2012-04-12, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konduis
Såg en trailer på en film från någonstans mellan 2010-2012 som hette något med "Beautiful... " om jag minns det rätt..

I trailern så visades en kille i åldern 19-30 som var snygg & älskade sig själv. Detta straffades han med genom att få en förbannelse över sig som gjorde att han blev ful (?) och han skulle få någon att älska honom inom 24h eller nåt annars skulle denna förbannelse vara förevigt.

Tacksam för svar!

Den letar jag också efter! haha
Citera
2012-04-12, 16:36
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konduis
Såg en trailer på en film från någonstans mellan 2010-2012 som hette något med "Beautiful... " om jag minns det rätt..

I trailern så visades en kille i åldern 19-30 som var snygg & älskade sig själv. Detta straffades han med genom att få en förbannelse över sig som gjorde att han blev ful (?) och han skulle få någon att älska honom inom 24h eller nåt annars skulle denna förbannelse vara förevigt.

Tacksam för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Kelly.W
Den letar jag också efter! haha
Kan det vara Beastly?
Citera
2012-04-12, 16:42
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
En film jag såg för ett x antal år sedan!

En kvinna, kanske Jennifer Lopez??, kör på någon. Hon åker bil och det är mörkt ute, när hon kommit ut ur en tunnel kör hon på någon.

Hon tas in på mental sjukhus (?).

Det är det enda jag minns. Tyvärr.
Kan det vara Premonition med Sandra Bullock. Har inte sett filmen bara läst lite på imdb.
Citera
2012-04-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Kan det vara Beastly?

Korrekt! tack
Citera
2012-04-12, 16:57
Medlem
Grifter DCLXVIs avatar
Citat:

En kvinna, kanske Jennifer Lopez??, kör på någon. Hon åker bil och det är mörkt ute, när hon kommit ut ur en tunnel kör hon på någon.

Tror du menar http://www.imdb.com/title/tt0348836/ "Gothika" .... låter som det iallafall.
Citera
2012-04-12, 17:01
Medlem
Feos avatar
En film som handlar om en latin-amerikanare som måste fixa pengar, han jobbar på en transport firma harj ag för mig, och sen vet jag att han drar hem och knullar sönder sin tjej

någon som har någon aning?
Citera
2012-04-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerringrack
Såg någon halvdryg tonårsfilm på en bull klassfest på högstadiet, handlade om någon kille som dokumenterat hela sitt liv med sin videokamera (Nej, jag tänker inte på American Beauty). Vill minnas att det var något om att hans bror (eller polare kanske) var en riktig lirare och fick tjejer hur lätt som helst, och tillsammans bestämde dem sig för att göra sig av med videobanden och ta tag i filmkillens liv.

Ingen film som sticker ut precis, men jag skulle uppskatta hjälp. Min hjärna har en tendens att boka ett rum i mitt huvud åt alla filmer vars innehåll jag har ett suddigt och titellöst minne av, och brukar inte låta utcheckning ur hjärnan ske förrän jag blivit varse om titeln.
The long weekend heter filmen, en av de sämsta filmerna jag har sett.
Citera
2012-04-12, 18:13
Medlem
Kerringracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajtoo
The Long Weekend? http://www.imdb.com/title/tt0385057/

Citat:
Ursprungligen postat av FreddeF
The long weekend heter filmen, en av de sämsta filmerna jag har sett.

Haha, det var som fan! Mitt i prick. Ja jag hade inte heller några positiva minnen av den precis, men nu kan jag få den ur skallen i alla fall. Jag bockar och bugar.
Citera
2012-04-12, 20:51
Medlem
Crimphris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -toxic-
Denna kanske?

http://www.imdb.com/title/tt1452628/

Nej, men tack ändå

Citat:
Ursprungligen postat av Galen.Neger
tejpar dom igen rummen dom är i? :P

Det minns jag tyvärr inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
Darkness Falls?

Mycket möjligt, tack så mycket!
Citera
2012-04-12, 20:53
Medlem
Citat:

Klart det är Gothika...
Citera
2012-04-12, 22:02
Medlem
Moltas666s avatar
Får man fråga efter ett filmcitat?

Scenen är någon form av krigsskådeplats. Några av huvudpersonerna finns bakom ett skjutvärn. Plötsligt får dom syn på en fientlig soldat som visar sig vara ett beväpnat barn.

Dialog...

- Look, he looks like he's only 12

- Well, he won´t be 13

Det rör sig om en äldre film, eventuellt är Bogart skytten som skjuter 12-åringen. Något osäkert dock.

Känner någon igen filmen och citatet?
Citera
2012-04-12, 23:07
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Får man fråga efter ett filmcitat?

Scenen är någon form av krigsskådeplats. Några av huvudpersonerna finns bakom ett skjutvärn. Plötsligt får dom syn på en fientlig soldat som visar sig vara ett beväpnat barn.

Dialog...

- Look, he looks like he's only 12

- Well, he won´t be 13

Det rör sig om en äldre film, eventuellt är Bogart skytten som skjuter 12-åringen. Något osäkert dock.

Känner någon igen filmen och citatet?

Om det är den jag tänker på så heter den the roaring twenties, men då är det 15 och han svarar he wont be 16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in