2015-12-02, 18:15
Medlem
Ngts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
En kompis söker en film: Det enda han sett är trailern, det som händer i den är att det kommer några ungar och ringer på dörren hos en kvinna och hennes son. Hon öppnar och frågar vad dem vill, och då säger de att de har kommit för att ta med sig hennes son. Filmen utspelar sig på halloween, ungarna som ringer på kan vara utklädda. Det är en engelskspråkig film. Thriller/skräck. Antagligen en ganska ny film.
Om ingen vet kan du kolla igenom denna länken
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_films_set_around_Halloween

Har själv ingen aning men den låter lovande så vill också veta nu
Citera
2015-12-03, 10:02
Medlem
brianmolkos avatar
Var många år sedan jag såg, den men det jag minns var att det var 2 yngre killar runt 20
Som åkte över USA (typ), sen den enda händelsen i filmen jag egentligen minns var att
de stannade på en bar vid vägen vid en mindre stad eller så, och där blir den ena uppraggad
av en äldre tjej 30+ tror jag, något om träffa visst antal nötter (?) i ett glass, så fick han (dem?) komma hem till henne och knulla...
Slutar väl med att hon blir mördad av den ene (andre) killen och polisjakt osv,,, ja nu spoila jag lite men måste det för beskriva
Citera
2015-12-03, 10:39
Medlem
Taurus-s avatar
Hej, har återigen några vaga minnen från filmer jag sett som jag hoppas ni kan hjälpa mig med

1. En svensk film, tror jag såg den på SVT för ca 10 år sedan. Huvudpersonens kompis (?) har en knarkskuld. Huvudpersonen vill spola ner droger i toan men kompisen ballar ur och hugger honom i armen med en sax.
Sedan åker huvudpersonen för att träffa knarkbossen, mer minns jag inte.

2. Filmen handlar om två brorsor som är elaka mot varandra, den ena drar loss en elkabel från en bandspelare och ger sin sovande brorsa en stöt.

3. En äldre tysk film, handlar om en familj där även mannens dementsjuke far bor med. Fadern råkar låsa in sig i ett rum och börjar skrika, så mannen får krossa en ruta för att komma in, sen börjar mannen slå sin far för att få tyst på honom.

Tack på förhand!
Citera
2015-12-03, 13:07
Medlem
aicos avatar
Söker en anime jag såg på dvd runt 2003. Två huvudkaraktärer som:

- var yrkesmördare
- var klädda i svarta kostymer
- åkte i en gul bil
- spelade sten, sax, påse när de skulle avgöra vem av dem som skulle göra något.
Citera
2015-12-03, 15:40
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngt
Om ingen vet kan du kolla igenom denna länken
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_films_set_around_Halloween

Har själv ingen aning men den låter lovande så vill också veta nu

Det verkar inte vara någon av dem på den listan!
Citera
2015-12-04, 03:07
Medlem
Dissociatives avatar
Eftersöker en film som utspelar sig i vildmarken i Amerika eller kanske Kanada. Några människor störtar med ett litet flygplan i skogen eftersom gäss (eller någon annan typ av fågelflock) flyger in i deras motor. Någon blir skadad och när de ska övernatta i skogen i väntan på hjälp hänger någon upp en blodig gasbinda i ett träd som en grizzlybjörn får vittring på. I resten av filmen försöker de ta sig hem medans björnen jagar dem.

Har svaga minnen där de försöker springa ifrån björnen i en brant nedförsbacke och utav en annan scen där de skapar en kompass med hjälp utav en nål och vatten i en urholkad stubbe eller något liknande..

I slutet lyckas någon döda björnen med ett spjut.

Snälla hjälp! Såg denna när jag var rätt liten och vill verkligen se om den

Filmen är nog gjord mellan 1990-2000..

Har provat att googla..
Citera
2015-12-04, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Eftersöker en film som utspelar sig i vildmarken i Amerika eller kanske Kanada. Några människor störtar med ett litet flygplan i skogen eftersom gäss (eller någon annan typ av fågelflock) flyger in i deras motor. Någon blir skadad och när de ska övernatta i skogen i väntan på hjälp hänger någon upp en blodig gasbinda i ett träd som en grizzlybjörn får vittring på. I resten av filmen försöker de ta sig hem medans björnen jagar dem.

Har svaga minnen där de försöker springa ifrån björnen i en brant nedförsbacke och utav en annan scen där de skapar en kompass med hjälp utav en nål och vatten i en urholkad stubbe eller något liknande..

Har provat att googla..
Kommer inte ihåg gässen men The Edge hade björn och spjut väl?
Citera
2015-12-04, 03:23
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:

Har provat att googla..

EDIT: Hittade den..
Citera
2015-12-04, 03:24
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZGC
Kommer inte ihåg gässen men The Edge hade björn och spjut väl?

Jo det var den! Hittade den nyss
Citera
2015-12-04, 03:26
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Jo det var den! Hittade den nyss

https://www.youtube.com/watch?v=ZDTtUSI_CGg
Citera
2015-12-04, 15:09
Medlem
seta23s avatar
Har för mig att John Travolta är med i filmen, men är inte säker.

I alla fall. En biffig snubbe ska eskortera en annan kille till sin chef om jag minns rätt. På vägen stannar de hos en langare för att köpa något och den biffig snubben sätter sig och börjar leka med langarens vapenkollektion och råkar skjuta sig själv i huvudet.
Citera
2015-12-04, 21:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
En amerikansk film jag såg runt 1990, på ett läroverk, universitet, eller liknande leker man en mördarlek, där man ska låtsas mörda näste man på en lista.
Förra årets segrare är besatt av att vinna igen, och begår mord på riktigt.

Vad heter filmen ? Någon som vet ? Inte en aning om några skådespelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in