2010-01-14, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yesah
Fan också! De har redan tagit ner hela artikeln. Skulle sparat den. Iallafall, de skrev om den nya "Profile Watcher" som gör så att man kan se vem som varit inne på din facebooksida.
Interjvuade nån som kallade sig för Max och han berättade kort om vad gruppen var och att Facebook absolut inte har något emot detta.
Sen var det en omröstning också

Vad tycker du om att man kan se allt på Facebook? (??)

-Bra!
-Läskigt.

Artikeln finns kvar, testade nyss.
Phu! Äntligen läst i kapp tråden, blev ju inte mycket sovit i natt.
2010-01-14, 13:14
Medlem
Gyllenborsts avatar
http://www.sr.se/sida/Artikel.aspx?ProgramId=1646&artikel=3370466

Haha!
2010-01-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollja
Artikeln finns kvar, testade nyss.
Phu! Äntligen läst i kapp tråden, blev ju inte mycket sovit i natt.

Härligt att de bestämde sig för att lägga upp den igen

"Helt otroligt

Förekommer det ingen som helst faktagranskning på P3 Nyheter?
Det vore intressant att ta del av hur den här "nyheten" uppstod. Jag höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag upptäckte att snorungarna på Flashback lyckats lura även Sveriges Radio.

Man kunde tro (eller åtminstone önska) att en nyhetsredaktion hade någon sorts verkligehetsförankring och kollade de uppgifter man sprider. En applikation som fungerar endast "om minst 40% av ens vänner går med i gruppen". Har ni aldrig sett kedjebrev förut.

Ska man ha nyheter om teknik så hjälper det ju om man själv har en susning och inte hjälper till att sprida Flashbacktrollens dynga. De själva kallar det "ironi" - det bevisar ju hur lite de fattar... "
2010-01-14, 13:15
Medlem
Garneringsmannens avatar
Om ni går ur gruppen är ni RASISTER!!! av admin

Det där är ett jävligt bra trumf på hand för att få någon att stanna kvar i en incestgrupp. Stort LOL på det!
2010-01-14, 13:19
Medlem
sp3tts avatar
Har stalker-miljongruppen gått och blivit en Iron Maiden-grupp? Wtf?
Medlem
Mackss avatar
Här är Ljudklippet : http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=2152319&BroadcastDate=&Is Block=

Det som skrevs imorse:

Nu sprids inbjudningar till att gå med i en grupp på FaceBook som sägs avslöja vilka som är inne på ens profil. Fem programmerare i 20 års åldern har gjort att tjänsten på Facebook nukan spridas i Sverige och den första inbjudningen gick från 10.000 -runt 100.000 användare på ett dygn. Men killarna stängde ner den första gruppen:

- Det var några i gruppen som ändrade uppfattning att man kunde se ensprofil och efter en lång diskussion i går så stängde vi ner gruppen ochstartade en ny för dom som verkligen ville vara kvar i det här.

Vi kallar honom Max, han tycker att det är säkrast så. För att det här ska fungera säger Max att man måste få med sig 40 procent av sinakompisar i gruppen på Facebook. Men frågan är mycket kontroversiell,utgångspunkten i integritetsdebatten i tillexempel FRA lagen, är att man ska kunna få vara anonym på nätet utan att någon ska kunna se vadman gör.

- Jag tycker att det är mer snorungar som vill leka gangsters på nätetsom är emot FRA lagen säger Max.
Och skulle den här tjänsten fungera som Max säger, så kan en Facebookanvändare som är med i gruppen kunna läsa av exakt vem som är inne påhans eller hennes profil.
Är det bara dom som är med i gruppen man kan se?

- Nej det är alla.
Vad säger FB?
- Facebook har inga problem med det eftersom att det är dom själva somhar tillverka Facebook så att man kan göra på det här sättet.

Det som står nu : http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=3370466

Kan tilläga att det inte var jag som startade pedofil gruppen som han snackar om där.

Min grupp stängde facebook ner efter 40h !
Senast redigerad av Macks 2010-01-14 kl. 13:22.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TommyGBG
Man undrar ju om det är troll som trollar troll ibland?

Jag råkade gå på ett troll nyss... Fast det var ju bara något så skoningslöst som en liten länk
2010-01-14, 13:20
Medlem
så alla som skapar en fuckbookgrupp är numera programerare ASG
2010-01-14, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av g-boy
så alla som skapar en fuckbookgrupp är numera programerare ASG

2010-01-14, 13:31
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyGBG
Man undrar ju om det är troll som trollar troll ibland?

Utländska troll som inte vet sin plats, brukar jag trolla ibland

Mer än ett par av dom som gått på "ooskar"-länken
2010-01-14, 13:31
Medlem
festivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Förresten, har inte Facebook börjat IP-banna?
Nej.
2010-01-14, 13:35
Bannlyst
Jag lovar att vara snäll. --------------------Ämne: VIKTIGT MEDDELANDE VIKTIGT: TROLLEN, KAPARNA HAR TAGIT ÖVER GRUPPEN "SE VEM SOM BESÖKT DIN PROFIL" OCH ÄNDRAT NAMNET TILL "VI SOM HAR SEXFANTASIER OM BARN" MÅNGA HAR GÅTT MED I GRUPPEN ÖVER 3800 PERSONER DÅ DEN VAR TILL FÖR ATT SE VEM SOM BESÖKTE ENS SIDA. SE ÖVER DINA GRUPPER! DESSA TROLL ÄR RIKTIGA SVIN SOM ÄR RIKTIGT SJUKA!!!DET VAR ÄVEN DESSA TROLL SOM FÖRSÖKTE FÖRSTÖRA VÅRAN GRUPP FÖRRA VECKAN. http://www.facebook.com/group.php?gid=261727434592--

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in