2009-12-17, 00:56
Medlem
Linkerts avatar
Entusiasmen över Windows 7 är fortfarande helt otrolig.

Själv så känner jag inte samma entusiasm som ex-långtids Windows-användare; nu Mac OS X användare. För mig är det mera, "Välkommen in på banan åt rätt håll igen Microsoft.", men mycket mer än så är det inte. (Undvik Win vs. OS X tjafs, tack! Dvs, försök inte övertala folk att de använder fel OS..)

Det jag vill veta är om ni verkligen känner att Windows 7 lever upp till dess hype och entusiasm. Gärna konkreta exempel på features som ni inte hade i de föregående Windows modellerna.

Jag har själv kört med Windows 7 genom bootcamp ett bra tag nu och visst, det fungerar men kommer nog installera XP igen eftersom att Windows 7 inte bidrar med något nytt som jag tänker använda. (Använder endast Windows för några spel, finns inga fler anledningar)

Shoot!
Citera
2009-12-17, 01:00
Medlem
rAppmeisters avatar
Gillar "objectdocken", om man kan kalla den så. Annars vet jag inte så jättemycket som är nytt jämfört med Vista.
Citera
2009-12-17, 01:00
Bannlyst
Jag prövade win7 på min bärbara ett tag, men det fattades några drivare.

Det var väl knappast någon revolution mot vista.
Vista med sp2 är ett fint operativssystem. Ingen har fortfarande kunnat säga något som är tungt dåligt med det. WinXP ser ju för jävligt ut.
Citera
2009-12-17, 01:01
Personligen tycker jag mer om GUI:n i Windows 7. Tycker att windows sju är sjukt fint. Aldrig stött på krångel (förutom några beta version buggar i sommras)

Jag tycker XP är föråldrat och fungerar inte heller lika snabbt och smärtfritt som Windows7.

Efter vista-floppen så behövde microsoft det här.

MEN inte en tvekan att snow leopard sopar banan med win7 vilken dag som helst.
Citera
2009-12-17, 01:05
Medlem
Linkerts avatar
Oj, vilken start! Folk med fötterna på jorden som inte ser Windows 7 som Jesus återkomst
Citera
2009-12-17, 01:08
Citat:
Ursprungligen postat av Linkert
Oj, vilken start! Folk med fötterna på jorden som inte ser Windows 7 som Jesus återkomst

Knappast jesus återkomst. Läste att ~31% utav alla som testa win7 stött på problem, det säger en hel del.

Ska själv göra en fuling imorn och installera mac (hackintosh) på PC:n

ska bli sjukt kul att slippa allt krångel i windows.

Fast win7 är snabbare än XP. åtminstonde enligt de test jag sett, har även testat FPS i COD4 MW2 och har högre i Win7
Citera
2009-12-17, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linkert

Det är vista, fast med mer utvecklat gui, minneshantering, och lite mer.

Win7 är naturligtvis att föredra, men man kan definitivt leva gott med vista sp2 också.
Citera
2009-12-17, 01:14
Medlem
Bledsaters avatar
Jag har inte använt Vista alls så det är väldigt mycket nytt då jag hoppade direkt från XP till 7. 7 är snyggare, snabbare, Dx11, bättre brandvägg och egentligen nästan oändligt med saker. Det verkar ju som om de flesta är överens om att Vista blev en riktig flopp på olika vis. Lite som ME för längesedan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_Windows_7

Varför åker min text så långt ut i höger?
Senast redigerad av Bledsater 2009-12-17 kl. 01:16.
Citera
2009-12-17, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sjoelinder
Tja. Om vi ska vara negativa. WoW-spelare som spelar under mac är något snabbare än en PC-spelare. således en mac-spelare har klar fördel jämfört med en pc-spelare.

har inte källan längre, tyvärr.

många kör windows för att det är förinstallerat och företag använder också ofta windows vilket leder till högre användarsiffror.

Men back till topic. Vad var ditt argument om win7 nu igen?

Tycker väl att win7 är ett fint os. Men har man vista sp2 - som också är ett fint os, så finns det knappast någon anledning att uppgradera.

win8 ska preliminärt ha en sql databas som strukturerar sitt innanmäte. Det blir i så fall en revolution, och kommer att få långtgående och oanade konsekvenser...
Citera
2009-12-17, 01:30
Citat:
Ursprungligen postat av Cumbria
Tycker väl att win7 är ett fint os. Men har man vista sp2 - som också är ett fint os, så finns det knappast någon anledning att uppgradera.

win8 ska preliminärt ha en sql databas som strukturerar sitt innanmäte. Det blir i så fall en revolution, och kommer att få långtgående och oanade konsekvenser...

Vi bortser alltså från:

GUI:n är bättre i win7, systemet är snabbare än vista, bättre kernel, utnyttjar minnet på bättre sätt, snabbare starttid, spel flyter bättre..

?
Citera
2009-12-17, 01:34
Bannlyst
Win7 är bantat, snabbt, snyggare och säkrare än Vista. Tycket kompablitets-moden funkar bra.
Tänkte köra win7 ett tag men bytte tillbaks till Snow Leopard nu efter 3 månader, och fattar inte hur jag kunde leva utan Quicksilver och en terminal.

Det jag saknar och alltid har gjort i både OSX och linux är bra mediaspelare. Media Player Classic + ffdshow tänker jag främst på även ifall det går att leva med VLC.

Edit: Något jag hatar i både vista och 7 är den jävla kontrollpanelen. Även när man kör små ikoner så ordnas de inte upp till ner i bokstavsordning utan från vänster till höger. Organiseringen borde också göras bättre. Blir förbannad varje gång jag ska hålla på med nätverksanslutningar t.ex.
Senast redigerad av inkube 2009-12-17 kl. 01:39.
Citera
2009-12-17, 01:45
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Win7 är bantat, snabbt, snyggare och säkrare än Vista. Tycket kompablitets-moden funkar bra.
Tänkte köra win7 ett tag men bytte tillbaks till Snow Leopard nu efter 3 månader, och fattar inte hur jag kunde leva utan Quicksilver och en terminal.

Det jag saknar och alltid har gjort i både OSX och linux är bra mediaspelare. Media Player Classic + ffdshow tänker jag främst på även ifall det går att leva med VLC.

Edit: Något jag hatar i både vista och 7 är den jävla kontrollpanelen. Även när man kör små ikoner så ordnas de inte upp till ner i bokstavsordning utan från vänster till höger. Organiseringen borde också göras bättre. Blir förbannad varje gång jag ska hålla på med nätverksanslutningar t.ex.

Precis. Win7 är ett steg i rätt riktning

Nätverksanslutningar är ett riktigt helvete. Blir väldigt förvirrande när man ska in där och pilla

Kontrollpanelen är som vanligt skräpig. Klassiska menyn fungerar men de jävla grupperna är ju helt retarded.

Nåja. Win7 är enligt mig det bästa från microsoft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in