2013-10-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palpatine
En av mina kompisar pa FB har skrivit ett brev till Dallin E. Oaks (en av Mormonskyrkans ledare) och fick tydligen svar fran skitstoveln.

http://imgur.com/a/121jP

Haha, typiskt svar från en general authorities.
Tack för att du delade med dig det.
Citera
2013-11-02, 21:11
Medlem
Palpatines avatar
En tjejkompis i Sverige som tvivlade i hemlighet och anvande sig av dolda FB-grupper for att fa stod av andra exMormoner har nu blivit avslojad av sin familj. Tydligen har dom spionerat pa hennes FB aktiviteter och sedan gatt med i de de dolda grupperna med falska identiteter for att se vad hon haller pa med. Nu har hon fatt ett langt brev fran hennes Mormonska familj i Sverige dar dom anklagar henne for att vara vilseled av djavulen och att hon forstor den eviga familjen som deras pappa jobbat hart for att forverkliga. Tydligen har dom inga skrupler eller granser nar det kommer till att bevara familjemedlemmarnas Mormonska tro. Vilka normala manniskor sitter och spionerar pa familjemedlemmar?

Djavla kult.
Citera
2013-11-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palpatine
En tjejkompis i Sverige som tvivlade i hemlighet och anvande sig av dolda FB-grupper for att fa stod av andra exMormoner har nu blivit avslojad av sin familj. Tydligen har dom spionerat pa hennes FB aktiviteter och sedan gatt med i de de dolda grupperna med falska identiteter for att se vad hon haller pa med. Nu har hon fatt ett langt brev fran hennes Mormonska familj i Sverige dar dom anklagar henne for att vara vilseled av djavulen och att hon forstor den eviga familjen som deras pappa jobbat hart for att forverkliga. Tydligen har dom inga skrupler eller granser nar det kommer till att bevara familjemedlemmarnas Mormonska tro. Vilka normala manniskor sitter och spionerar pa familjemedlemmar?

Djavla kult.

Vad hände med henne sen?
Citera
2013-11-17, 11:51
Medlem
Konstig klädkod hos mormonerna

Jag var för ett tag sen hos mormonerna, och såg nåt som jag inte fattade.

En flicka på ca 5-6 år hade klänning och strumpbyxor. Ingenting konstigt, men UTANPÅ strumpbyxorna så hade hon nåt som såg ut som nån konstig sorts underbyxor typ boxertrosor.

Kan nån insatt förklara varför de gör så? Jag har aldrig sett nåt liknande. Är det nån sorts missriktad och ologisk omsorg om att ingen ska se denna del av strumpbyxorna?
Citera
2013-11-17, 12:01
Medlem
TheShapes avatar
Fast det där gör ju somliga "vanliga" människor också med sina barn, för att hålla strumpbyxorna på plats. Sen att mormoner har en speciell (host) relation till underkläder är ingen nyhet;

http://en.wikipedia.org/wiki/Temple_garment
Citera
2013-11-17, 12:08
Medlem
Pekka-Ukkos avatar
Dom har speciella underkläder som ska skydda dom från onda saker. Långkalsonger och långärmade undertröjor och lika för kvinnorna fast överdelen har något som liknar en behå. Ser inte riktigt klokt ut. Sladdrigt vitt material. Det är väl något liknande för barn.
Citera
2013-11-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Fast det där gör ju somliga "vanliga" människor också med sina barn, för att hålla strumpbyxorna på plats.

Verkligen? Det har jag missat Ja ja, man lär så länge man lever.
Citera
2013-11-17, 13:34
Medlem
Polyklorfenols avatar
Alla kulturer har sina klädstilar. Att ha byxröven hänga ner till knävecken eller brallorna bak-och-fram tycker jag verkar minst lika skumt.

Här är något för dig:http://www.mormon-underwear.com/
Citera
2013-11-18, 04:42
Medlem
Palpatines avatar
En "senior missionary" som tjanstgor i Dominikanska Republiken har drabbats av slaganfall och ligger nara doden. Hans familj maste betala hemtransporten sjalva aftersom kyrkan vagrar att betala for hans hemresa med ambulansflyg.

Vill ni hjalpa familjen sa kan ni bidra med pengar har: http://ron.malan.org/
Citera
2013-11-26, 17:51
Medlem
Mormonladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag var för ett tag sen hos mormonerna, och såg nåt som jag inte fattade.

En flicka på ca 5-6 år hade klänning och strumpbyxor. Ingenting konstigt, men UTANPÅ strumpbyxorna så hade hon nåt som såg ut som nån konstig sorts underbyxor typ boxertrosor.

Kan nån insatt förklara varför de gör så? Jag har aldrig sett nåt liknande. Är det nån sorts missriktad och ologisk omsorg om att ingen ska se denna del av strumpbyxorna?

Barn och ungdomar får inte ha tempelkläder (garments). Det är bara medlemmar med tempelrekommendation som har det.

Med andra ord så var det inte några "mormonkläder" alls.

Tempelkläderna är till för att påminna medlemmen om de förbund som han eller hon gör i templet. Det motsvara de klosterlöften som munkar och nunnor gör. Precis som munkar och nunnor har religiösa kläder så har en del mormoner det. Det är något som man väljer frivilligt. Inte alla vill det. Max 25-50 av medlemmarna har det och är i minoritet. De flesta mormoner har ingen tempelrekommendation och kan därmed inte heller köpa några tempelkläder.

Tempelkläderna skyddar inte mot eld, eldstrider eller annat. Man blir inte stålmannen genom att bära tempelkläderna, utan vi bär dem för att påminna oss om Jesu försoningsverk, hans lidande och död för alla människor. Utan detta skulle vi människor inte ha något hopp. I Jesu uppståndelse så visar Gud Fadern sin kärlek, nåd och barmhärtighet till oss ofullkomliga människor.
Citera
2013-11-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mormonlady
Barn och ungdomar får inte ha tempelkläder (garments). Det är bara medlemmar med tempelrekommendation som har det.

Med andra ord så var det inte några "mormonkläder" alls.

Så vad var det hon hade då och varför? Är mormoner pryda på ett konstigt vis?
Citera
2013-11-27, 13:07
Medlem
Mormonladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Så vad var det hon hade då och varför? Är mormoner pryda på ett konstigt vis?

Ingen aning om vad hon hade på sig. Kanske mamelucker? Mormoner har en konservativ och modest klädstil för det mesta. Det är många som har det, inte bara mormoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in