• 6
  • 7
2010-05-06, 22:46
Medlem
Feeltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Lånar också denna tråd. Pillat lite i FL. Gjorde en låt, men gillar inte programmet av nån anledning...
Testar lite olika. Ableton, reason vilket jag hade för länge sen. Gillar abletons simpla look.
Men fruity loops kanske är bäst. Lika bra testa lite olika...
Skönare ljud i ableton...än FL.

Det "Bästa" programmet är det som du tycker passar dig bäst och om du gillar ableton så använd det. Det kommer i alla fall låta stort sett likadant i slutändan ljudmässigt
Citera
2010-05-07, 10:30
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feeltz
Det "Bästa" programmet är det som du tycker passar dig bäst och om du gillar ableton så använd det. Det kommer i alla fall låta stort sett likadant i slutändan ljudmässigt

Sant. Det får bli reason och ableton antar jag. Går också att använda reason i ableton.
Och detta: audiomunch.com
Citera
2011-05-21, 14:12
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Jag har gett mig fan på att lära mig verktygen nu. Jag skall börja med FL studio och sedan gå vidare till annat, som tex Cubase.

Här är EN sida med käcka tutorials. Det finns ju drösvis på YT.

http://www.youtube.com/user/ste1438#p/c/2/jmru4DlR-qw
Citera
2011-05-26, 11:54
Medlem
PhasersOnFunks avatar
War beats har en hel del bra.
Här en crash course i musikteori.

http://warbeats.com/Tutorials/Music-...and-Tones#view

Det var mycket detta jag efterfrågade då jag startade tråden. Sedan kan man ju gå vidare och söka på de olika funktionerna man vill lära sig i olika program, eller söka upp tips och tutorials rörande olika metoder för att åstakomma specifika musikstilar eller resultat i ljudbilden osv.
Citera
2011-05-27, 17:18
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
War beats har en hel del bra.
Här en crash course i musikteori.

http://warbeats.com/Tutorials/Music-...and-Tones#view

Det var mycket detta jag efterfrågade då jag startade tråden. Sedan kan man ju gå vidare och söka på de olika funktionerna man vill lära sig i olika program, eller söka upp tips och tutorials rörande olika metoder för att åstakomma specifika musikstilar eller resultat i ljudbilden osv.
Kör på! Vid jul vill jag höra något bra.
Citera
2012-04-25, 21:48
Medlem
trumman-sjelvs avatar
Läste precis igenom hela tråden, och jag är övertygad om att det inte spelar någon som helst roll om du - som elektrofantast - BÖRJAR i FL, reason, cubase, logic eller ableton. Vad som däremot kommer vara avgörande för om du skall lyckas bemästra den fantastiska konsten att skapa elektronisk musik är hur många timmar din röv kommer att spendera på datorstolen.

Det vore riktigt intressant att höra vad som har hänt sedan tråden skapades. Därför är min fråga nu, till er som höll igång tråden 2010 och som ville lära er, hur långt orkade ni hålla er kvar? Har ni lärt er tillräckligt mycket för att bygga ihop en låt? PhasersOnFunk, hur har det gått för dig?
Citera
2012-04-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Jag har gett mig fan på att lära mig verktygen nu. Jag skall börja med FL studio och sedan gå vidare till annat, som tex Cubase.

Varför ska du lära dig 2 program? Lär dig ett program riktigt bra istället. Kör själv med ableton så måste ju förespråka det, men sitter du på Mac så rekommenderar jag nog ändå Logic (även om jag aldrig använt det själv men det är väl helt klart populärast bland mer professionella producenter inom den genre du verkar vilja syssla med). Har du inte Mac så säger jag Ableton framför FL, och det för jag tror att det är ett bättre program och jag tycker det har mycket skönare interface.

edit: Oj, tråden var ju jättegammal nu såg jag Men men..
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in