2010-11-10, 15:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tycker ni för ett simpelt resonemang.
Sen när är det skadligt med lite tankeverksamhet?
Du missförstod. Jag är för tankeverksamhet, men Dexter är kanske ute rätt forum för det. Läs hellre en bok lr se en Tarkovskijfilm.. Eller valfri film som bryter av mot det konventionella.
Citera
2010-11-10, 15:33
Medlem
eOos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
"That guy's clearly a freak, but I don't know him."

Epic
Citera
2010-11-10, 15:59
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du missförstod. Jag är för tankeverksamhet, men Dexter är kanske ute rätt forum för det. Läs hellre en bok lr se en Tarkovskijfilm.. Eller valfri film som bryter av mot det konventionella.

Tycker snarare att det är du som missförstår (förutsatt att du ens läst mitt inlägg ordentligt).

Även gällande underhållning finns det skillnader i kvalitet och vilket engagemang som skapas hos tittaren. Förstår du inte detta så kan jag inte hjälpa dig...
Citera
2010-11-10, 21:08
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Tycker snarare att det är du som missförstår (förutsatt att du ens läst mitt inlägg ordentligt).

Även gällande underhållning finns det skillnader i kvalitet och vilket engagemang som skapas hos tittaren. Förstår du inte detta så kan jag inte hjälpa dig...

Du borde kolla på "The Wire" om du vill se djup psykologisk dialog där man måste tänk mycket.
Citera
2010-11-10, 23:23
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Du borde kolla på "The Wire" om du vill se djup psykologisk dialog där man måste tänk mycket.

Jag tackar för tipset. Har hört talas om serien men inte sett något avsnitt.

Förövrigt så tycker jag inte att det är konstigt att man engagerar sig och analyserar förändringar och händelser i en serie som man gillar.
Har mycket svårare att förstå inställning hos de som bara "lapar i sig" drama-serier rätt upp och ner.
För er rekommenderar jag istället någon serie inom genren action. Då behöver ni inte använda hjärnan överhuvudtaget eftersom det verkar vara så ansträngande för er...
Citera
2010-11-11, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
"That guy's clearly a freak, but I don't know him."

Usch vilket tråkigt avsnitt. Jävligt pajigt. Det där citatet talar egentligen för hela avsnittet. Ugh... Krystade inre dialoger och lama försök till humor.
Citera
2010-11-11, 07:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Möjligt, surfade i telefonen. Well, det finns fler distinktioner än "tänka", "inte tänka". Jag förstår dig och om jag tyckt att Dexter varit bättre än vad jag gör hade jag säkerligen analyserat varje episod grundligt
Citera
2010-11-11, 16:11
Medlem
Citat:
Jag tackar för tipset. Har hört talas om serien men inte sett något avsnitt.

Förövrigt så tycker jag inte att det är konstigt att man engagerar sig och analyserar förändringar och händelser i en serie som man gillar.
Har mycket svårare att förstå inställning hos de som bara "lapar i sig" drama-serier rätt upp och ner.
För er rekommenderar jag istället någon serie inom genren action. Då behöver ni inte använda hjärnan överhuvudtaget eftersom det verkar vara så ansträngande för er...

+1, tror serien skulle bli mycket bättre om HBO gjorde Dexter, då dom är bättre på Drama serier
Citera
2010-11-11, 16:43
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
+1, tror serien skulle bli mycket bättre om HBO gjorde Dexter, då dom är bättre på Drama serier

Tycker nog att även Showtime har ett väldigt bra track record vad gäller dramaserier. Brotherhood, Huff, Sleeper Cell och The Tudors är ju höjdare allihop för att ta några exempel.
Citera
2010-11-14, 17:04
Medlem
Leckies avatar
Varför kunde de inte struntat i Lumen, då hon gör verkligen serien usel.
Men lite spänning finns det fortfarande kvar.
Citera
2010-11-15, 04:34
Medlem
MrJackssons avatar
Dexter S05E08 720p HDTV x264-CTU

Wiiie!
Citera
2010-11-15, 06:01
Medlem
Mycket bra avsnitt, nu förstod man lite varför de gett de övriga snutarnas story så mycket utrymme, nu när Deb är avstängd kommer hon ju troligtvis snappa upp något av Quinns snokande...

Hur långt kan man fota i mörkret med en kamera förresten? Så jävla dumt att dom inte åkte längre ut för att dumpa Chases säk.chef..

Kul med en partner in crime också, även om hon troligtvis kommer fucka upp något (vilket hon redan gjort iom krocken )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in