Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Ser du, efter vad som framkommit, Dennis som skyldig eller oskyldig till våldtäkt?
Skyldig
87,55%
3958 röster
Oskyldig
12,45%
563 röster
2009-12-28, 01:35
  #121
Avstängd
sfcs avatar
men shit vilken usel ursäkt.

okej, byt ut du mot ni och svara på frågan

och varför har du inte informerat tjejen som skrev det där felaktiga om att hon har fattat fel när det gäller dna-bevisningen?
Citera
2009-12-28, 01:44
  #122
Medlem
Wizdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
men shit vilken usel ursäkt.

okej, byt ut du mot ni och svara på frågan

och varför har du inte informerat tjejen som skrev det där felaktiga om att hon har fattat fel när det gäller dna-bevisningen?

Vet inte vilken kommentar du pratar om? Har man fått en kommentar godkänd från sin IP så behöver jag inte acceptera/neka kommentarer från samma användare vid senare tillfällen.
Citera
2009-12-28, 01:44
  #123
Medlem
Tuesdays avatar
Att killen som inte har åldern inne för Flashback´s lillebror erkänt gärningen för en polis, nämns inte i den nya historien på free-sajten. Ej heller att polisen vittnade och att rätten lade hyfsad vikt vid vittnesmålet. Fotografier på flickans skador inlämnades tillsammans med rättsintyg till domstolen. Fast det var väl fel på rättsintyget, polisens hörsel och annat konspiratoriskt.

Är det månne facebook-gruppens skapare som censurerar bort allt som inte stämmer in på familjens snedvridna syn, för att det utifrån ska se ut som om ni skulle ha ett slags case? Ni stjälper mer än ni hjälper - Dennis och hela familjen. Vilken journalist lägger beslag på brottslingars originaldomar under julhelgen? Idag när vem som helst kan klicka sig fram till dem på nätet.

Det är naturligtvis mycket som jag inte har kännedom om eftersom jag ej har gått igenom FUP:en. Tror dock att juristerna tog med det mest väsentliga i domarna.
Citera
2009-12-28, 02:02
  #124
Medlem
Adolf bittlers avatar
Man är ju väldigt skeptisk när anhöriga beskyller två 15åriga flickor för falskanmälan. Låter osannolikt.
Citera
2009-12-28, 02:03
  #125
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Att killen som inte har åldern inne för Flashback´s lillebror erkänt gärningen för en polis, nämns inte i den nya historien på free-sajten. Ej heller att polisen vittnade och att rätten lade hyfsad vikt vid vittnesmålet. Fotografier på flickans skador inlämnades tillsammans med rättsintyg till domstolen. Fast det var väl fel på rättsintyget, polisens hörsel och annat konspiratoriskt.

Är det månne facebook-gruppens skapare som censurerar bort allt som inte stämmer in på familjens snedvridna syn, för att det utifrån ska se ut som om ni skulle ha ett slags case? Ni stjälper mer än ni hjälper - Dennis och hela familjen. Vilken journalist lägger beslag på brottslingars originaldomar under julhelgen? Idag när vem som helst kan klicka sig fram till dem på nätet.

Det är naturligtvis mycket som jag inte har kännedom om eftersom jag ej har gått igenom FUP:en. Tror dock att juristerna tog med det mest väsentliga i domarna.

Finns det dokumenterade skador på någon av flickorna?
Citera
2009-12-28, 03:17
  #126
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizdom
Oj här händer det saker också! Som sagt så har det varit jul och vi är fortfarande i mellandagarna så därav kommer min inaktivitet de senaste dygnen. För det andra så är domarna utlånade till media/journalist som håller på att undersöka fallet och granska det hela lite närmre.

Självklart så kommer domen upp, just nu kan jag inte säga om det blir imorgon eller om en vecka. Men det märker vi väl, upp kommer den iallafall. Om det är till någon tröst för de som undrar så kommer ikväll en sammanfattning av hela händelseförloppet i mål nummer ett. Detta är en sammanfattning av förhör och saker som hänt, både vad flickan har sagt och vad Dennis själv har sagt.

Jag ser även att det finns väldigt många här som säger att jag smutskastar flickorna hit och dit. Det är verkligen inte det som jag är ute efter. Jag är ute efter att omvärlden ska få veta sanningen och om man inte vill lägga sin hand på Dennis oskuld i fallet så finns även bloggen för att visa hur dåligt detta ärendet har sköts från skolstyrelsen och ända till den sista slutpläderingen.

