2012-09-11, 01:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Take Me Home Tonight ? Utspelas visserligen under 80-talet men en gissning skadar inte!

Bra gissat! Stort tack!
Citera
2012-09-11, 12:11
Medlem
Creativations avatar
Jag söker 2 filmer.

Första filmen:
Handlar om någon man som flyttar in i något sorts hus som ligger just vid vattnet (det är gjort i trä och ligger någon meter ovanför vattnet har jag för mig).
Där ute har han en postlåda iallafall, med en sån där röd pinne som åker upp när man fått post. Och då så lyckas han skriva brev med någon tjej som lever i en annan tidsålder, som också bor där.

Hoppas någon förstår vilken jag menar, kommer mest bara ihåg det jag skrivit.

Den andra filmen:
Tror det är Jim Carreys om spelar i den, men osäker.
Handlar om en man som crashat ner i på en Ö. Sedan finner han en fotboll som han målar ögon på osv.
Sedan verkar han smått mentalsjuk.
Citera
2012-09-11, 13:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creativation
Den andra filmen:
Tror det är Jim Carreys om spelar i den, men osäker.
Handlar om en man som crashat ner i på en Ö. Sedan finner han en fotboll som han målar ögon på osv.
Sedan verkar han smått mentalsjuk.
Det där låter väldigt mycket som Cast Away med Tom Hanks?

http://www.imdb.com/title/tt0162222/
Citera
2012-09-11, 13:28
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creativation
Jag söker 2 filmer.

Första filmen:
Handlar om någon man som flyttar in i något sorts hus som ligger just vid vattnet (det är gjort i trä och ligger någon meter ovanför vattnet har jag för mig).
Där ute har han en postlåda iallafall, med en sån där röd pinne som åker upp när man fått post. Och då så lyckas han skriva brev med någon tjej som lever i en annan tidsålder, som också bor där.

Hoppas någon förstår vilken jag menar, kommer mest bara ihåg det jag skrivit.

Och denna låter som The lake house med Bullock och Reeves.
Citera
2012-09-11, 14:18
Medlem
Lindzors avatar
Söker namnet på en asiatisk film som handlar om en familj på far, styvmamma och dotter. Pappan låter sin dotter börja arbeta i en akvarium/fiskaffär som sedan visar sig vara någon form av bordell eller liknande.
Citera
2012-09-11, 14:51
Medlem
Creativations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det där låter väldigt mycket som Cast Away med Tom Hanks?

http://www.imdb.com/title/tt0162222/
Jo verkar vara den tack

Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Och denna låter som The lake house med Bullock och Reeves.
Är den tackar
Citera
2012-09-11, 16:02
Medlem
avskum1982s avatar
Lite klurig denna... Kommer enbart ihåg en scen ifrån denna film.
Tror dock handlingen är om folk som jagar människor i skogen/träsket som sport, är inte hundra om det stämmer dock (Nej, det är inte Surviving the Game).

Är en "jägare" som går runt i ett träsk, det är mörkt, och en alligator hoppar upp och får tag i honom.
Har även för mig att nära honom så gömmer sig en annan människa.

Inte mycket att gå på, såg filmen hos en vän runt '90 någon gång. Kommer ihåg att jag tyckte den var läskig iaf, var ju bara runt 8-9 år
Citera
2012-09-11, 16:08
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindzor
Söker namnet på en asiatisk film som handlar om en familj på far, styvmamma och dotter. Pappan låter sin dotter börja arbeta i en akvarium/fiskaffär som sedan visar sig vara någon form av bordell eller liknande.
Cold Fish
Citera
2012-09-11, 16:48
Medlem
wilmingtons avatar
Okej, här kommer en som jag tror är svår...
Såg denna hösten 2003 eller våren 2004 på svt och har inte lyckats släppa den sen dess. Skulle vara mycket tacksam om någon kunde knäcka nöten ty filmen var så som jag vill minnas väldigt bra.

Okej, jag ska berätta vad jag minns:
Filmen är amerikansk (USA), det är jag rätt säker på. Skulle teoretiskt sett kunna vara Kanadensisk, men vi släpper det spåret. Faktum är att filmen skildrar den amerikanska själen på ett mörkt och konstnärligt vis. Snyggt foto. En film typisk för filmfestivaler då den nog skulle betraktas som alltför okommersiell för visning i mer mainstreemaktiga sammanhang.

Kan tänka mig att den nog är gjord 2003. Skulle lika gärna kunna vara 2002 i och för sig. Mest troligt 1999-2004. Omöjligen senare än 2004.
Inga kända skådespelare. Utspelar sig i förmodligen i sydstaterna. Kan ha varit i norr också men det var varmt och soligt och människorna som skildrades tillhörde de lägre sociala skikten. Handlar mest om några pojkar i 9-10 års åldern som cyklar omkring.
Jag ska punkta upp några scener ur minnet:

1. En pojke sitter i badkaret. En vuxen tvättar håret på honom. Den vuxne formar det inschamponerade håret till en stor "spike". Kameran zoomar in på denna och håller kvar länge.

2. Det cyckelburna pojkgänget möter ett annat cyckelgäng med lite äldre pojkar (typ 13 år). De är tuffa. Ledaren för det andra, äldre gänget frågar en av pojkarna i det yngre gänget om han skjuter katter. Han har nämligen hört ett rykte eller liknande att han gör det. Han är själv i "kattskjutarbranschen".

3. En fet kärring ligger i ett rum. Hon är sjuk. En pojke berättar att hon är katatonisk. Han använder just det ordet.

Okej, det kanske räcker så länge. Ställ gärna frågor. Stort tack på förhand.
Citera
2012-09-11, 16:51
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmington
Okej, här kommer en som jag tror är svår...
Såg denna hösten 2003 eller våren 2004 på svt och har inte lyckats släppa den sen dess. Skulle vara mycket tacksam om någon kunde knäcka nöten ty filmen var så som jag vill minnas väldigt bra.

Okej, jag ska berätta vad jag minns:
Filmen är amerikansk (USA), det är jag rätt säker på. Skulle teoretiskt sett kunna vara Kanadensisk, men vi släpper det spåret. Faktum är att filmen skildrar den amerikanska själen på ett mörkt och konstnärligt vis. Snyggt foto. En film typisk för filmfestivaler då den nog skulle betraktas som alltför okommersiell för visning i mer mainstreemaktiga sammanhang.

Kan tänka mig att den nog är gjord 2003. Skulle lika gärna kunna vara 2002 i och för sig. Mest troligt 1999-2004. Omöjligen senare än 2004.
Inga kända skådespelare. Utspelar sig i förmodligen i sydstaterna. Kan ha varit i norr också men det var varmt och soligt och människorna som skildrades tillhörde de lägre sociala skikten. Handlar mest om några pojkar i 9-10 års åldern som cyklar omkring.
Jag ska punkta upp några scener ur minnet:

1. En pojke sitter i badkaret. En vuxen tvättar håret på honom. Den vuxne formar det inschamponerade håret till en stor "spike". Kameran zoomar in på denna och håller kvar länge.

2. Det cyckelburna pojkgänget möter ett annat cyckelgäng med lite äldre pojkar (typ 13 år). De är tuffa. Ledaren för det andra, äldre gänget frågar en av pojkarna i det yngre gänget om han skjuter katter. Han har nämligen hört ett rykte eller liknande att han gör det. Han är själv i "kattskjutarbranschen".

3. En fet kärring ligger i ett rum. Hon är sjuk. En pojke berättar att hon är katatonisk. Han använder just det ordet.

Okej, det kanske räcker så länge. Ställ gärna frågor. Stort tack på förhand.

Gummo.
Citera
2012-09-11, 17:17
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Gummo.
Åh, fy fan.

Som jag har letat efter denna film. Såg direkt att det var rätt när jag såg screenshotsen på IMDB. Jag är imponerad. Stort tack. Jag ansåg mitt inlägg vara ett skott i mörkret utan vidare chans till utdelning. Once again: tack.
Citera
2012-09-11, 20:30
Medlem
söker en film där ett mobbat gäng på en skola bedtämmer sig för att fixxa en fest dit hela skolan kommer. för att sedan bli torterade en efter en. någon som vet vilken detta kan vara? har för mig att tanken är att alla ska ta självmord efteråt med, men att någon fegar ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in