Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-17, 11:12
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Mitt första intryck av Win7 var helt klart att det vart häftigt! Efter ett tag började dock min version krångla o ha sig, det hängde sig och krabbade allmänt. Efter många om och men fick jag äntligen in mitt hederliga xp i burken igen och tänkte då; Aldrig mera win7! Men efter att ha läst i denna tråd, blev jag faktiskt sugen på att ge det ett ytterligare försök. Allt jag behöver funkar i xp, men det är ju alltid bra att vara uppdaterad. Min burk är inte splitterny heller (oktober 2007) så xp eller win7? Det kan diskuteras.

Varför inte installera XP och sen installera W7 med Virtualbox? Då kan du ju iaf känna på det ordentligt utan att påverka XP. Jag brukar göra så med nya Linux-distar för att se om de fått ordning på prylarna till slut...
VirtualBox
Citera
2010-06-17, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Varför inte installera XP och sen installera W7 med Virtualbox? Då kan du ju iaf känna på det ordentligt utan att påverka XP. Jag brukar göra så med nya Linux-distar för att se om de fått ordning på prylarna till slut...
VirtualBox

eller ghosta ditt xp, är w7 inte bra, ghosta tillbaka
Citera
2010-06-17, 11:57
Medlem
Jazzholes avatar
Jag köpte en ny dator för ett halvår sedan, då med Vista (fyfan).

Win 7 fick jag av skolan. Det är (enligt mig) den bästa versionen av Windows hittills. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men allting är såpass logiskt att det passar perfekt
Citera
2010-06-17, 12:28
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarvoe
eller ghosta ditt xp, är w7 inte bra, ghosta tillbaka
Sant, det är också en möjlighet.
Fördelen med Virtualbox är ju att man inte behöver strula med någonting, det är bara att installera och se glad ut och det är helt enkelt jävligt smidigt.
Citera
2010-06-17, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Sant, det är också en möjlighet.
Fördelen med Virtualbox är ju att man inte behöver strula med någonting, det är bara att installera och se glad ut och det är helt enkelt jävligt smidigt.

har aldrig pro´var virtualbox, men tänkte göra det vid tillfälle

men är inte det slött?
hur snabb processor behöver man?
Citera
2010-06-17, 19:19
Medlem
Verbal.Kints avatar
Det enda som håller mig borta från att köra in win7 igen är att man inte kan sitta i ventrilo 2.1.4. Man får sjuk delay och sist jag kollade (då det vart aktuellt) fanns det ingen fix för att lösa det

Edit: Är inte så insatt så det här snacket om Virtualbox och att "ghosta" kan jag inte ta till mig, tyvärr
Senast redigerad av Verbal.Kint 2010-06-17 kl. 19:21.
Citera
2010-06-17, 23:53
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
har aldrig pro´var virtualbox, men tänkte göra det vid tillfälle

men är inte det slött?
hur snabb processor behöver man?

Beror såklart helt på vilken hårdvara du har.

Nyare processorer (läs Core 2 duo och Amd X2/phenom) har ju virtualiseringsfunktioner inbyggda direkt i processorn.

I övrigt underlättar det ju såklart om du har en dualcore-processor och mycket RAM-minne.
Citera
2010-06-18, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Beror såklart helt på vilken hårdvara du har.

Nyare processorer (läs Core 2 duo och Amd X2/phenom) har ju virtualiseringsfunktioner inbyggda direkt i processorn.

I övrigt underlättar det ju såklart om du har en dualcore-processor och mycket RAM-minne.

jo jag har en c2d e7500 med virtualiseringstöd. Drar virtualbox nytta av det då?
Citera
2010-06-18, 11:23
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
jo jag har en c2d e7500 med virtualiseringstöd. Drar virtualbox nytta av det då?

Ja, förutsatt att du har virtualiseringen påslagen i BIOS och i VirtualBox (högerklicka på din virtuella maskin välj inställningar -> System -> Acceleration -> Maskinvaruvirtualisering och kryssa i bägge rutorna.

Är inte helt säker på om det finns i både 32 och 64-bitarsversionen dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in