2012-08-06, 22:30
Medlem
Tack!
Citera
2012-08-06, 22:41
Medlem
Hm..det e en till film jag glömt bort titeln på . Den är också många år gammal och handlar om några skolbussar som hamnar i vattnet. Det har blivit översvämning och alla är tvungna att gå ur bussen och får kämpa för att ta sig ur vattnet. Tror den e verklighetsbaserad och flera av ungdomarna dör i filmen..
Citera
2012-08-06, 23:02
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packillisa
Hm..det e en till film jag glömt bort titeln på . Den är också många år gammal och handlar om några skolbussar som hamnar i vattnet. Det har blivit översvämning och alla är tvungna att gå ur bussen och får kämpa för att ta sig ur vattnet. Tror den e verklighetsbaserad och flera av ungdomarna dör i filmen..

The Flood: Who Will Save Our Children? ?
http://www.imdb.com/title/tt0106930/
Citera
2012-08-06, 23:28
Medlem
JeanRaphaels avatar
Jag kom att tänka på en film, eller mer troligt en tv-serie (barnprogram?), som jag såg som barn.

Krister Henriksson hade en roll, och även en lite äldre skådespelare med ljust/grått hår och mustasch som jag tror talade med finsk brytning. Jag har för mig att 2 barn spelade huvudrollerna och att en scen utspelar sig i en kyrka där det blir någon slags konfrontation mellan alla fyra. Dom kämpar om en behållare fylld med en lysande grön vätska eller dylikt..

Gissar på att det spelades in sent 80-tal eller tidigt 90-tal.

Det är allt jag kommer ihåg. Någon som vet vad jag pratar om?
Citera
2012-08-06, 23:37
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanRaphael
Jag kom att tänka på en film, eller mer troligt en tv-serie (barnprogram?), som jag såg som barn.

Krister Henriksson hade en roll, och även en lite äldre skådespelare med ljust/grått hår och mustasch som jag tror talade med finsk brytning. Jag har för mig att 2 barn spelade huvudrollerna och att en scen utspelar sig i en kyrka där det blir någon slags konfrontation mellan alla fyra. Dom kämpar om en behållare fylld med en lysande grön vätska eller dylikt..

Gissar på att det spelades in sent 80-tal eller tidigt 90-tal.

Det är allt jag kommer ihåg. Någon som vet vad jag pratar om?

Ingen aning men slänger ut en gissning på Den korsikanske biskopen. Stämmer det inte så kolla här http://www.imdb.com/name/nm0377631/
Senast redigerad av DelGriffith 2012-08-06 kl. 23:43.
Citera
2012-08-06, 23:42
Medlem
JeanRaphaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Ingen aning slänger ut en gissning på Den korsikanske biskopen. Stämmer det inte så kolla här http://www.imdb.com/name/nm0377631/

On their school holidays the two friends Kalle and Max get into the secret of a magical water wheel called the "korsikanske biskopen" (Corsican Bishop).

Det måste vara den! Tack för ett ilsnabbt svar!
Citera
2012-08-07, 00:11
Medlem
Rokushikis avatar
Såg den när jag var mindre. Minns den som läskig då men det är nog mer en skräckkomedi.
Minns att det är ett hus, och några spöken där som vill skrämma bort någon. I en scen så öppnar någon en garderobsdörr och då står där två spöken utan huvuden (tror jag)

Tror ni att det kan vara "Titta, vi spökar"?
Citera
2012-08-07, 00:12
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Såg den när jag var mindre. Minns den som läskig då men det är nog mer en skräckkomedi.
Minns att det är ett hus, och några spöken där som vill skrämma bort någon. I en scen så öppnar någon en garderobsdörr och då står där två spöken utan huvuden (tror jag)

Tror ni att det kan vara "Titta, vi spökar"?

