2010-11-20, 16:33
Medlem
Tegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Många som på nåt sätt projicerar det vi vet om vad som hänt på dom andra karaktärerna. Ja, vi vet att Dexter plastade in Cole i sitt hotellrum, styckade upp honom och bar ut honom i sina resväskor... Jordan och hans säkerhetsfolk - och eventuellt senare polisen - vet att Cole försvann från hotellet på något sätt. Inte ett smack mer. Varför skulle dom börja associera försvinnandet med rummet intill Coles? Det är ju hur långsökt som helst. Jordan måste ju dock känna sig rätt stressad och känna hur snaran dras åt... härligt!

Ja för att på de flesta lite större hotell har du kameror åtminstone vid hissarna på varje plan ofta även i korridorerna och kan även se i i loggarna hur en gästs nyckelkort har använts. Så cole's senaste kända position blir då givetvis att han gått in i sitt rum där man hittar en söndertacklad dörr till rummet bredvid, där gästen som bodde checkade ut strax efter. Även om dexter använde ett falskt namn så borde nog jordan och en hel del ur hans personal känna igen honom då han var på scenen strax innan.
Citera
2010-11-20, 18:16
Medlem
Sillberts avatar
Har varit hemma sjuk några dagar och börjat kolla in säsong 5. Första avsnittet var obeskrivligt segt och jag funderade på att lägga ned, men fr.o.m. avsnitt två började det arta sig.

Jag kanske håller på att bli gammal och lomhörd, men jag har svårt att höra vad de säger. Någon som vet var man kan hitta svenska eller engelska subs till säsong 5?
Citera
2010-11-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegis
Ja för att på de flesta lite större hotell har du kameror åtminstone vid hissarna på varje plan ofta även i korridorerna och kan även se i i loggarna hur en gästs nyckelkort har använts. Så cole's senaste kända position blir då givetvis att han gått in i sitt rum där man hittar en söndertacklad dörr till rummet bredvid, där gästen som bodde checkade ut strax efter. Även om dexter använde ett falskt namn så borde nog jordan och en hel del ur hans personal känna igen honom då han var på scenen strax innan.

Men man behöver inte använda nyckelkortet när man ska gå ut ur rummet utan dörren låses automatiskt.

Varför finns det dörrar mellan hotellrummen?
Citera
2010-11-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Men man behöver inte använda nyckelkortet när man ska gå ut ur rummet utan dörren låses automatiskt.

Varför finns det dörrar mellan hotellrummen?

Om en stor familj vill ha ett rum tex, så får dom 2 bredvid varandra, är ju så på dom flesta hotell
Citera
2010-11-20, 18:59
Medlem
Snygg rear naked choke av Dexter. Det är roligt att greppet stämmer överens med att karaktären Dexter har tränat jiu-jitsu.

Tycker säsongen har höjt sig mycket de senaste avsnitten. Riktigt underhållande nu.
Citera
2010-11-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Jag kanske håller på att bli gammal och lomhörd, men jag har svårt att höra vad de säger. Någon som vet var man kan hitta svenska eller engelska subs till säsong 5?

På Subscene ligger engelska subs uppe några timmar efter att avsnitten visats...
Citera
2010-11-21, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Om en stor familj vill ha ett rum tex, så får dom 2 bredvid varandra, är ju så på dom flesta hotell
Har faktiskt aldrig bott i ett hotellrum med dörr till grannrummet och då har jag bott på rätt många hotell i USA t ex.

Annars kan man ju ha som tumregel att det som behövs för handlingen skapas för handlingen. Det är ju faktiskt inte om någon verklighet vi pratar, detta är tv och inget annat.
Citera
2010-11-21, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hush.nobody
Har faktiskt aldrig bott i ett hotellrum med dörr till grannrummet och då har jag bott på rätt många hotell i USA t ex.

Annars kan man ju ha som tumregel att det som behövs för handlingen skapas för handlingen. Det är ju faktiskt inte om någon verklighet vi pratar, detta är tv och inget annat.

Jag har iallafall bott på 2 hotell rum med dörr till rummet bredvid, så det är inget dom hittar på punk slut. hej!
http://www.thefreedictionary.com/connecting+room
http://www.businessdictionary.com/definition/connecting-rooms.html
http://www.rica.se/Vara-hotell/Rica-Talk-Hotel/Rum/
http://www.travel-industry-dictionary.com/connecting-rooms.html
http://www.wordwebonline.com/en/CONNECTINGROOM
Citera
2010-11-21, 05:56
Medlem
TinTims avatar
Det finns mellandörrar på många hotell men inte på många av rummen. Hotellet jag jobbar på har 3 st sk connecting door rum. (6 rum 3st par) av 155 rum.Väldigt smidigt med familjer o sådant men kan bli jobbigt med ljud eftersom det inte precis blir samma ljudisolering som med väggen.
Citera
2010-11-21, 07:42
Medlem
BlackBookss avatar
Mycket snack om hotellrum, dom filmade här.

Citera
2010-11-21, 13:12
Medlem
Johnrambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert

Jag tar engelska undertexter från tvsubs.net... brukar alltid funka bra och kommer upp snabbt!
Citera
2010-11-21, 17:26
Medlem
Bättre och bättre för varje avsnitt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här