Rätt så svag säsong, som så många redan har kommenterat. Dexter är för klantig, spelar för mycket på chans genom hela serien. Finns väldigt många exempel på det som jag inte orkar ta upp, då de flesta redan känner till dem.
Lumen fick alldeles för mycket tid. När säsongen började hade jag stora förhoppningar på att Dexter skulle vara väldigt utelämnad, desperat och ensam. Vilket han faktiskt var, men sedan fick han ju Lumen att trösta sig med... Illa.
Också väldigt besviken över att hon som passade Harrison inte verkar vara skum alls. Var nästan övertygad om att hon skulle försvinna med Harrison när de skulle åka iväg. Det hade varit en riktigt bra öppning för den sjätte säsongen också, enligt mig vill säga.
Sedan alla olösta trådar överallt.. Väldigt oklart i många fall, Quinn, Debra osv. För dåligt helt enkelt.
Hoppas på en mörkare, brutalare Dexter nästa säsong! Tills dess kommer jag trösta mig med att se första och andra säsongen igen, de var absolut de bästa. Hoppas också att Dexter får det väldigt hett om öronen, ungefär som i andra säsongen.
Fan va långt det blev.

Ser fram emot säsong 6, och hoppas att manusförfattarna styr upp det till en riktig läckerbit, alternativt avslutar serien med att Dexter blir fast - det ska inte kunna bli fel om de väljer den inriktningen.