2009-12-17, 17:40
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Tror att detta enbart skulle resultera i att många nyheter som resulterar i diskussion inom ett specifikt forum enbart skulle tas i nyheter än där det hör hemma.
Är nyheten värd diskussion så kommer någon ivrig krake att formulera en frågeställning kring den och skapa en tråd i rätt forum där diskussionen kan föras. Det finns således bara en massa möjligheter kring funktionen och kommer skapa fler diskussioner än vad den motverkar.

Det finns inget som hindrar någon att placera nyheten som en diskussion, med frågeställning och allt, men ibland vill man inte diskutera saken vidare själv utan bara vidarebefodra informationen till andra.
Citera
2009-12-17, 17:43
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Är nyheten värd diskussion så kommer någon ivrig krake att formulera en frågeställning kring den och skapa en tråd i rätt forum där diskussionen kan föras. Det finns således bara en massa möjligheter kring funktionen och kommer skapa fler diskussioner än vad den motverkar.

Det finns inget som hindrar någon att placera nyheten som en diskussion, med frågeställning och allt, men ibland vill man inte diskutera saken vidare själv utan bara vidarebefodra informationen till andra.

Då faller det hela på att FB är ett DISKUSSIONSFORUM.
Citera
2009-12-17, 17:43
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:

Så du vill att vi skall ha en tråd om samma nyhet på två ställen?
Citera
2009-12-17, 17:52
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Då faller det hela på att FB är ett DISKUSSIONSFORUM.
Läs för helvete innan du svarar.
Citat:
Ja, det är ju din tolkning av forumets och Flashbacks koncept som sådant, men jag ser det som att ledstjärnan för Flashback är den fria informationen och rätten att uttrycka sig kring den, och eftersom jag ser ett behov av en plattform för informationsspridande så bör Flashback gå i bräschen för att skapa en sådan plattform och om det kan genomföras inom forumskonceptet utan vidare ansträngning så finns det all anledning för Flashback att tillhandahålla den plattformen.
Citat:
Så du vill att vi skall ha en tråd om samma nyhet på två ställen?
Om det råkar bli så, vad är problemet?
Sluta bitcha, förslaget är inte riktat till dig utan till administrationen.
Jag är villig att vidareutveckla idén tillsammans med er andra men jag tänker inte bitcha med dig för bitchandets skull, och ett sådant bitchande mot mig kommer du ändå förlora.
Citera
2009-12-17, 17:56
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Läs för helvete innan du svarar.

Om det råkar bli så, vad är problemet?
Sluta bitcha, förslaget är inte riktat till dig utan till administrationen.
Jag är villig att vidareutveckla idén tillsammans med er andra men jag tänker inte bitcha med dig för bitchandets skull, och ett sådant bitchande mot mig kommer du ändå förlora.

Lyckat att du inte klarar av ifrågasättande åsikter om din idé. Det är ingen som "bitchar", utan vissa tycker att din idé är skit alternativ onödig och har väl rätten att säga sitt eller?
Citera
2009-12-17, 18:01
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Lyckat att du inte klarar av ifrågasättande åsikter om din idé.
Du ifrågasätter för att du inte förstår, inte för att du är konstruktiv i dina tankar. Jag är som sagt jättevillig att vidareutveckla idén men frågor (bitchande) som "Så du vill att vi skall ha en tråd om samma nyhet på två ställen?" visar att du inte förstått någonting.
Citat:
Det är ingen som "bitchar", utan vissa tycker att din idé är skit alternativ onödig och har väl rätten att säga sitt eller?
Tyst nu.
Citera
2009-12-17, 18:12
Medlem
BagareBengts avatar
Forumet bör inte ingå i "Heta ämnen", Nya ämnen" eller "Nya inlägg" utan bör vara fristående på det sättet från själv diskussionerna men ändå finnas under forumkonceptet, dels för att så mycket människor redan samlas här och dels för att alla ska kunna bidraga på ett enkelt sätt.

Det finns en massa begränsningar som bör finnas över vad som får postas, såsom kanske ett uns av "allmän"intresse och tidsspann för publiceringsdatum i förhållande till postandet och det är sådana begränsningar vi kan tänkas brainstorma kring.
Citera
2009-12-17, 18:24
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Inte många har tid att gå igenom hela internet efter nyheter och nyhetsartiklar hela dagarna, men alla är vi sugna på den absolut nyaste informationen världen kan frambringa.

Och denna börda anser du att FB skall bära? Att du inte har tid att läsa nyheter är väl inte alla andras problem.

Citat:
Hur vore det inte då om Flashback kunde dedikera ett forum helt till nyheter, nyheter om stort, nyheter om smått, senaste nytt från alla tänkbara nyhetskällor, mainstream som alternativa, inom alla tänkbara grenar av samhället (godkända språk typ: svenska, engelska, norska, danska)?

Jo men visst. Istället för att satsa på alla andra jävla problem som finns i detta forum så skall vi ha ett till forum för nyheter. Låter riktigt jävla lyckat.

Skulle hellre se att det satsades på att få upp medlemslistan istället. Nä, för nu skall vi ha knypplingsforum, snickarforum, bajsforum och en jävla massa annan skit. Lägg av.

Citat:
Trådstart, en länk och ett snabbt referat eller citat till artikeln. Inga diskussioner i tråden utan enbart nyheten.

En gigantisk listtråd med andra ord. Jävligt intressant.

Vidare så kommer alla jävla muppar att posta ena skitnyheten om olle som plockar päron och är jätte nöjd med årets skörd = nyheter om smått

Citat:
Vill man diskutera nyheten i sig så går man till det forum som passar bäst och formulerar en väl underbyggd frågeställning kring nyheten.

Istället för att posta nyheten och frågeställningen direkt i det ifrågavarande forumet?

Citat:
Idén är inte helt fullkomlig

Nej, för den är så jävla långt ifrån fullkomlig man kan komma. Dummaste jävla idén jag varit med om på år och dar.

Citat:
...där eldsjälar samlar alla intressanta nyheter...

Vem eller hur definieras en intressant nyhet?
Citat:
...vore det inte helt underbart med en sådan funktion?

Nej, för den suger fett. Prenumerera på Reuter News istället.

Citat:
Puss.

Nej tack.

Ps. Jo, jag vaknade på fel sida av sängen idag.
Citera
2009-12-17, 18:30
Medlem
rockandrollas avatar
Låter som en skitbra idé!
Citera
2009-12-17, 18:34
Medlem
Phass avatar
Låter som att ett underforum till Länktips hade fungerat bra. Då det varkar vara vad ni är ute efter. Vet inte hur mycket jag stödjer idén dock.
Citera
2009-12-17, 18:35
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Och denna börda anser du att FB skall bära? Att du inte har tid att läsa nyheter är väl inte alla andras problem.

O du allsmäktiga AbrahamLincoln som hinner se och höra allt, fan vad grym du är.

Hur får du det till en "börda" för Flashback?
Citat:
Jo men visst. Istället för att satsa på alla andra jävla problem som finns i detta forum så skall vi ha ett till forum för nyheter. Låter riktigt jävla lyckat.
Skulle hellre se att det satsades på att få upp medlemslistan istället. Nä, för nu skall vi ha knypplingsforum, snickarforum, bajsforum och en jävla massa annan skit. Lägg av.

Fyra ord: Minimal ansträngning, maximal utdelning.
Citat:
En gigantisk listtråd med andra ord. Jävligt intressant.

Ja, jag och några andra i tråden tycker faktiskt att det vore "jävligt intressant" att serveras information på det sättet.
Citat:
Vidare så kommer alla jävla muppar att posta ena skitnyheten om olle som plockar päron och är jätte nöjd med årets skörd = nyheter om smått

Ja, moderatorn måste naturligtvis ha lite fingertoppskänsla med vad som kan tänkas vara av åtminstone liiite allmänintresse, men generellt så, anything goes.
Citat:
Istället för att posta nyheten och frågeställningen direkt i det ifrågavarande forumet?

Du missar kanske en massa goa grejer för att någon kanske inte orkar posta bra underbyggda trådar med frågeställningar i alla fall men ändå är sugen på att vidarebefodra nyheten till andra.
Citat:
Vem eller hur definieras en intressant nyhet?

Du, jag och alla andra, med hjälp av moderatorns fingertoppskänsla.
Citat:
Nej, för den suger fett. Prenumerera på Reuter News istället.

Vi ska hjälpas åt att fly undan Reuters, TT, AP och de andra jättarnas filtrering samtidigt som deras information naturligtvis också får ingå.
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Låter som att ett underforum till Länktips hade fungerat bra. Då det varkar vara vad ni är ute efter.

Ja, kanske. Placeringen är av sekundär art.
Citera
2009-12-17, 19:55
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommydos
Ursäkta men det är nog en tolkning som du är ganska ensam om att göra.
Tolkningen är inte min så du behöver inte be om ursäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av tommydos
Om det är så det är tänkt så är rubriken på forumet missvisande, likaså om man läser i tråden som är ursprunget till forumdelen, så är det några som påpekar att forumet inte täcker in alla delar.
Saknar naturligt forum för aktuella händelser, nyheter olyckor/katastrofer
Kort och koncist olyckor och katastrofer, inget annat.
Vad för övriga kategorier i ett eventuellt nyhetsforum har ingen annanstans att diskuteras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in