Citat:
Ursprungligen postat av Gryningssoldat
Fast de vet inte att Trinity är död. Rita kan ha varit ett offer under en pågående kill cycle.
Modus operandi (MO) passar, men inte offerprofilen. Trinitys första offer var väl alltid en ung kvinna utan barn? Hon skulle ju representera hans syster. Rita däremot var en trebarnsmamma mellan mellan 30 och 40... Copycat? Nja, inte direkt så att Trinity-fallet fått mycket uppmärksamhet i media.
Citat:
Tror inte att det kommer bli så mycket omständigheter kring hennes död, mer än att det är synd om Dexter.
Och om det blir så, hoppas jag att det blir lite säsong två över det hela. Han får utarbeta kalla planer och ljuga sig blå för att klara sig ur det.
Jag gillar inte när man bara sopar saker under mattan, så att säga, så enkelt. Man får väl hoppas att de drar ut på det en stund och inte bara skriver ut det ur serien med "okej, vi tror på dig kthxbye". Ska det vara någorlunda realistiskt så kommer de ju starta en utredning av det, som Dexter inte kan vara med i eftersom han var gift med offret. Möjligen kan han spionera på utredningen med Masukas dator eller något. De kommer ju förhöra honom och så, och han har inget hållbart alibi ("Vad gjorde du natten mellan den 18 och 19?" "Jag var ute och mördade folk."). I värsta fall (för Dexter, bästa fall för publiken?) blir han misstänkt och det kan bli lite hett under fötterna om de börjar rota i hans skjul på gården. Tänk om Doakes (som såg något mordiskt i Dexter) hade varit kvar. Det hade varit... ojoj...
Men nu spekulerar jag kanske lite väl mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av Zoanthrope
Kommer ju bli svårt för Dexter att ge ett vettigt alibi, han kan ju inte gärna påstå att han arbetade sent som han brukar göra. Sen krävs det bara att någon i Trinitys familj nämner den mystiska mannen "Kyle Butler", som dök upp i deras liv bara ett par veckor innan deras make och pappa blev efterlyst som USA:s värsta seriemördare, så kommer polisen snart ha Dexters porträtt överallt.

Ja. Serien slutade väl kvällen samma dag som polisen var hos Trinitys familj? Utredningen pågår alltså fortfarande, förhör med Trinitys familj står att vänta... Dexters fingeravtryck borde väl finnas hemma hos Trinity också?