Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Förslaget har varit uppe tidigare, men då var benämningen 'Aktuella händelser'. Detta var tänkt att fånga upp svårplacerade ämnen som annars lätt hamnade fel, men efter ett tags diskussion blev resultatet forumdelen 'Olyckor och katastrofer' som anses täcka in det som ett nyhetsforum kan tänkas rymma men inte har plats någon annanstans.
Jag tror inte det är så TS menar. Jag tror meningen med forumet är att man ska kunna klicka sig in där och snabbt få en överblick över vad som hänt i världen.
Där man kan tipsa andra om bra nyheter, artiklar och ledare. Jag är rätt tråkig i mitt surfande, jag har 2-3 sidor där jag kollar nyheter. Jag missar säkert hur mycket som helst. Jag hade gärna vidgat mina vyer genom att läsa nyheter från mindre kända och icke så pk'iga sajter. Även utländska nyhetssidors artiklar missar man för att man helt enkelt inte känner till sidorna. Jag är sådan så jag klickar när jag ser nåt intressant. Men för den sakens skull så skulle jag inte klicka mig igenom alla forum på FB för att försöka hitta nån intressant artikel som kanske är länkad i något forum.
Då är det lättare att bara klicka sig in på "nyheter" och där sålla bland trådstarter. Det kommer i sin tur leda till att man hittar nya sidor, man vidgar sina vyer och blir inte så cementerad i sitt tyckande. Att det inte ska vara nån diskussion i trådarna blir ju självklart, vill man diskutera ämnet så får man väl göra det i rätt forum. Men jag tycker iaf att det låter som en bra idé.
Hittar jag en bra nyhet, artikel whatever som jag inte vill eller det ens finns något att diskutera men som jag gärna ser att andra läser för "få upp ögonen" så är det ju en jäkligt bra idé.
Jag är övertygad om att jag missar hur mycket bra läsning som helst just för att jag inte vet var jag ska läsa nånstans. Så ett forum där man kan komma över massa intressant läsning är ju guld värt, allt från vetenskapsartiklar, ny elektronik och politik. Jag är helt klart för!