Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-21, 06:55
  #1
Medlem
KaptenBs avatar
Jo det är så att jag har dejtat en tjej i tre veckor. Vi är båda 30+ och har barn. Så vi är inte direkt några nybörjae. Vi har träffats fem gånger och vi har kul ihop. Grejen är den att hon inte vill mysa när vi sitter i soffan, utan hon vill hellre att jag håller om henne och vi kollar på tv. Ibland kysser jag henne i typ 30 sek och sedan vill hon kolla vidare. Det känns lite halvstelt. Vi är ändå 30+, har träffats 5 ggr. Sedan har vi haft daglig kontakt varje dag med sms och telefon sedan vi träffades för tre veckor sedan. Men igår (söndag) hörde hon inte av sig alls, jag ringde en gång och skickade sms. Hinner man inte skicka ett sms på en hel dag till någon man gillar?

Pluskontot
Vi har kul ihop och är ganska lika.
Senast gav jag henne en riktig rygg/nacke massage på hennes säng. Hon sa att jag var vass på det och att hon gillade det.
Hon pussar mig tillbaka en liten stund när jag pussar henne.
När vi träffas känns det som om hon vill träffas igen.
Hon sa "Jag gillar dig, men du får ta det lite lugnt med mig."
Hon skriver typ ett långt och personligt sms om dagen.
Hon brukar höra av sig själv. Smsar jag henne, brukar hon skicka ett efter en stund.

Minuskontot
Hon vill absolut inte pussas i dörren när vi träffas. Det blir lite stelt när vi blir fysiska.
Hon hörde inte av sig i söndags.
När jag sa att jag inte ville dejta någon annan när vi träffats 5 ggr sa hon ingenting.
Hon pratade i telefon i 25 min med en kompis om hundmat(!). Vafan, vi hade tre timmar på oss och umgås. Avslutar man inte samtalet snabbt om man har en dejt som sitter i soffan och väntar kl 21:30?
När jag gick sa föreslog jag en dag som vi kunde träffas igen. Då sa hon att "det behöver vi inte bestämma nu."


Så vad säger ni? Gillar hon mig? Jag är lite kluven. Hon ger mig både positiva och negativa vibbar. Om hon gillar mig, så varför beter hon sig som hon gör?

Tack
Citera
2009-12-21, 07:08
  #2
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Hon sa "Jag gillar dig, men du får ta det lite lugnt med mig."

När jag gick sa föreslog jag en dag som vi kunde träffas igen. Då sa hon att "det behöver vi inte bestämma nu."


Så vad säger ni? Gillar hon mig? Jag är lite kluven. Hon ger mig både positiva och negativa vibbar. Om hon gillar mig, så varför beter hon sig som hon gör?

Tack

Hon verkar uppenbarligen vilja ta det lugnt. Uppskattar kanske lite tid för sig själv och inte kontakt 24/7 med någon hon nyligen börjat träffa.

Det är bara vad jag tror. Mitt tips; var inte så "på". Hör inte av dig varje dag.
Citera
2009-12-21, 07:25
  #3
Medlem
miqqqas avatar
Som sagt, var inte så på. Hon verkar verkligen vilja ta det lugnt så lugna ner dig ett par snäpp, gillar hon dig så kommer hon börja höra av sig mer.
Citera
2009-12-21, 07:58
  #4
Medlem
Walkman1337s avatar
Håller med föregående. Ta det lugnt bara. Gillar hon dig så kommer det att visa sig.

Men jag kan hålla med om att det är konstigt att hon pratar med en vän om hundmat i 25 minuter. Rent spontant så känns det som att du lika gärna hade kunnat gå därifrån utan att hon märkt något...
Citera
2009-12-21, 08:23
  #5
Medlem
KaptenBs avatar
Tack för svaren. Det var precis vad jag behövde.

Ja faktiskt, jag var rätt sugen på att gå. Hennes vän smsa först men då sket hon i att svara. Sedan ringde hennes vän för och prata om hundmat men sen började de prata om allt möjligt annat. Nästa gång sticker jag nog. Jag ville bara inte verka avundsjuk eller sur eller så.

Ok, jag ska ta det lungnare och se vad som händer. Jag tycker att prata en ggr om dagen eller skicka ett sms var riktigt lugnt. Om man gillar någon så är det väl ganska självklart att skicka i alla fall ett sms på en hel dag. Tydligen inte. Hör hon inte av sig idag så har det gått två dagar utan att hon hört av sig. Och då kommer jag nog att fundera på om jag inte ska leta vidare efter någon som är mer intresserad. Igår ringde jag en gång och skickade ett sms. Jag tänker inte kontakta henne idag.
Citera
2009-12-21, 08:28
  #6
Medlem
Ge henne space... Annars så kommer du förlora henne antar jag. Försök undvika fysisk kontakt tills hon vill... När man har barn som kvinna så vill man inte stampla in nya män i sina barns liv hejt vilt utan man vill vara säker(blivit uppläxad om det ett antal gånger av min egna mor om det >.<).

Ge henne lite space. Om det alltid är du som tar kontakt så kanske du ska låta henne kontakta dig. Tvinga henne att träffa dig kommer inte sluta vackert. Hon har visat alla tecken på att hon vill ha lite distans... Hon har ju barn och mödrar bryr sig nästan mer om vad sina barn tycker om dig än vad de tycker...

Sammanfattning:

Ge henne lite space, umgås med polarna hyffsat mycket. Jag tycker jag går för snabbt fram när jag börjar tänka på att låta min tjej träffa mina föräldrar(och det har gått trots allt snart 4månader sen vi började dejta.)

Lycka till!
Citera
2009-12-21, 11:39
  #7
Medlem
jamsis avatar
Det finns inget värre än killar som hör av sig hela tiden, smsar, ringer, msn:ar m.m. Man behöver lite spänning i det hela...

För mina öron känns det som ett dött lopp tyvärr!

Men ha lite is i magen och var lite sval mot henne ett par dagar så kommer hon kanske tassande!
Citera
2009-12-21, 17:10
  #8
Medlem
KaptenBs avatar
Äh, fan det sket sig. Hon ringde idag och berättade att hon haft privata problem och inte orkar ta in en ny person i livet. Jag vet att hon har haft det stressigt den senaste tiden så jag tror henne.

När jag frågade vad som var fel så så hon att jag var en supertrevlig kille och att hon inte hade tagit ställning till om jag var den rätte eller inte. Så vi pratade lite och så. Det slutade med att att jag bad henne att höra av sig eller skicka ett sms om några veckor när saker och ting hade lugnat ner sig. Ifall hon ville träffas igen eller så. Jag sa att jag inte tänkte höra av mig mer utan att hon fick göra det om hon kände för det.

Att skicka ett lite längre sms om dagen, är det att höra av sig hela tiden? Jag trodde att jag tog det lugnt. Jag trodde att kvinnor älskade att få sms av en kille som de är intresserade av. Hon sa att normalt sett hade det varit lungt men nu var det så mycket annat som hände i hennes liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback