2012-05-18, 19:20
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det är inte Fright night du tänker på? Vampyrfilm med Colin Farrell.
Den var det du vet. Tackar! Fast handlar det om vampyrer blev jag plötsligt avskräckt.
Citera
2012-05-18, 19:44
Medlem
Jag är osäker på om det är en film eller en miniserie
Den var i alla fall tecknad (anime) och jag såg den nog på 80 talet, med all sannolikhet japansk.
Jag tror den handlar om racing bilar men är inte säker. I slutet så är de på en arena där huvudpersonen nästan blir ihjälstångad utav en tjur, tjuren dör och the bad guy kör ut den värsta bilen ur en trailer som stod på arenan.

haha jag blir grymt imponerad om någon vet vilken det är, jag skulle tro att den var gjord i samma stuk som Rai Grottpojken http://www.youtube.com/watch?v=AaqbdmxJmjk&feature=related
Citera
2012-05-18, 21:16
Medlem
Kaggemans avatar
Halloj!
Jag leter efter en film från 80/90-talet. Det är en medeltida film som jag har för mig handlar om ett gäng "rövare" som tar över ett slott. Den enda scenen jag egentligen minns är att de skjuter in delar av en död hund med katapult för att smitta fienden med pesten.
Någon som vet vilken film jag syftar på baserat på min kassa info?
Citera
2012-05-18, 21:43
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Jag är osäker på om det är en film eller en miniserie
Den var i alla fall tecknad (anime) och jag såg den nog på 80 talet, med all sannolikhet japansk.
Jag tror den handlar om racing bilar men är inte säker. I slutet så är de på en arena där huvudpersonen nästan blir ihjälstångad utav en tjur, tjuren dör och the bad guy kör ut den värsta bilen ur en trailer som stod på arenan.

haha jag blir grymt imponerad om någon vet vilken det är, jag skulle tro att den var gjord i samma stuk som Rai Grottpojken http://www.youtube.com/watch?v=AaqbdmxJmjk&feature=related
Akira
http://www.imdb.com/title/tt0094625/
Citera
2012-05-18, 21:45
Bannlyst
Längesen jag såg den och kommer bara ihåg slutet. Det är en kille som hänger utanför ett stup och sedan blir sprängd av en granat som sitter fast på han och det är snö ute. Tror att precis innan så är det ett par soldater som angriper en stuga ute i skogen. Dålig info men den är från början av 2000 talet tror jag
Citera
2012-05-18, 21:56
Bannlyst
Jag har glömt namnet på en film jag såg för länge sen, så nu vänder jag mig hit. Det var en thriller och jag har för mig att åtminstone en rätt känd skådis var med. Filmen handlade om en kille i 20-årsåldern som precis släppts ut från fängelset. Jag tror han släpptes ut tidigt eftersom hans farsa var domare eller nåt, och om jag inte minns helt fel så hade killen startat en brand. I bilen utanför säger farsan att han aldrig vill se sin son i närheten av en brand igen, sen plockar han fram en cigg och sätter i munnen. Då tar killen fram sin tändare, tänder den och håller fram den mot ciggen.

Sen får killen börja på en ny skola. Först har han sex med rektorns fru, och sen träffar han en jämnårig tjej som han blir kär i. Hon går med på att gå ut med honom. Men när killen ska komma och hämta henne så börjar det brinna i lägenheten och tjejen dör. Killen springer därifrån, och folk ser honom springa så polisen misstänker att det är han som tänt på. Polisen som sköter utredningen tror att han kanske är oskyldig och låter honom hjälpa till att leta efter mördaren. Sen blir fler personer mördade på olika sätt, och det ser ut som att killen har gjort det.
Citera
2012-05-18, 21:57
Medlem
Jag söker en film jag kommer i håg att jag såg när jag var liten men vet inte vilken skådespelare eller vad filmen heter men kommer i håg att det var en sann berättelse en amerikansk film om en pojke som är "wigger" och om jag minns rätt så var det ett gäng som hoppade på honom och spöade honom rejält och han hamnade på sjukhus och var när på och dö sen när han kom hem hade han fått massa hat/hot brev på sin mail detta är det enda jag kommer i håg och jag har letat efter den här filmen i år men inte fått något resultat...

mvh
Citera
2012-05-18, 22:01
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-smooth
Jag söker en film jag kommer i håg att jag såg när jag var liten men vet inte vilken skådespelare eller vad filmen heter men kommer i håg att det var en sann berättelse en amerikansk film om en pojke som är "wigger" och om jag minns rätt så var det ett gäng som hoppade på honom och spöade honom rejält och han hamnade på sjukhus och var när på och dö sen när han kom hem hade han fått massa hat/hot brev på sin mail detta är det enda jag kommer i håg och jag har letat efter den här filmen i år men inte fått något resultat...

mvh

http://en.wikipedia.org/wiki/Tagged:_The_Jonathan_Wamback_Story ?
Citera
2012-05-18, 22:04
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaggeman
Halloj!
Jag leter efter en film från 80/90-talet. Det är en medeltida film som jag har för mig handlar om ett gäng "rövare" som tar över ett slott. Den enda scenen jag egentligen minns är att de skjuter in delar av en död hund med katapult för att smitta fienden med pesten.
Någon som vet vilken film jag syftar på baserat på min kassa info?

Flesh+Blood kanske? Minns inte nån sån scen men det var jävligt länge sen jag såg den.
Citera
2012-05-18, 23:55
Medlem
ownrockers avatar
Det är så att jag letar efter en film som jag såg för något år sen, jag har letat i över 2 timmar och kommer inte på vad den heter.

Men det är en kille, tror han är från skottland, eller irland. han gör massa brott och åker in i fängelset för att sedan rymma på det coolaste sättet någonsin.

I fängelset så blir han förhörd av polisen där dem försöker hitta personer han kidnappat och ska döda - och han ber om typ en lyxsäng, as god mat och massa skit och för varje sak han får så ger han polisen ledtrådar.

någon som känner igen filmen? Den är ganska ny, typ 2007 eller senare.
Citera
2012-05-19, 00:00
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ownrocker
Det är så att jag letar efter en film som jag såg för något år sen, jag har letat i över 2 timmar och kommer inte på vad den heter.

Men det är en kille, tror han är från skottland, eller irland. han gör massa brott och åker in i fängelset för att sedan rymma på det coolaste sättet någonsin.

I fängelset så blir han förhörd av polisen där dem försöker hitta personer han kidnappat och ska döda - och han ber om typ en lyxsäng, as god mat och massa skit och för varje sak han får så ger han polisen ledtrådar.

någon som känner igen filmen? Den är ganska ny, typ 2007 eller senare.
Law Abiding Citizen?
Citera
2012-05-19, 00:06
Medlem
masavaras avatar
Söker efter en fransk film. En riktigt konstig fransk film.
Den utspelar sig på medeltiden ungefär och runt 2000-2005 skulle jag gissa att den är inspelad.

Den handlade om en blond man med krulligt hår som kan prata med grisar. Huvudpersonen är då lite utstött, han verkade stå utanför samhället(sover med grisarna osv). Han är kompis med en snubbe som har get ben(typ), har för mig att han blev våldtagen av get mannen under filmens gång men jag är inte säker. Det är även med en till snubbe fast han har hästkropp(centurion).

Kommer ihåg en scen som stack ut lite:
Den blonda mannen står naken framför byborna i en lada. Det kommer in en gris i ladan, men det uppskattar han inte. Så han börjar skrika åt den stackars grisen på gris språket och den går därifrån. Byborna blir väldigt imponerade av detta. Sedan flyger en vit duva in genom fönstret och sätter sig på hans huvud, han får sedan erektion framför alla i ladan.

Hände en hel drös med sjuka saker i denna film, såg den dock i nån byhåla i norra Laos. Den var dubbad, vilket gjorde det hela om än mer absurt.

Är det någon som känner igen detta och vet vad denna film heter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in