• 1
  • 2
2009-12-14, 20:50
Medlem
GudrunSchulmans avatar
Hej alla!

Jag har nyligen börjat om med styrketräningen efter att ha haft uppehåll i ca 1.5 år.

Eftersom att jag ser det som en nödvändighet att skriva upp resultat, av den enkla anledningen att jag glömmer bort vilka vikter jag tränade på föregående pass, så tänkte jag att det är lika bra att göra det här. Vem vet, det kanske leder till några bra tips eller något annat nyttigt

Basfakta:
Kön: Man
Ålder: 20+
Längd: 178 cm
Vikt: 79 kg

Lite färska stats:
Bänkpress: 72.5 kg x 6 x 3
Kronlyft: 135 kg x 10 x 3
Benböj: 80 kg x 8 x 3

Träningsbakgrund:
Har nyligen slutat spela fotboll och slutade spela hockey i 18-årsåldern. Ser mig själv som allroundtränad med bra kondition.
Styrketräning har tidigare skett högst sporadiskt under perioden 17-21 år.

Mål med träningen:
Tränar för att bli stark och för att hålla igång kroppen. Sen att det är så grymt kul får man väl se som en bonus!

Schema 4-split:
Mage/Bröst
Rygg/Biceps
Triceps/Axlar
Ben/Underarmar

Mat/tillskott:
Målet är att hålla kosten varierad men det är svårt med bristande disciplin och kunskaper i köket.

Försöker ta kreatin monohydrat enligt dosering på förpackningen.

Kommentarer tas gladeligen emot!

Med vänliga hälsningar från GudrunSchulman
Senast redigerad av GudrunSchulman 2009-12-14 kl. 21:07. Anledning: Tillägg av fakta - kön
Citera
2009-12-14, 20:59
Medlem
StigHeils avatar
Kul! då var vi 3

GudrunSchulman for president!
Citera
2009-12-14, 21:05
Medlem
GudrunSchulmans avatar
Pass 1 - Bröst/mage

Veckans första pass gav mersmak då man ökade i både sned och rak hantelpress. Ökningen berodde nog mest på att jag inte kommer förra gången jag körde hantelpress, men det är ändå en ökning

Övningarna är uppskrivna i tidsordning, det vill säga första övningen först och så vidare. Sifferordning: vikt x reps x set

Rak hantelpress: 26 kg x 12, 31 x 6 x 2

Crunches med pilatesboll mot vägg: 15 x 3
Kommentar: Fick lite ont i ländryggen av denna övning. Har aldrig kört den förut så vi får se om den får en andra chans!

Lutande hantelpress: 23.5 kg x 10, 28.5 kg x 5 x 2

Magmaskin: 16 kg x 10-15 x 3

Dips: kv + 15 kg x 8 x 2, kv + 15 kg x 1
Citera
2009-12-14, 21:20
Medlem
GudrunSchulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHeil
GudrunSchulman for president!

tack Du börjar ju bli rutinerad nu, hur tjockstark har du blivit sen du startade din träningsdagbok?
Citera
2009-12-14, 21:25
Medlem
StigHeils avatar
Har inte gjort några superökningar styrkemässigt, det går mer framåt pga förbättrad teknik. Däremot har jag blivit 2 kg tjockare!
Citera
2009-12-15, 21:01
Medlem
GudrunSchulmans avatar
Pass 2 - Rygg

Invägning: 78,45 kg

Chins:
kv x (6+6+4)

Kronlyft:
140 kg x 10 x 3

Sittande rodd i maskin:
68 (?) kg x (8+8+6)

Latsdrag med V-handtag:
61 kg x 6,
68 (?) kg x 6 x 2

Enarmsrodd: 25 kg x 8 x 3

Övrigt: Är det någon som har upplevt några konstiga effekter vid intagande av för stor dos kreatin? Jag råkade precis innan dagens pass ta uppskattningsvis 3 gånger så stor dos som är rekommenderat(hällde okontrollerat direkt ur påsen ner i vattenglaset). När jag tränade hade jag, i början av passet, en konstig känsla som påminde om yrsel och blodsockerfall. Sakerna har förmodligen inget samband men jag har aldrig upplevt samma känsla förut och den enda händelse som sticker ut från mitt vanliga liv är incidenten med kreatinet.
Citera
2009-12-15, 21:50
Medlem
StigHeils avatar
fina kronlyft!

ser att deffen går bra också, siktar du på 67-68 kg?
Citera
2009-12-15, 21:57
Medlem
GudrunSchulmans avatar
tack Stig.
haha nu var du väl elak! ligger stadigt på 78 nu iallafall, vi får se vad man landar på efter Jul!
Citera
2009-12-15, 22:08
Medlem
StigHeils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunSchulman
tack Stig.
haha nu var du väl elak! ligger stadigt på 78 nu iallafall, vi får se vad man landar på efter Jul!

skoja bara! så länge styrkan går framåt så gör det inget om man tappat ett kilo eller två.

för mycket kreatin = njursten, men då ska det vara mer än någon enstaka överdosering
Citera
2009-12-15, 22:11
Medlem
GudrunSchulmans avatar
hehe nej. men man vill ju inte flyga iväg med vinden (som du riskerar )

Shit alltså, tänk om jag håller på att få njursten?
Citera
2009-12-15, 22:16
Medlem
StigHeils avatar
haha, syftar du på när jag fäller ut latissimus dorsi?

ingen fara, vet bara att R.Enér åkte på det under gymnasiet, han hade kört på krea i vääääldigt många veckor.
Citera
2009-12-15, 23:13
Medlem
victor.bs avatar
Vet att många av mina kompisar blev dåliga av kreatinet när dom tog större doser än rekommenderat.
Yrsel, illamående, kräkningar, extremt dåliga i magen osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in