Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-04, 04:08
  #49297
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Notes on a Scandal?
Den var det, tack så mycket
Citera
2017-11-04, 11:39
  #49298
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Troligen Inferno (2002)
Japp det är denna Men hur fan skall man kunna få tag på en film som utgått?
Samma problem med en annan film. Massarati and the brain från 1982.

http://www.imdb.com/title/tt0084309/?ref_=nv_sr_1
Citera
2017-11-05, 17:32
  #49299
Medlem
Skankhunt420s avatar
Letar efter en amerikansk komedifilm, gjord runt 2000-2002. Handlingen utgår från två hippie-föräldrar vars son revolterar mot dem genom att klä sig i kostym mm. som de inte gillar. Dessutom gör han det u smyg. Minns en scen, där han byter om till kostymbyxor i garaget.

Någon som vet vad denna heter?
Citera
2017-11-07, 11:45
  #49300
Medlem
Söker en film från mitten av 80-talet, sannolikt Amerikansk.
Minns inte helheten, bara följande lösryckta scen:
En man kliver in i en hiss ensam, känner sig nojig, förföljd. När han trycker på "upp" så avbryts hissen av att en man med handprotes i form av en krok kör in sin "hand" mellan hissdörrarna. Mannen med krok-handen har uppenbarligen bestämt sig för att åka med. Han är ganska kraftig, ser skräckinjagande ut med sin pirat-hand och säger inte ett ord.

Mannen som känner sig förföljd blir mer och mer rädd och rädslan kulminerar när han ska gå av hissen och "piraten" tar tag i hans arm och stoppar honom. "Piraten" ler väldigt varmt och vänligt och räcker fram ett visitkort: "Hej! Mitt namn är Richard. Jag är döv-stum."

Gripande scen. ❤ Jag minns inte om namnet var just "Richard", annars stämmer detaljerna.

Anyone...?
Citera
2017-11-10, 16:05
  #49301
Medlem
Blåbärskungens avatar
Söker namnet på en westernkomedi jag såg på 80-talet.
Minns inga skådespelare och den enda scenen jag kommer ihåg är när en skitig man badar i en liten sjö och döda fiskar flyter upp till ytan.
Citera
2017-11-10, 18:48
  #49302
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Söker namnet på en westernkomedi jag såg på 80-talet.
Minns inga skådespelare och den enda scenen jag kommer ihåg är när en skitig man badar i en liten sjö och döda fiskar flyter upp till ytan.
Kan vara Blazing Saddles.
Citera
2017-11-11, 11:53
  #49303
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Kan vara Blazing Saddles.
Nej, den här är inte lika känd.
Citera
2017-11-11, 12:45
  #49304
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Söker namnet på en westernkomedi jag såg på 80-talet.
Minns inga skådespelare och den enda scenen jag kommer ihåg är när en skitig man badar i en liten sjö och döda fiskar flyter upp till ytan.
Låter lite som något av Terence Hill och Bud Spencer.
Citera
2017-11-11, 19:52
  #49305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Det är "The Glass House" http://www.imdb.com/title/tt0221218/
Exakt, var den jag menade. Tack så mycket!
Citera
2017-11-15, 18:42
  #49306
Medlem
Obscuritys avatar
Fan...

Har endast gråtit till en film här i livet och det var när jag var en liten skitunge. Kommer inte ihåg mycket så hoppas att någon lyckas koppla samman allt:

Har för mig att det är en sorts neandertalare/apa/gorilla som hamnar på jorden i någon slags tidsresa. Det är två barn har jag för mig, en flicka och en pojke, som hittar detta ting och försöker förstå honom.

Har för mig att de döper honom till STEVE och att han får ett armbandsur någonstans i filmen.

I alla fall, syftet med filmen tror jag är att denna STEVE ska gå igenom en portal för att återförenas med sin familj.

Slutscenen är i en slags grotta och en portal öppnas och man ser mamman genom andra sidan portalen. Han går igenom medan barnen hälsar adjö och jag börjar storlipa IRL.

... Vet inte ifall allt detta stämmer, men det är vad jag kan utgå ifrån.

Ifall någon lyckas knopa ihop vilken film/serie det är så är ni underbar!
Citera
2017-11-15, 20:05
  #49307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Fan...

Har endast gråtit till en film här i livet och det var när jag var en liten skitunge. Kommer inte ihåg mycket så hoppas att någon lyckas koppla samman allt:

Har för mig att det är en sorts neandertalare/apa/gorilla som hamnar på jorden i någon slags tidsresa. Det är två barn har jag för mig, en flicka och en pojke, som hittar detta ting och försöker förstå honom.

Har för mig att de döper honom till STEVE och att han får ett armbandsur någonstans i filmen.

I alla fall, syftet med filmen tror jag är att denna STEVE ska gå igenom en portal för att återförenas med sin familj.

Slutscenen är i en slags grotta och en portal öppnas och man ser mamman genom andra sidan portalen. Han går igenom medan barnen hälsar adjö och jag börjar storlipa IRL.

... Vet inte ifall allt detta stämmer, men det är vad jag kan utgå ifrån.

Ifall någon lyckas knopa ihop vilken film/serie det är så är ni underbar!

När var du liten skitunge då? Ungefärligt år? Tv eller hyrfilm?
Citera
2017-11-16, 15:35
  #49308
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
När var du liten skitunge då? Ungefärligt år? Tv eller hyrfilm?

TV-serie tror jag. Kanske cirka 2005-2007.

Barnprogram eller så.

Har tyvärr inte så mycket mer att gå på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback