Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-18, 01:11
  #1
Medlem
Min flickvän och jag har varit ihop i 5 månader. De två första månaderna i vårt förhållande så ringde de till varandra när vi umgicks. Jag försökte tala om för henne hur jag kände och hon lovade att hon skulle bryta kontakten.
(Vilket hon inte gjorde) Utan de pratade på som vanligt, och jag blev sur och sa att hon bryter löften osv. Hon har många gånger påpekat att hon aldrig kan gå tillbaka till honom mer och att hon inte ser honom på det sättet längre.
Exet var hennes första kärlek och de var ihop i nästan 3 år. Hon säger att han alltid kommer att finnas i hennes hjärta. Hon har tvingat mig att bryta kontakten med tjejer som hon tycker har varit för flirtiga emot mig.

Några få dagar innan min födelsedag så Skickade min flickvän ett sms till exet: Vissa stunder saknar jag dig jättemycket! Hoppas vi ses snart igen. Jag råkade läsa smset och hon sa att hon inte menade det.

Även på min namnsdag så ringde hon exet, när vi var med varandra.
Nu idag så ringer de varandra 2-3 ggr per vecka. Och skickar ungefär 15-25sms per vecka.




Hur ska jag ta mig till? Jag älskar verkligen min flickvän och jag vill att det ska vara vi två för evigt.

Tacksam för svar!
__________________
Senast redigerad av xxmaid3nxx 2009-12-18 kl. 01:13.
Citera
2009-12-18, 01:13
  #2
Medlem
bizarroboys avatar
Det låter jävligt illavarslande. Hur gamla är ni?

Ge damen ett ultimatum, antingen bryter hon kontakten med exet eller så går ni skillda vägar.
Citera
2009-12-18, 01:16
  #3
Avstängd
Snaskys avatar
Sorry grabben men du är ägd av din flickvän, frågan jag ställer mig: VARFÖR HAR DU inte DUMPAT HENNE REDAN?

Detta låter defiinitivt inte som bra flickvänsmatrial, dumpa, glöm bort. Finns många bättre. Men berätta mer tack
Citera
2009-12-18, 01:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bizarroboy
Det låter jävligt illavarslande. Hur gamla är ni?

Ge damen ett ultimatum, antingen bryter hon kontakten med exet eller så går ni skillda vägar.

19 och 17.

Jag har tidigare sagt att hon får välja mellan exet och mig. Hon tvekade inte en enda sekund hon vill ha mig. Jag har försökt på olika sätt, men det blir bara värre. Jag vill och vågar inte lämna henne. Men om det fortsätter på dethär sätter så har jag inget val
Citera
2009-12-18, 01:19
  #5
Medlem
Zergazils avatar
Faktiskt, ålder på er? Låter som 16-17?
Det är ju löjeväckande att hon har kontakt med honom. Att hon surrar om att han alltid kommer ha en plats i hennes hjärta är det omognaste jag har hört. Ska hon hålla på så..... DUMPA!
Citera
2009-12-18, 01:22
  #6
Avstängd
Snaskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxmaid3nxx
19 och 17.

Jag har tidigare sagt att hon får välja mellan exet och mig. Hon tvekade inte en enda sekund hon vill ha mig. Jag har försökt på olika sätt, men det blir bara värre. Jag vill och vågar inte lämna henne. Men om det fortsätter på dethär sätter så har jag inget val
D U M P A NU!
Citera
2009-12-18, 01:22
  #7
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxmaid3nxx
19 och 17.

Jag har tidigare sagt att hon får välja mellan exet och mig. Hon tvekade inte en enda sekund hon vill ha mig. Jag har försökt på olika sätt, men det blir bara värre. Jag vill och vågar inte lämna henne. Men om det fortsätter på dethär sätter så har jag inget val

Då råder det inga tvivel om att hon är en liten omogen fjant. Bryt genast eller finn dig i att bli känslomässigt utnyttjad och misshandlad under en längre period.
Citera
2009-12-18, 01:24
  #8
Medlem
Marmosets avatar
Var ärlig mot henne och säg hur obekväm du känner dig med hennes täta kontakt med exet. Hon är så ung att hon kanske pga ren själviskhet inte förstår hur du känner, inte kan sätta sig in i att en kille kan känna sig som du gör.

Kontakten kommer att glesna av sig själv så småningom, så visa att du litar på hennes goda omdöme; ge inga ultimatum, tjat inte, gnäll inte - soft & cool är modellen. Då har du större chans att vinna hennes respekt.
Citera
2009-12-18, 01:33
  #9
Medlem
kristerzs avatar
Åh!! Nu lilla man! tar du tebax bollen från damen. Ögona böj!
Citera
2009-12-18, 02:11
  #10
Medlem
CarlVonPinnes avatar
Håller med dom andra, visst man kan vara vänner med ex.
MEN, det där låter som det ska sluta illa, så likabra att du ordnar detta innan du blir sårad.

Ledsen men verkligheten suger!
Citera
2009-12-18, 02:14
  #11
Medlem
Katatonisks avatar
Men vadå, vad har ni för vidriga ex egentligen? Jag tycker inte att det låter särskilt farligt, det är klart att de älskar varandra om de har varit tillsammans i tre år. Hon har ju ändå valt dig före honom i och med att det är dig hon är tillsammans med.
Citera
2009-12-18, 09:21
  #12
Medlem
Playcontrols avatar
Om hon sagt att hon ska sluta prata med honom men fortsätter så skiter hon i vad du tycker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback