2013-10-06, 21:39
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Jag söker namnet på en film som jag såg för en tid sedan, tror den är ganska ny men är inte säker. Minns inte överdrivet mycket om handlingen.

Filmen utspelar sig under första halvan av 1900-talet. I början av filmen är en snubbe ute och flyger med ett flygplan, men kraschar i en sjö av någon anledning. En kvinna hoppar i och räddar honom. Jag tror hon är ganska viktig i handlingen. Därefter möts de båda på någon middag om jag inte minns helt fel... Allt detta händer i början av filmen.

Jag hade tyvärr inte tid att se mer av filmen då, men nu skulle jag gärna vilja se resten då filmen fångade mitt intresse!

Tacksam för all hjälp!

Citat:
Jag kom på en annan sak också: Jag tror kvinnan glömmer kvar något på stranden efter att hon räddat snubben, som han sen återlämnar till henne eller som är viktigt på något annat sätt. Jag minns inte om snubben är avsvimmad eller liknande när hon räddar honom från att drunkna, men jag tror han är det.

Citat:
Jag sitter här och försöker helt desperat komma på mer av handlingen! Direkt i filmens början befinner sig snubben, som senare hamnar i sjön, med planet på en stor äng eller liknande med flera kompisar... Om jag inte minns helt fel ska han prova flygplanet eller liknande! Landskapet påminner om en terräng med höga berg och djupa dalar.

Så, han lyfter med planet och sen kraschar han i sjön. Jag minns inte varför kvinnan som räddar honom var i närheten, men jag tror hon var gift eller förlovad med en mycket viktig person.

Det är bara ett litet flygplan för en person, ingen stor jumbojet. Runt sjön finns massor av växtlighet.

I alla fall räddar hon snubben, sen får hon liv i honom och sen försvinner hon snabbt från platsen tror jag. Men hon glömmer kvar någonting på stranden så att snubben ändå vet vem hon är, eller som är viktigt för handlingen på annat sätt, och sen tror jag de möts på den här middagen där många personer sitter runt ett stort bord.

Filmen utspelar sig på 20-, 30- eller 40-talet.

Jag tror det är en ganska känd film dessutom, ganska nygjord. Jag tror inte den är äldre än från år 2000.

Snälla hjälp mig, jag måste få veta vad filmen heter!

Filmens namn är Hindenburg, hittade den efter extremt mycket googlande! Inte konstigt att jag inte kunde komma på vilken film det var, den scenen har ju egentligen inte alls med resten av handlingen att göra...

http://www.imdb.com/title/tt1642620/?ref_=nv_sr_1
Citera
2013-10-06, 21:40
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Stämmer bara in lite halvt men drar till en chansning med The Snow Walker.
http://www.imdb.com/title/tt0337721/reference
http://www.youtube.com/watch?v=gXBlWZRagw8

Tyvärr, har redan själv lyckats komma på vilken film det var!

Hindenburg

http://www.imdb.com/title/tt1642620/?ref_=nv_sr_1
Citera
2013-10-06, 22:02
Medlem
Typorys avatar
Jag efterlyser en film som jag har sett för många år sen. Jag har glömt namnet dessvärre kommer jag inte ihåg mycket av filmen.

Det jag minns att en dag hittade huvudpersonen (tror det var en tjej/kvinna) en docka som under filmens gång blev allt större och större. Dockan som kom till liv hatade vattnet, av en anledning att vattnet försvagar dockan och dödar den. Dockan försökte undvika vattnet så mycket så möjligt.

I slutet av filmen hände något med huvudpersonen (kommer inte ihåg vad) men det utspelade sig i sjön/havet, ingen var i närheten som kunde hjälpa personen förutom dockan som hatade vattnet. Dockan var jätte lojal mot huvudpersonen så den tvekade en stund innan den bestämde dig för att springa in i vattnet och rädda huvudpersonen, samtidigt som dockan försvagades ju längre in i vattnet den kom.

Sista scenen: Dockan återfick sin normala storlek liggande på stranden (en liten pojke kom och plockade dockan och gick iväg - väldigt svag minne för den delen)

Någon som har namnet på filmen?
Tack på förhand
Citera
2013-10-08, 15:40
Medlem
rochsteins avatar
Hejsan! Söker efter en "ghetto" film från 90-talet (tror jag). Den handlar om biltjuvar typ. Den ena huvudkaraktärens syster blir gravid iaf.

Mycket bilstölder o sånt i den. Kanske dåligt beskrivet men var jävligt längesen jag såg den.

Lite Menace II Society stuk över den. (tror jag)

Tror det är något gäng som snor bilar bland annat.
Citera
2013-10-08, 16:08
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Hejsan! Söker efter en "ghetto" film från 90-talet (tror jag). Den handlar om biltjuvar typ. Den ena huvudkaraktärens syster blir gravid iaf.

Mycket bilstölder o sånt i den. Kanske dåligt beskrivet men var jävligt längesen jag såg den.

Lite Menace II Society stuk över den. (tror jag)

Tror det är något gäng som snor bilar bland annat.

New Jersey Drive?
Citera
2013-10-08, 20:35
Medlem
telescopes avatar
Jag har ett par vaga minnen från två olika filmer där scener med kvicksand förekommer.

Den första är någon gammal western (?) där det förekommer en stum liten infödingspojke av något slag (kan vara en indian?). Han har fått ett munspel av någon och när han hamnar i kvicksand och börjar sjunka så använder han munspelet för att påkalla uppmärksamhet och blir på så sätt räddad.

Den andra har jag bara ett ytterst vagt minne av, just från scenen där en tjej springer i en mörk skog, flyr ifrån något tror jag (skräckfilm?) och helt plötsligt plumsar rakt ner i marken (kvicksand, antar jag) på stigen hon springer på. Och försvinner. Minns inget mer.

Inte mycket att gå på, jag vet, men alla tips är välkomna!
Citera
2013-10-08, 20:51
Medlem
TheWickerMans avatar
När jag var liten, nån gång i början av 90-talet kanske, såg jag en film på SVT, som jag har extremt vaga minnen av. Vad heter den?

Det var en väldigt lågmäld thriller som utspelade sig i en skyskrapa i en amerikansk storstad. En film med väldigt få repliker. En kvinna blir inlåst där och kan inte ta sig ut. Typ att hon jobbade över och blir kvar bland de sista i huset. Hon bankar på glaset ut mot gatan, men ingen av fotgängarna i eftermiddagsrusningen utanför hör eller ser henne.

Sen upptäcker hon att inte är ensam och skumma typer smyger omkring, och det blir allt mer obehagligt. Hon träffar bland annat på en stum mustaschprydd man som hon möter i ett rum eller korridor, och de står bara och stirrar på varandra. Det är en av de första människor hon träffar på efter att ha gett upp att försöka ta sig ut.

Kanske att kvinnan upptäcker en mördad person i ett sovrum i en lägenhet i huset, men jag kan blanda ihop den scenen med en annan film...

Filmen är antagligen från 70- eller 80-talet, att döma av skådisarnas outfit. Kanske en "tv-film". Absolut ingen känd och var nog inga kända skådespelare, vad jag vet.
Citera
2013-10-08, 21:45
Medlem
Dreamos avatar
Efterlyser namnet på en film där en tjej i tonårsåldern blir rånad av en stygg pojke i skolan, misshandlad och söndermobbad. Pappan är polis och mördar mobbaren. Svensk film.

Tack på förhand
Citera
2013-10-08, 22:18
Medlem
Intotherainbows avatar
Söker efter en kortfilm som gick på svt för något år sedan.

Två killar går i mörkret längs ett järnvägsspår som leder in i ett bergrum, dom fortsätter in i bergrummet som visar sig vara en stor sal. Sedan springer dom tillbaka ut och upp på ett berg, sitter där och blickar ut över spåret som sedan tycks leda rakt ut i en sjö.

Tror andreas wilson spelar en av grabbarna?
Citera
2013-10-08, 23:07
Medlem
R4hu7s avatar
Vad är detta för film?
Jag har ej sett den utan har bara sett bilden som någon hade postat (personen själv visste inte vilken film det var).
http://img20.imageshack.us/img20/300/1n1.png
Citera
2013-10-09, 02:51
Bannlyst
kommer fan inte ihåg namnet, men det är en känd film som är animerad

Handlar om en snål gammal gubbe (finns versioner tecknade med joakim von Anka)
Han ger aldrig bort något till barn på jul och firar inte julen själv.
En kväll blir han uppsökt av någon slags ängel som tar in honom i en annan värld och vänder hans förebild om julen.

Animerad film
Citera
2013-10-09, 02:57
Medlem
stainds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
kommer fan inte ihåg namnet, men det är en känd film som är animerad

Handlar om en snål gammal gubbe (finns versioner tecknade med joakim von Anka)
Han ger aldrig bort något till barn på jul och firar inte julen själv.
En kväll blir han uppsökt av någon slags ängel som tar in honom i en annan värld och vänder hans förebild om julen.

Animerad film

A Christmas Carol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in