2010-10-08, 00:00
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Men som jag nämnde tidigare så var ju inte kroppen som Dexter hittade kokt... Värme borde rimligtvis smälta underhudsfettet, och få huden att släppa från musklerna. Muskeltrådarna skulle dessutom släppa från varandra, och båda fenomenen borde få nyllet på ett kokt lik att bli tämligen slappt. Ansiktet på kroppen i tunnan satt tight och fint.

Om Boyd kokade eller hettade upp kroppen i tunnan som han kopplade ström till sist så måste han alltså ha ändrat MO ganska rejält, vilket ju inte känns sådär jätte seriemördarigt.

De är ganska vanligt att seriemördare byter MO, tydligen lite av en populär myt de där med MO.

http://www.trutv.com/library/crime/criminal_mind/profiling/s_k_myths/9.html
Citera
2010-10-08, 00:17
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum
De är ganska vanligt att seriemördare byter MO, tydligen lite av en populär myt de där med MO.

http://www.trutv.com/library/crime/criminal_mind/profiling/s_k_myths/9.html
Må så vara, men Dexter (TV-serien) bygger ju ändå på den myten... I verkligheten så gills ju inte ens seriemördare som seriemördare... Åtminstone om man tar Annika Östberg som exempel, som ju är dömd för att ha nackat hela tre pers.
Citera
2010-10-08, 09:22
Bannlyst
Blev rätt förvånad när Dexter dödade den där killen som förolämpade hans döda fru, han har väl inte tidigare dödat någon "oskyldig" förutom när han gjort det av misstag? Det är så jävla många mord så jag kan ju ha glömt bort något.

Förövrigt känns säsongsstarten lite konstig, man är lite tom efter allt som har hänt med arthur/rita osv, så det tar väl ett tag innan man kommer igång, och serien.

Om inget händer med Dexters son (om han skulle dö eller nåt) så kan jag ge min högra hand om det inte skulle bli en remake av serien sisådär år 2030. Haha fan vad sjukt låter, men det är ju fan "bara" om 20 år.

Aja hur som helst så känns det som att de försöker göra Dexter lite mindre folkkär i den här säsongen, eller kanske bara är jag som fått det intrycket?
Citera
2010-10-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mted
Det är Pauls (Ritas ex) föräldrar.

Tack för att du redde ut det för mig. Ritas morsa var ju med i nån säsong och hon mappade ju inte mot den kvinnan.

Hon var ju för övrigt jävligt skeptiskt inställd till Dexter. Otänkbart att hon ramlar in i handlingen igen?

I övrigt, jävlar vilken näsa han har för scumbags vår kille. Springer ständigt på seriemöradaramerikas topp-tio typ...
Senast redigerad av Bemp 2010-10-09 kl. 00:04.
Citera
2010-10-09, 00:25
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Blev rätt förvånad när Dexter dödade den där killen som förolämpade hans döda fru, han har väl inte tidigare dödat någon "oskyldig" förutom när han gjort det av misstag? Det är så jävla många mord så jag kan ju ha glömt bort något.

Förövrigt känns säsongsstarten lite konstig, man är lite tom efter allt som har hänt med arthur/rita osv, så det tar väl ett tag innan man kommer igång, och serien.

Om inget händer med Dexters son (om han skulle dö eller nåt) så kan jag ge min högra hand om det inte skulle bli en remake av serien sisådär år 2030. Haha fan vad sjukt låter, men det är ju fan "bara" om 20 år.

Aja hur som helst så känns det som att de försöker göra Dexter lite mindre folkkär i den här säsongen, eller kanske bara är jag som fått det intrycket?

Jo, Dexter har mördat en oskyldig en gång. Kommer inte ihåg vilket avsnitt det var.
Citera
2010-10-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Jo, Dexter har mördat en oskyldig en gång. Kommer inte ihåg vilket avsnitt det var.

http://www.youtube.com/watch?v=k-FA3fmHvCY
Citera
2010-10-09, 17:11
Medlem
Jullsans avatar
Han mördade även Oscar Prado som var oskyldig när han undersökte Freebos hus.
Citera
2010-10-09, 23:41
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Han mördade även Oscar Prado som var oskyldig när han undersökte Freebos hus.
Han var dock inte lika oskyldig som först alla trodde. Han var ju en droganvändare som var skyldig Freebo pengar och om inte Dexter hade kommit så har jag en känsla av att han hade dödat Freebo. Samma sak om Dexter inte hade kämpat emot så hade han ju antagligen dödat Dexter med? Han kanske skulle ha skitit i att göra motstånd för att följa den där jävla codexen.
Citera
2010-10-10, 15:07
Medlem
Medves avatar
Kommer bli segt om han polisen som låg med debra(glömmer hans namn) kommer jaga efter Dexter, kommer kännas som säsong ett eller var det två när han svart var dexter hack i häll.
Citera
2010-10-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Kommer bli segt om han polisen som låg med debra(glömmer hans namn) kommer jaga efter Dexter, kommer kännas som säsong ett eller var det två när han svart var dexter hack i häll.

Han heter Quinn.
Citera
2010-10-10, 17:05
Medlem
Känns som att Quinn kommer jaga Dexter som season 1 (som många redan nämnt). Men att Dexter kommer hitta något på Quinn för han känns inte riktigt som en good cop liksom och på så sätt kunna mörda honom

Eller blir det helt enkelt att Dexter håller på att bli ganska så kall och mördar honom ändå.

Quinn dör känns det som allafall.
Citera
2010-10-10, 17:44
Medlem
Fargoths avatar
Är det nya avsnittet släppt eller? Det ligger några halvskumma torrents uppe men det luktar fake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in