2010-12-14, 17:27
Medlem
Foorsmans avatar
Senast redigerad av Foorsman 2010-12-14 kl. 17:31.
Citera
2010-12-14, 19:09
Medlem
Strillss avatar
Rätt så svag säsong, som så många redan har kommenterat. Dexter är för klantig, spelar för mycket på chans genom hela serien. Finns väldigt många exempel på det som jag inte orkar ta upp, då de flesta redan känner till dem.

Lumen fick alldeles för mycket tid. När säsongen började hade jag stora förhoppningar på att Dexter skulle vara väldigt utelämnad, desperat och ensam. Vilket han faktiskt var, men sedan fick han ju Lumen att trösta sig med... Illa.

Också väldigt besviken över att hon som passade Harrison inte verkar vara skum alls. Var nästan övertygad om att hon skulle försvinna med Harrison när de skulle åka iväg. Det hade varit en riktigt bra öppning för den sjätte säsongen också, enligt mig vill säga.

Sedan alla olösta trådar överallt.. Väldigt oklart i många fall, Quinn, Debra osv. För dåligt helt enkelt.

Hoppas på en mörkare, brutalare Dexter nästa säsong! Tills dess kommer jag trösta mig med att se första och andra säsongen igen, de var absolut de bästa. Hoppas också att Dexter får det väldigt hett om öronen, ungefär som i andra säsongen.

Fan va långt det blev. Ser fram emot säsong 6, och hoppas att manusförfattarna styr upp det till en riktig läckerbit, alternativt avslutar serien med att Dexter blir fast - det ska inte kunna bli fel om de väljer den inriktningen.
Citera
2010-12-14, 19:28
Medlem
Detta var nog den sämsta säsongen hittills, dock så är ju Dexter per automatik bra så den var helt klart sevärd. Tycker hela den här konflikten mellan Dexter och Quinn löstes alldeles för konstigt och lätt.

Quinn hade hyrt utrustningen, hade kopplingar med Lynn och betedde sig som om han var skyldig till något i början. Så blir plötsligt allt lugnt bara för att Dexter låtsas att blodprovet inte matchade?
Och varför ville Dexter att Quinn skulle gå fri när han vet att han är "on to him", för Dexter fick väl aldrig reda på att bara Lynn hade sett övervakningen?

Rätta mig gärna om jag har fel, annars hoppas jag på en Säsong 6 där Dexter åker fast eller nåt liknande dramatiskt för att höja nivån igen.
Citera
2010-12-14, 19:31
Medlem
Dekk-sters avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article8278358.ab
Citera
2010-12-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekk-ster
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article8278358.ab

Tack för att du nämnde det, du är bara den tredje i tråden att göra det.

Man kan ju tycka att någon med det användarnamnet skulle läsa tråden, men icke.
Citera
2010-12-14, 19:36
Medlem
Rotmosrullen och Lostworld, serien heter NCIS, inte Navi CSI jävla fucktards! Det är en jävligt bra serie dessutom.

OnT: Säsong 5 var rätt ok generellt, dock var sista avsnittet uruselt. Tycker att säsong 1 och 2 var bäst, tätt följda av säsong 3, och sedan säsong 4 och 5 på en delad sistaplats. Lithow var ju bara en äcklig gammal gubbe, tycker inte alls att han var så bra som alla påstår. Tillbaka till säsong 5:

¤ Quinn borde ju ha utretts mer noggrant, han hade ju kunnat döda Liddy även utan att få en blodfläck på skon...

¤ Debra och skynket. Den biten var ju rent ut sagt skit. Känns väldigt långsökt liksom att de skulle stå bakom ett skynke och rengöra knivarna och inte ute i rummet där Chase låg.

¤ Bilen. Man flyger inte runt 20 varv i luften för att sedan komma ur med ett litet sår på kinden.

¤ Babysittern verkar lite halvskum, hoppas att hon får en större roll i säsong 6!

Hoppas som alla andra att Dexter äntligen åker fast i säsong 6!
Citera
2010-12-14, 19:38
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zodar
Bokspoiler

Ledsen, jag blandade ihop Latino namnen

Bokspoiler
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2010-12-14 kl. 19:45.
Citera
2010-12-14, 19:48
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluppen-i-burken
Rotmosrullen och Lostworld, serien heter NCIS, inte Navi CSI jävla fucktards! Det är en jävligt bra serie dessutom.

Att kalla någon fucktard och sedan påstå att NCIS är en bra serie är en paradox av sådan dimensioner att universums stabilitet hotas.
Citera
2010-12-14, 19:53
Medlem
Jag tycker att Dexter har blivit för mänsklig Han börjar få för mycket känslor!
Citera
2010-12-14, 20:04
Medlem
zundells avatar
Fortsatt riktigt bra tittarsiffror för Dexter borta i USA. Ser ju i dagsläget ut som det skulle kunna bli iaf två säsonger till, men det kanske är lite önsketänkande, samtidigt som man vill att det ska bli ett värdigt slut och inte så jävla utdraget.

Pressmeddelande:

Citera
2010-12-14, 20:10
Medlem
F.Ks avatar
Det tar emot att säga det, men det här avsnittet var skit.

Allt gick alldeles för snabbt, dom skulle kunna byggt på mycket mera spänning runt både Liddy mordet och Jordan mordet.
Nu måste ju Quinn veta att Dexter hade något med det att göra, enda anledningen till att Dexter skulle fejka blodtestet måste ju vara att få Quinn att slippa ett förhör. Dom kunde i alla fall gjort en antydan på att Quinn förstod.
Hela spektaklet i källaren var alldeles för simpelt och kliché, hade vart mycket roligare om Dexter hade låtsats gå på Jordans manipulation och typ avslutat med typ "It's one thing you don't understand, you can't manipulate a psychopath". Sen kom dödsstöten.

Hade också i stundens hetta velat se Deb komma på Dexter, det hade blivit mycket mera spännande om dom stod öga mot öga, men nu när jag tänker efter så är det inte så jag vill se Dexter åka dit. Hellre att dom kommer på honom och han blir jagad i en säsong.

Skönt att Lumen försvinner nu i alla fall, jag trodde fan att Dexter skulle döda henne när han sa "You are right, we are not the same". Synd.

Avsnittet kunde ha varit mycket bättre, men känns som om 50min inte räckte för dom att få ut allt dom ville.

Edit: Önskar att dom kunde få ett lika spännande slut som i säsong 1. Det var inte bara Dexters puls som ökade.
Senast redigerad av F.K 2010-12-14 kl. 20:25.
Citera
2010-12-14, 20:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Att kalla någon fucktard och sedan påstå att NCIS är en bra serie är en paradox av sådan dimensioner att universums stabilitet hotas.

Tack Knutte_Ninja, var precis på väg att skriva detsamma...

Så vi skrev fel på namnet, big deal, säger väl en del om hur minnesvärd den serien är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in