Minns knappt något från Titta, vi spökar men Beetlejuice har väl någon liknande scen?
Citera
2012-08-07, 01:06
Medlem
Tjena filmälskare

Såg denna filmen när jag var ganska liten, borde vara runt milleniumskiftet.
Tror den är gjord på 80-talet, möjligtvis början av 90-talet.

Detta är en VÄLDIGT skum film och som jag minns att den börjar så är det en pojke som sitter i sin säng och jag tror han leker med en kamera men hans pappa säger åt honom att han måste sova. Plötsligt öppnas en portal i hans rum och ett gäng piratliknande snubbar kommer in i hans rum.

Vet att dom letar efter något och har en karta med sig och tsm med pojken åker dom runt i tiden och kommer bl.a. till öknen där en rommare hugger huvudet av något "människomonster" han tar sedan med sig huvudet till sin by där han blir hyllad för det.

Sen är det någon scen där det är ett hus på en slätt vartifrån man hör en gråtande bebis och dennes föräldrar som tjaffsar tror jag, plötsligt kommer iaf en jätte och kliver sönder huset med ett kliv.

Sen åker dom en båt genom en brinnande stad där det utspelar sig något krig på typ 1700-talet, typ något Napoleonkrig.

Som ni märker så minns jag endast korta snuttar från filmen men skulle vara kul att hitta den och se den igen. En till sak jag minns väldigt klart är att när dom reser genom tiden så är det en slags portal som öppnar sig som har formen av en dörr men är liksom som ett svart hål med en blå, skinande ram runt sig.

Hoppas någon känner igen något av det jag skrev iaf

Mvh
Citera
2012-08-07, 01:20
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueThat
Tjena filmälskare

Såg denna filmen när jag var ganska liten, borde vara runt milleniumskiftet.
Tror den är gjord på 80-talet, möjligtvis början av 90-talet.

Detta är en VÄLDIGT skum film och som jag minns att den börjar så är det en pojke som sitter i sin säng och jag tror han leker med en kamera men hans pappa säger åt honom att han måste sova. Plötsligt öppnas en portal i hans rum och ett gäng piratliknande snubbar kommer in i hans rum.

Vet att dom letar efter något och har en karta med sig och tsm med pojken åker dom runt i tiden och kommer bl.a. till öknen där en rommare hugger huvudet av något "människomonster" han tar sedan med sig huvudet till sin by där han blir hyllad för det.

Sen är det någon scen där det är ett hus på en slätt vartifrån man hör en gråtande bebis och dennes föräldrar som tjaffsar tror jag, plötsligt kommer iaf en jätte och kliver sönder huset med ett kliv.

Sen åker dom en båt genom en brinnande stad där det utspelar sig något krig på typ 1700-talet, typ något Napoleonkrig.

Som ni märker så minns jag endast korta snuttar från filmen men skulle vara kul att hitta den och se den igen. En till sak jag minns väldigt klart är att när dom reser genom tiden så är det en slags portal som öppnar sig som har formen av en dörr men är liksom som ett svart hål med en blå, skinande ram runt sig.

Hoppas någon känner igen något av det jag skrev iaf

Mvh

Time Bandits?
Citera
2012-08-07, 01:31
Medlem
thewille93s avatar
god kväll
jag letar efter en film.

en man som en dag börjar höra en kvinnlig röst i sitt huvud. han upptäcker sen att det är en författare som är rösten och hon bestämmer vad som kommer hända i hans liv. han måste få tag på henne innan hon skriver klart boken för hon är känd för att alltid döda hennes huvudkaraktärer i slutet.

Citera
2012-08-07, 01:33
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewille93
god kväll
jag letar efter en film.

en man som en dag börjar höra en kvinnlig röst i sitt huvud. han upptäcker sen att det är en författare som är rösten och hon bestämmer vad som kommer hända i hans liv. han måste få tag på henne innan hon skriver klart boken för hon är känd för att alltid döda hennes huvudkaraktärer i slutet.

Stranger Than Fiction.
http://www.imdb.com/title/tt0420223/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in