av Joe Abercrombie. Detta är iofs ett brott mot tråden, eftersom jag varken har läst klart boken, eller kan säga på rak arm att boken är den bästa jag har läst hittills. Dock är den utan tvekan månadens bästa bok. (Vilket inte säger så mycket eftersom jag mest har läst kurslitteratur, dock var Putins Ryssland av Anna Politkovskaja jäkligt bra om dock lite tveksamt skriven, eller översatt)
Citera
2007-04-05, 13:13
  #526
Medlem
Den bok som gett mig störst läsupplevelse är nog Mark Helprins Vintersaga. En berättelse vars innehåll väl närmast kan beskrivas som "magisk realism". Handlar närmare bestämt om en inbrottstjuv i New York och utspelar sig vid de två senaste sekelskiftena. Är kanske inte särskilt "djup" men full av fantasifulla inslag och skriven på ett mycket vackert språk. Dessutom oerhört romantisk och bitvis hysteriskt rolig.

Om jag ska sammanfatta romanen i ett ord: skönhetsupplevelse.
Citera
2007-04-05, 14:40
  #527
Medlem
Kheperas avatar
Väldigt svår fråga att svara på. Men jag har ju min läsdagbok på www.equil.net
Citera
2007-04-08, 03:34
  #528
Medlem
korbens avatar
Gömda och Asyl (i nämnd ordning), båda av Liza Marklund tyckte jag var riktigt bra. De böckerna påverkar en, det blir så verkligt, läskigt, sjukt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback