Citat:
Jag söker namnet på en film som jag såg för en tid sedan, tror den är ganska ny men är inte säker. Minns inte överdrivet mycket om handlingen.
Filmen utspelar sig under första halvan av 1900-talet. I början av filmen är en snubbe ute och flyger med ett flygplan, men kraschar i en sjö av någon anledning. En kvinna hoppar i och räddar honom. Jag tror hon är ganska viktig i handlingen. Därefter möts de båda på någon middag om jag inte minns helt fel... Allt detta händer i början av filmen.
Jag hade tyvärr inte tid att se mer av filmen då, men nu skulle jag gärna vilja se resten då filmen fångade mitt intresse!
Tacksam för all hjälp!
Filmen utspelar sig under första halvan av 1900-talet. I början av filmen är en snubbe ute och flyger med ett flygplan, men kraschar i en sjö av någon anledning. En kvinna hoppar i och räddar honom. Jag tror hon är ganska viktig i handlingen. Därefter möts de båda på någon middag om jag inte minns helt fel... Allt detta händer i början av filmen.
Jag hade tyvärr inte tid att se mer av filmen då, men nu skulle jag gärna vilja se resten då filmen fångade mitt intresse!
Tacksam för all hjälp!

Citat:
Jag kom på en annan sak också: Jag tror kvinnan glömmer kvar något på stranden efter att hon räddat snubben, som han sen återlämnar till henne eller som är viktigt på något annat sätt. Jag minns inte om snubben är avsvimmad eller liknande när hon räddar honom från att drunkna, men jag tror han är det.
Citat:
Jag sitter här och försöker helt desperat komma på mer av handlingen! Direkt i filmens början befinner sig snubben, som senare hamnar i sjön, med planet på en stor äng eller liknande med flera kompisar... Om jag inte minns helt fel ska han prova flygplanet eller liknande! Landskapet påminner om en terräng med höga berg och djupa dalar.
Så, han lyfter med planet och sen kraschar han i sjön. Jag minns inte varför kvinnan som räddar honom var i närheten, men jag tror hon var gift eller förlovad med en mycket viktig person.
Det är bara ett litet flygplan för en person, ingen stor jumbojet. Runt sjön finns massor av växtlighet.
I alla fall räddar hon snubben, sen får hon liv i honom och sen försvinner hon snabbt från platsen tror jag. Men hon glömmer kvar någonting på stranden så att snubben ändå vet vem hon är, eller som är viktigt för handlingen på annat sätt, och sen tror jag de möts på den här middagen där många personer sitter runt ett stort bord.
Filmen utspelar sig på 20-, 30- eller 40-talet.
Jag tror det är en ganska känd film dessutom, ganska nygjord. Jag tror inte den är äldre än från år 2000.
Snälla hjälp mig, jag måste få veta vad filmen heter!
Så, han lyfter med planet och sen kraschar han i sjön. Jag minns inte varför kvinnan som räddar honom var i närheten, men jag tror hon var gift eller förlovad med en mycket viktig person.
Det är bara ett litet flygplan för en person, ingen stor jumbojet. Runt sjön finns massor av växtlighet.
I alla fall räddar hon snubben, sen får hon liv i honom och sen försvinner hon snabbt från platsen tror jag. Men hon glömmer kvar någonting på stranden så att snubben ändå vet vem hon är, eller som är viktigt för handlingen på annat sätt, och sen tror jag de möts på den här middagen där många personer sitter runt ett stort bord.
Filmen utspelar sig på 20-, 30- eller 40-talet.
Jag tror det är en ganska känd film dessutom, ganska nygjord. Jag tror inte den är äldre än från år 2000.
Snälla hjälp mig, jag måste få veta vad filmen heter!

Filmens namn är Hindenburg, hittade den efter extremt mycket googlande!
Inte konstigt att jag inte kunde komma på vilken film det var, den scenen har ju egentligen inte alls med resten av handlingen att göra...http://www.imdb.com/title/tt1642620/?ref_=nv_sr_1