2009-12-17, 18:39
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASDA
Varför fokuserar världen helt plötsligt på mänskliga rättigheter i Iran?
Varför skiter man i mänskliga rättigheter i Libyen? Zimbabwe? Uganda? Saudi Arabien och gulfpacket? Man allierar sig istället med landet med minst respekt för mänskliga rättigheter, Saudi.

Så tror folk verkligen att allt USA vill är att införa mänskliga rättigheter och hjälpa folket.
Ser man inte agendan bakom och vilka hycklare USA är så är man fan blind.
Samtidigt i denna veva säger Ahmadinejad att islam skall erövra varje bergstopp i världen... han har uppenbarligen fått storhetsvansinne.
http://www.youtube.com/watch?v=X0oOH1iiP6s
Citera
2009-12-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Samtidigt i denna veva säger Ahmadinejad att islam skall erövra varje bergstopp i världen... han har uppenbarligen fått storhetsvansinne.
http://www.youtube.com/watch?v=X0oOH1iiP6s

Jag tror du har uppfattat honom lite fel, han menar att tro ger en kraft där man kan erövra över varje svårighet, det är inte samma sak som invasion.
Citera
2009-12-17, 18:54
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag tror du har uppfattat honom lite fel, han menar att tro ger en kraft där man kan erövra över varje svårighet, det är inte samma sak som invasion.
Du menar att det är felöversatt då? Du är uppenbarligen partisk så jag föredrar att tro på videon tills vidare. Han har ju även stöd i koranen för att islam skall dominera hela världen, med svärdets hjälp om så krävs. Det är mer troligt att det är den typen av resonemang han refererar till.
Citera
2009-12-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Om inte "ett folk som äter kameltesticklar" säger tillräckligt till dig. Så bör du söka hjälp snarast.

Vi i väst, skiter i hur eller vad vi gjort. Vi dikterar helt enkelt för er hur ni skall göra. Och om du tycker så illa om väst. Varför flyttar du inte till Iran?

kameltesticklar ?? det var verkligen OT.

Förresten,,jag bor inte i Sverige längre.
Citera
2009-12-17, 19:02
Medlem
Citat:
Du menar att det är felöversatt då? Du är uppenbarligen partisk så jag föredrar att tro på videon tills vidare. Han har ju även stöd i koranen för att islam skall dominera hela världen, med svärdets hjälp om så krävs. Det är mer troligt att det är den typen av resonemang han refererar till.

Skapa inte sådana föreställningar , han är en människa som alla andra men med den skillnaden att han är politiker och anti -sionist.
Citera
2009-12-17, 19:16
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Fin avatar du har
Tack skall du ha.
Citera
2009-12-17, 19:34
Medlem
Citat:
Han är även en djupt religiös tokstolle. Anti-sionist är bara ett fint ord för judehatare och med tanke på det som står i koranen om judar så är det uppenbart att han är sinnessjuk.
http://www.youtube.com/watch?v=FckLO8HcNyo

Jag har även sett den typ av propaganda och lögner som sänds i Iransk TV om det satanistiska, blodtörstiga väst och det är vedervärdigt. Speciellt de program som indoktrinerar unga barn till att vilja dö i Allah sak.

Vad är det som han säger som inte stämmer med verkligheten? han säger både USA och England stöder Israel, han kallar Israels flagga för satans flagga och allt han säger syftar tl Israels regim inte människorna han säger det tydligt i början.

Om du frågar mig så anser jag också att USA och England dagligen mördar människor för sina intressen, det finns bra material som backar upp hans uttalanden.

Vad heter det annars ?? Kan du berätta för mig om inte satan vad kallar du det annars för? Säg mig vem är det som åstadkommit så mycket död? Ahmadinejad eller Israel och USA? Är det inte blodtörstighet?
Citera
2009-12-17, 19:41
Medlem
nymans avatar
USA och England har massor med blod på sina händer och Israel har från sin senaste massmördarstund 400 palestinska barns blod på sina händer så att påstå att Iran skulle vara värre visar ju på att man inget vet.
Om det är något land som behöver bojkottas så är det ju Israel och USA dom två absolut värsta länderna i världen.
Citera
2009-12-17, 19:50
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Vad är det som han säger som inte stämmer med verkligheten? han säger både USA och England stöder Israel, han kallar Israels flagga för satans flagga och allt han säger syftar tl Israels regim inte människorna han säger det tydligt i början.
Tror man att Israel är "den store satan" så är det inte värt att diskutera. Tycker du det stämmer med verkligheten? Israel är den enda staten i området som är i närheten av demokratiskt, omgivet av islams hantlangare på alla sidor. Israel försvarar bara sitt land. Historiskt sett så har arabernas islam inget där att göra. Deras judehat har inga gränser så Israel måste reagera.
Citat:
Om du frågar mig så anser jag också att USA och England dagligen mördar människor för sina intressen, det finns bra material som backar upp hans uttalanden.

Vad heter det annars ?? Kan du berätta för mig om inte satan vad kallar du det annars för? Säg mig vem är det som åstadkommit så mycket död? Ahmadinejad eller Israel och USA? Är det inte blodtörstighet?
USA försöker neutralisera de hotbilder som finns mot väst. Man bekämpar främst terrorgrupper och förtryckande regeringar, inte folket. Arabvärlden har i 1400 år försökt erövra väst och är fortfarande inställda på det. Vi har USA och Israel att tacka för att de inte lyckats bättre med det på senare tid. Hela konflikten är religiös i grunden, i alla fall från islam sida. Barbariska, bakåtsträvande Islam mot den fria civiliserade världen.
Citera
2009-12-17, 20:26
Medlem
Citat:
Tror man att Israel är "den store satan" så är det inte värt att diskutera. Tycker du det stämmer med verkligheten? Israel är den enda staten i området som är i närheten av demokratiskt, omgivet av islams hantlangare på alla sidor. Israel försvarar bara sitt land. Historiskt sett så har arabernas islam inget där att göra. Deras judehat har inga gränser så Israel måste reagera.

USA försöker neutralisera de hotbilder som finns mot väst. Man bekämpar främst terrorgrupper och förtryckande regeringar, inte folket. Arabvärlden har i 1400 år försökt erövra väst och är fortfarande inställda på det. Vi har USA och Israel att tacka för att de inte lyckats bättre med det på senare tid. Hela konflikten är religiös i grunden, i alla fall från islam sida. Barbariska, bakåtsträvande Islam mot den fria civiliserade världen.

Förtryckande regeringar fick makten pga USAs politik. Jag tror inte att denna fobi mot araber är lösningen till problemet. Främst bör man veta varför en del är sura på väst. Jo det finns en del skäl till det bla USAs intressen, jag kan ställa samma fråga till dig, vad skulle du göra om tex Iran skulle omringa Sverige och tvinga dig att acceptera deras vilkor? Vad skulle du göra ? Tänk dig in i situationen USA beger sig på folk vars barn dör under en del omständigheter , USA sanktionerar länder så att läkemedel inte kan komma fram. Tror du att man vaknar en dag och bestämmer sig för att bli sk terrorist bara för att något som heter Koran säger så? De här människorna som gör liknande brutala aktioner är människor som förlorat en hel , jag tror även du skulle göra samma sak om du utsattes för samma sak i 100år.

Det är svårt och kalla det terrorism medan en makt som USA kan förinta jordklotet. Med USA menar jag USAs politik själva människorna där är heller inte skyldiga.
Citera
2009-12-17, 21:08
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Förtryckande regeringar fick makten pga USAs politik. Jag tror inte att denna fobi mot araber är lösningen till problemet. Främst bör man veta varför en del är sura på väst. Jo det finns en del skäl till det bla USAs intressen, jag kan ställa samma fråga till dig, vad skulle du göra om tex Iran skulle omringa Sverige och tvinga dig att acceptera deras vilkor? Vad skulle du göra ? Tänk dig in i situationen USA beger sig på folk vars barn dör under en del omständigheter , USA sanktionerar länder så att läkemedel inte kan komma fram. Tror du att man vaknar en dag och bestämmer sig för att bli sk terrorist bara för att något som heter Koran säger så? De här människorna som gör liknande brutala aktioner är människor som förlorat en hel , jag tror även du skulle göra samma sak om du utsattes för samma sak i 100år.

Det är svårt och kalla det terrorism medan en makt som USA kan förinta jordklotet. Med USA menar jag USAs politik själva människorna där är heller inte skyldiga.
Nej det är inte USA som ligger bakom situationen i mellanöstern. Man har ibland tvingas stödja ett av två dåliga alternativ ja men läget i mellanöstern är mellanösterns krigsherrars ansvar. Islam=konflikt. Hade islam varit en fredlig ideologi som tog hand om och respekterade sin befolkning och omgivning så hade det inte varit ett sådant elände i mellanöstern.
Citat:
Tror du att man vaknar en dag och bestämmer sig för att bli sk terrorist bara för att något som heter Koran säger så?
Till stor del ja, följer man islams förordningar och Muhammeds exempel i en modern värld så blir man en terrorist. Indoktrineringen börjar dock vid ung ålder. Den offerbilden som dessa grupper vill måla upp går inte jag på, de utnyttjar folk i sina egna intressen och många blir lidande.
Senast redigerad av SummaSummarum 2009-12-17 kl. 21:11.
Citera
2009-12-17, 21:47
Medlem
Citat:
Nej det är inte USA som ligger bakom situationen i mellanöstern. Man har ibland tvingas stödja ett av två dåliga alternativ ja men läget i mellanöstern är mellanösterns krigsherrars ansvar. Islam=konflikt. Hade islam varit en fredlig ideologi som tog hand om och respekterade sin befolkning och omgivning så hade det inte varit ett sådant elände i mellanöstern.

Till stor del ja, följer man islams förordningar och Muhammeds exempel i en modern värld så blir man en terrorist. Indoktrineringen börjar dock vid ung ålder. Den offerbilden som dessa grupper vill måla upp går inte jag på, de utnyttjar folk i sina egna intressen och många blir lidande.

Du tar upp en del viktiga saker men det är en sak som du missar, det är en stor skillnad mellan emisk verklighet och etisk verklighet med det menar man då att en del människor i alla kulturer gör en del saker utan att de vet varför de gör det, ett exempel kan då vara att det finns jätte många muslimer i världen men det är dock inte alla de som läst allt som står koranen men många erkänner sig som muslimer ändå.

Jag tror inte att alla kristna har läst allt som står i Bibeln heller! Det är här du bör se en skillnad mellan emisk verklighet och etisk verklighet, religion fungerar som en katalysator i en del omständigheter som i sin tur påskyndar en del beteenden, detsamma gäller även tex judendomen som jag anser innehåller mycket mer inslag av liknande karaktär.

I länder som Saudiarabien där Islam mycket mycket mer tillämpas som lag , har USA investerat en del. Men frågan är varför USA stöder en del kanaler som har länk till Al Qaede oftast i form av milijoner $ som rinner av någons ficka från Saudiarabien.

Frågan här är vem som egentligen stöder terrorism Iran eller USA , vart får alla terrorister sina pengar ifrån? En gissning är rika Saudier, USAs allierade !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in