2015-12-05, 03:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
En amerikansk film jag såg runt 1990, på ett läroverk, universitet, eller liknande leker man en mördarlek, där man ska låtsas mörda näste man på en lista.
Förra årets segrare är besatt av att vinna igen, och begår mord på riktigt.

Vad heter filmen ? Någon som vet ? Inte en aning om några skådespelare
Tag: The Assassination Game?

Finns att se här, om det nu är den förstås.
Citera
2015-12-05, 08:01
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Tag: The Assassination Game?

Finns att se här, om det nu är den förstås.
Visst verkar det vara den.
Många tack.
Citera
2015-12-06, 14:48
Medlem
#1 Letar efter en film, kan ha varit en kortfilm. Två hemlösa pojkar/bröder i Sydamerika, slutar med att en blir en rik affärsman(?) och den andra en hemlös uteliggare. Visades på SVT för flera år sedan och har ej kunnat sluta tänka på den.

#2 En skandinavisk film, en pojke ute i landet kär i en äldre tjej/kvinna som drunknar när hon försöker rädda några pojkar ute i havet? Han tjuvkikar när den här kvinnan har sex med en annan man.
Senast redigerad av ajuaju 2015-12-06 kl. 15:06.
Citera
2015-12-06, 23:24
Medlem
whadeewhoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim-fotografen
Vi tar den här en gång till

"You get your own tree"

The Count of Monte Cristo
Citera
2015-12-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
En kompis söker en film: Det enda han sett är trailern, det som händer i den är att det kommer några ungar och ringer på dörren hos en kvinna och hennes son. Hon öppnar och frågar vad dem vill, och då säger de att de har kommit för att ta med sig hennes son. Filmen utspelar sig på halloween, ungarna som ringer på kan vara utklädda. Det är en engelskspråkig film. Thriller/skräck. Antagligen en ganska ny film.

Det låter som första avsnittet av serien Bates Motel. Kanske är den?
Citera
2015-12-07, 14:06
Medlem
Hejsan Forum,

Denna filmen har jag inte sett på länge, kommer inte ihåg mycket av den, inte namnet eller skådespelarna. Filmen utspelar sig i Storbritannien, killen det handlar om är galen. Han lever mellan 2 världar samtidigt, i en av hans synvinklar ser han ett land i kaos, korruption, där någon firma styr allt, med sina agenter och galenskaper, de försöker döda honom, detta tror han så klart. I den andra delen av hans syn, den verkliga världen som visas i filmen, är det en vanlig värld, 1800-1910 tals Storbritannien.

I en scen som jag kommer ihåg lite på slutet av filmen sitter en man i ett fik, denna galna person med sina konstiga tankar ser mannen på fiket och har ett gevär. Han sitter i en lägenhet några våningar upp på andra sidan gatan och vill döda mannen på på fiket.

Jag kommer inte ihåg mer, men vill se om forumet kan hjälpa mig att finna filmen, tackar.
Citera
2015-12-07, 14:32
Medlem
Zwerchstands avatar
= Franklyn (2008)?
Citera
2015-12-07, 14:33
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Letar efter en film, såg den på fyllan så har inte många minnen. Det handlade om en man som tog ett piller och så blev han jättesmart, eller så var det iaf att hans hjärnkapacitet blev bra mycket bättre än vad den var innan. Vet också att han kom i trubbel i slutet av filmen. Snälla hjälp mig hitta den.
Citera
2015-12-07, 14:47
Medlem
DoctorEggmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Letar efter en film, såg den på fyllan så har inte många minnen. Det handlade om en man som tog ett piller och så blev han jättesmart, eller så var det iaf att hans hjärnkapacitet blev bra mycket bättre än vad den var innan. Vet också att han kom i trubbel i slutet av filmen. Snälla hjälp mig hitta den.

Limitless
Citera
2015-12-07, 14:48
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995

Limitless - http://www.imdb.com/title/tt1219289/?ref_=nm_knf_i4
Citera
2015-12-07, 15:23
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorEggman
Limitless

Tack som fan!
Citera
2015-12-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
= Franklyn (2008)?

Herregud, tackar så otroligt mycket, +1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in