Så ni får ursäkta att det tar lite tid att skriva. Men det kommer upp tillslut. Det är mycket runt omkring och jag kan inte tillägna hela min lediga tid åt att skriva upp saker, så ni får allt vänta.

Tack för era åsikter, och tack till de som stöder också. Ha en bra fortsättning, och gott nytt år!

Fetet; Nei det er absolutt ingen trøst å vite!! Ikke når man leser det subjektive, usammenhengende vrøvlet som legges fram andre steder på nettet.....

Dere påstår at dere ikke kan legge opp dommen for at en journalist har den? Men dere starter blogger, facebookside, og opprop. Og dette uten å dokumentere fakta for leserne!! Dere påstår og "tror", og har tydeligvis ikke peiling på hvilke premisser dna og andre beviser til sammens betyr for dommene.

Det minste dere burde tenke på, var jo å legge fram fakta fra fup og dommene. kunne dere påstå noe, og deretter la andre ta stilling etter egen evne og vurdering. Jeg tror det er mange som vil skjemmes over skrevet under oppropet etter hvert.....

Slik bloggen og facebooksiden framstår, er det helt uten troverdighet!!
Og jeg tror ikke "familien" når det hevdes at de ikke ønsker sverte og skade offrene. Og til dere som støtter den dømte Dennis, uten fakta; Er det ikke nettopp flere slag og overgrep dere sender mot offrene om TR og HovR faktisk har dømt helt korrekt ? Tenk over det....

Er det ikke ønskelig med mer objektiv fakta på bordet før dere lar dere manupulere og skrive under opprop som tråkker enda mer på tilsynelatende voldsutsatte unge jenter? Skam syns jeg dette er.....

Og hva skjer om noen går inn på facebooksiden, bloggen og prøver skrive om den dømte...at han har erkjent voldtekt, om bilder av skader på offre, at dna forklaringen til "familien" blir forklart uriktig osv? Får alt stå? Og svarer de på det? Nei!!! Det sier det meste om hvilke agenda noen unge småjenter er utsatt for.

Kanskje det er på tide å legge opp fup! Den anonymiserer jentenes navn....

For min del, ønsker jeg ikke velkommen et usammenhengende rør av utdrag fra hva noen skulle ha sagt, skrevet av de som ønsker den dømte uskyldig og offrene som løgnere. Jeg ønsker meg objektiv info. Ikke noe som blir løsrevet tatt ut av avhør og tolket ferdig av GMs familie.

Og er det ikke mindre krevende å legge opp hele fup, i stedet for å skrive av det som passer dere? Men media har vel fup også....

For meg blir det vanskelig å se at flere rettsinnstanser har dømt helt feil. Og derfor er det offrene som ligger mitt hjerte nærmest å beskytte.

Fortsatt god julehelg til alle fb-ere.
__________________
Senast redigerad av limaha 2009-12-28 kl. 03:44.
Citera
2009-12-28, 04:20
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodysnatchers
Finns det inget sätt som man kan få tag på domen och nödvändig information ifrån rättegången?
Maila tingsrätten och hovrätten där han har blivit dömd och fråga om de kan skicka domarna mot Dennis Efternamn som PDF.

Absurt att så pass många anslutit sig till uppropet utan att ha tagit del av domstolsbesluten.
__________________
Senast redigerad av narcissist_ 2009-12-28 kl. 04:42.
Citera
2009-12-28, 04:47
  #128
Medlem
Wizdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Finns det dokumenterade skador på någon av flickorna?

I fall nummer ett så åkte flickan in på ett så kallat "rape-kit" där man inte kunde hitta några tecken eller skador som kunde indikera på att hon hade haft samlag/blivit våldtagen. Hon var även till doktor och visade upp blåmärken som läkaren inte gav intyg till för att blåmärkena stämde inte över med tid och även inte med placeringen de hade.

"Blåmärkena" var röda svullnader men vid det tillfället borde de ha varit skiftande i gul-grönt. Så att det var helt enkelt "egen gjorda"
Citera
2009-12-28, 04:50
  #129
Medlem
Wizdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Fetet; Nei det er absolutt ingen trøst å vite!! Ikke når man leser det subjektive, usammenhengende vrøvlet som legges fram andre steder på nettet.....

Dere påstår at dere ikke kan legge opp dommen for at en journalist har den? Men dere starter blogger, facebookside, og opprop. Og dette uten å dokumentere fakta for leserne!! Dere påstår og "tror", og har tydeligvis ikke peiling på hvilke premisser dna og andre beviser til sammens betyr for dommene.

Det minste dere burde tenke på, var jo å legge fram fakta fra fup og dommene. kunne dere påstå noe, og deretter la andre ta stilling etter egen evne og vurdering. Jeg tror det er mange som vil skjemmes over skrevet under oppropet etter hvert.....

Slik bloggen og facebooksiden framstår, er det helt uten troverdighet!!
Og jeg tror ikke "familien" når det hevdes at de ikke ønsker sverte og skade offrene. Og til dere som støtter den dømte Dennis, uten fakta; Er det ikke nettopp flere slag og overgrep dere sender mot offrene om TR og HovR faktisk har dømt helt korrekt ? Tenk over det....

Er det ikke ønskelig med mer objektiv fakta på bordet før dere lar dere manupulere og skrive under opprop som tråkker enda mer på tilsynelatende voldsutsatte unge jenter? Skam syns jeg dette er.....

Og hva skjer om noen går inn på facebooksiden, bloggen og prøver skrive om den dømte...at han har erkjent voldtekt, om bilder av skader på offre, at dna forklaringen til "familien" blir forklart uriktig osv? Får alt stå? Og svarer de på det? Nei!!! Det sier det meste om hvilke agenda noen unge småjenter er utsatt for.

Kanskje det er på tide å legge opp fup! Den anonymiserer jentenes navn....

For min del, ønsker jeg ikke velkommen et usammenhengende rør av utdrag fra hva noen skulle ha sagt, skrevet av de som ønsker den dømte uskyldig og offrene som løgnere. Jeg ønsker meg objektiv info. Ikke noe som blir løsrevet tatt ut av avhør og tolket ferdig av GMs familie.

Og er det ikke mindre krevende å legge opp hele fup, i stedet for å skrive av det som passer dere? Men media har vel fup også....

For meg blir det vanskelig å se at flere rettsinnstanser har dømt helt feil. Og derfor er det offrene som ligger mitt hjerte nærmest å beskytte.

Fortsatt god julehelg til alle fb-ere.

Detta kan vara den 100e gången jag skriver att vi SKA lägga upp DOMEN. Men som sagt så har vi två kopior, den ena är utlånad till SVT och den andra till en lokal journalist. Så jag har ingen möjlighet att lägga upp domen just nu.

Självklart kommer domen upp så fort jag får händerna på den. Hoppas du förstår detta nu så jag slipper skriva det en gång till.

Ha en bra natt. Im out.
Citera
2009-12-28, 05:28
  #130
Avstängd
Om hon ar under 15 sa ar det ju uppenbarligen "valdtakt" oavsett vad sa vad gnaller rattsstaten om egentligen? Det ar val bara att bura in.
Citera
2009-12-28, 05:41
  #131
Medlem
Bugslife.s avatar
Denna tråd borde låsas och sen öppnas igen när FUP/Domen dyker upp. Sen kan spekulationerna samt smutskastningen fortsätta..

Wizdom: Är du smart smugglar du fram domen snart. Du snarare stjälper än hjälper din bror nu.
Citera
2009-12-28, 09:26
  #132
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vilken journalist lägger beslag på brottslingars originaldomar under julhelgen? Idag när vem som helst kan klicka sig fram till dem på nätet.

Det är naturligtvis mycket som jag inte har kännedom om eftersom jag ej har gått igenom FUP:en. Tror dock att juristerna tog med det mest väsentliga i domarna.

Tyvärr finns ingen möjlighet att klicka sig fram till alla underinstansdomar via nätet. Jag har nog tillgång till alla svenska rättsdatabaser som finns - Infotorg Rättsbanken, Norstedts Zeteo och ThomsonFakta. I bästa fall har de ett urval av kammarrätts/hovrättsdomar. Tingsrätt/Länsrätt ska det till att vara nåt oerhört principiellt intressant i domen för att den ska komma med. Och det är det ju inte i den här domen.

En journalist lär - som du säger - normalt hämta ut domen själv från domstolen, men om familjen har skickat iväg domen på eget bevåg så finns den ju nu de facto hos lokala journalisten/SvT. Det ev faktum att de har domen säger därför inget om sannolikheten att de kommer rapportera om at ett "justitemord" begåtts. De kan ju faktiskt göra ett inslag där vinkeln är förföljelser av brottsoffer genom internetkampanjer.
- För övrigt hyfsat obegåvat att inte kopiera domen först om man skickar iväg den...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback