2010-11-22, 13:02
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Vad yrar du om? Kanonavsnitt idag.

Kanske överdrev lite när jag tänker efter. Tyckte kanske att Astor och hennes polare drog ner på tempot lite. Saknar lite tempo i serien nu. Ska allt komma när bara 3 avsnitt återstår? Då blir det ju nästan jobbigt att hänga med.
Citera
2010-11-22, 13:07
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Kanske överdrev lite när jag tänker efter. Tyckte kanske att Astor och hennes polare drog ner på tempot lite. Saknar lite tempo i serien nu. Ska allt komma när bara 3 avsnitt återstår? Då blir det ju nästan jobbigt att hänga med.

Tror det blir ett rätt ordentligt antiklimax sista avsnittet faktiskt. Jag utgår från att det kommer åtminstone en säsong till(?), för de hinner knappast nysta upp det här med privatdetektiven som kan dras ut på hur länge som helst egentligen. Dock lär den här säsongens "bad guy" försvinna i vanlig ordning, för att ersättas av en ny nästa.

Skulle gärna se Dexter åka fast nästa (förhoppningsvis sista) säsong, näst sista avsnittet ungefär. Sen får han ett (eller två) avsnitt på sig att förklara för alla han känner, konfronteras av medarbetare i domstol och så vidare. Skulle vara jävligt nice om alla äntligen fick veta vem han är och hur många han har mördat.
Citera
2010-11-22, 13:13
Medlem
Dagens avsnitt var riktigt bra, och det kändes faktiskt som att avsnittet varade längre än 55 minuter.
Här är teasern inför nästa veckas avsnitt: http://www.youtube.com/watch?v=kSnxzNq-32A
Senast redigerad av kAb00M 2010-11-22 kl. 13:15.
Citera
2010-11-22, 13:15
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Tror det blir ett rätt ordentligt antiklimax sista avsnittet faktiskt. Jag utgår från att det kommer åtminstone en säsong till(?), för de hinner knappast nysta upp det här med privatdetektiven som kan dras ut på hur länge som helst egentligen. Dock lär den här säsongens "bad guy" försvinna i vanlig ordning, för att ersättas av en ny nästa.

Skulle gärna se Dexter åka fast nästa (förhoppningsvis sista) säsong, näst sista avsnittet ungefär. Sen får han ett (eller två) avsnitt på sig att förklara för alla han känner, konfronteras av medarbetare i domstol och så vidare. Skulle vara jävligt nice om alla äntligen fick veta vem han är och hur många han har mördat.

De där är ju lite spännande... någon som räknat eller har en höft om hur många de skulle kunna röra sig om?

Och igen? var finns trailer för nästa veckas dexter?
Citera
2010-11-22, 13:18
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundermusen666
De där är ju lite spännande... någon som räknat eller har en höft om hur många de skulle kunna röra sig om?

Och igen? var finns trailer för nästa veckas dexter?

http://www.youtube.com/watch?v=kSnxzNq-32A
Citera
2010-11-22, 13:28
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
http://www.youtube.com/watch?v=kSnxzNq-32A
Där ja!!!
Nu jäklar dras det åt kring vår dexter.
Åker han denna säsongen? kommer allt falla? kommer robocoop få ligga på bordet?
Frågorna är många.. svaren är få.. är så till mig att ja knappt får någon luft.
Citera
2010-11-22, 13:49
Medlem
MrJackssons avatar
KOM IHÅG ATT TEASERN DISKUTERAS UNDER SPOILERTAGGAR.
Citera
2010-11-22, 14:13
Medlem
hansolo86s avatar
Sjukt bra avsnitt! Lite frustrerande i början att framstegen med Jordan Chase rann ut i sanden med Astor och att Dexter klantade sig med blodprovet.

Efter ungefär halva avsnittet blev det ruskigt bra. Quinn offrar sig för Debra, fast man förstår ju att hans privatdetektiv inte kommer lägga ner, speciellt efter man såg trailern till nästa avsnitt.
Undrar verkligen vad Jordan Chase kommer göra, och hur fan Dexter och Lumen ska lyckas komma åt honom. Nu verkar hon ju dessutom sugen på att sköta mördandet själv.

Känns som att det blir ett jävla triangeldrama i slutet. Dexter vill ha Jordan Chase, som i sin tur vill sopa undan spåren genom att ta ut dexter och samtidigt är det bara en tidsfråga innan Laguerta och gänget får reda på att Jordan Chase är inblandad i morden. Det sistnämnda blir ju nästan som med Trinity eftersom båda visat upp sig på polisstationen.

Grymt spännande!
Citera
2010-11-22, 14:15
Medlem
dnys avatar
så jävla bra

“Tell Dexter one more thing. Tell him time is of the essence. Tick tick tick…that’s the sound of his life running out. Could you be sure to tell him that? Take care, Lumen.”
Citera
2010-11-22, 15:37
Medlem
stolpsk0tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dny
så jävla bra

“Tell Dexter one more thing. Tell him time is of the essence. Tick tick tick…that’s the sound of his life running out. Could you be sure to tell him that? Take care, Lumen.”

bästa delen av avsnittet Fick lite rysningar då faktiskt, och vill verkligen inte vänta 1 vecka till för att se nästa avsnitt Det bästa med hösten är att sommarn närmar sig, samt att Dexter går

ååååh, jag önskar jag hade någon att diskutera dexter med irl!

Dock vill jag faktiskt påpeka att jag trodde denna säsong skulle fokusera mer på vad som hände i förra säsongen istället för att blicka framåt så fort som dem faktiskt gjorde. Hade ändå velat se dexter vara lite mer "off track" än han var innan "lumen and Co" kom in i bilden.. Aja, hursom helst så är det ju spännande!
Citera
2010-11-22, 15:46
Medlem
HC47s avatar
Herrejävlar! Vilket bra avsnitt! I början trodde jag det skulle bli ganska mediokert men ack så fel jag hade. Slutscenen och scenen där Dexter slår ner Olivias pappa var ju sjukt härliga.
Citera
2010-11-22, 15:48
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dny
så jävla bra

Jo den var bra men Lumen är ganska irriterande. Jag har av ngn anledning svårt för hennes skrik och gråt och hysteri. Kommer nog tyvärr få se en hel del mer av det i kommande avsnitt nu när Chase är efter henne (dem).

Lite besviken på detta avsnitt...De senaste två har varit riktigt bra men detta hade jag svårt att sitta still till...En indikator på att det inte fångar mitt intresse så som jag önskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in