Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-11, 18:18
  #1
Avstängd
Subdejt.ses avatar
Är det farligt att använda Otrivin Menthol mer än 3 gånger dagligen? Jag ligger i "Stora Grisen" och mår skit och då täpper näsan hela tiden och då använder jag otrivinet flera gånger i timmen

Skulle ju va trist om man överlever "Stora Grisen" men trillar av pinn av Otrivinet
Citera
2009-12-11, 18:34
  #2
Avstängd
smålandtintins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subdejt.se
Är det farligt att använda Otrivin Menthol mer än 3 gånger dagligen? Jag ligger i "Stora Grisen" och mår skit och då täpper näsan hela tiden och då använder jag otrivinet flera gånger i timmen

Skulle ju va trist om man överlever "Stora Grisen" men trillar av pinn av Otrivinet
Det viktiga är att du använder det högst tio dagar i sträck. Näsblod brukar vara vanligaste biverkningen.
Citera
2009-12-11, 18:37
  #3
Avstängd
Subdejt.ses avatar
Ok..

Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det viktiga är att du använder det högst tio dagar i sträck. Näsblod brukar vara vanligaste biverkningen.

Ok tackar !
Citera
2009-12-11, 19:51
  #4
Medlem
du kan dessutom bli beroende, använde det själv dagligen under ca 1 år. när jag inte tog det va jag täppt i näsen vare sig jag va sjuk eller inte
Citera
2009-12-11, 20:00
  #5
Avstängd
Subdejt.ses avatar
Saken..

Citat:
Ursprungligen postat av Zmutser
du kan dessutom bli beroende, använde det själv dagligen under ca 1 år. när jag inte tog det va jag täppt i näsen vare sig jag va sjuk eller inte

saken är ju den att jag brukar det hela tiden, inte under längre perioder men är jag sjuk sprutar jag kanske 5 gånger i timmen.
Citera
2009-12-12, 03:15
  #6
Medlem
Dougs avatar
Se till att inte använda det för länge. Att bli beroende av nässpray är varken kul eller speciellt svårt.
Citera
2009-12-12, 04:36
  #7
Medlem
distanss avatar
Pröva Rhinocort Aqua, tycker det fungerar bättre för att just bli av med "täptheten".
Citera
2009-12-12, 10:13
  #8
Medlem
Snoppzors avatar
Jag måste skriva under på biverknings-
biten som flera snackar om. Det är väldigt
tråkigt att vänja näsan vid överdrivna
mängder nässpray, till slut svullnar slem-
hinnorna när du inte tar nässpray, även
när du inte är förkyld. Nässprayet gör
dig då täppt när du inte är förkyld. Hur
blir du av med det? Mer nässpray. Det
är rätt dyr vana.
Citera
2009-12-12, 10:32
  #9
Avstängd
smålandtintins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subdejt.se
saken är ju den att jag brukar det hela tiden, inte under längre perioder men är jag sjuk sprutar jag kanske 5 gånger i timmen.
Om du fortfarande behöver nässpray efter tio dagar ska du be att få Rhinocort utskrivet.

Det sväller av otroligt mycket bättre och tas bara två gånger om dagen. Sedan smakar man som ett djur dött i ens mun, men såna smällar får man ta.
Citera
2009-12-12, 11:45
  #10
Medlem
Aniki-kuns avatar
Rinexin is the shit!
Citera
2009-12-12, 21:34
  #11
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Om du fortfarande behöver nässpray efter tio dagar ska du be att få Rhinocort utskrivet.

Rhinocort 32 mikrog/dos receptfritt och finns i allergihyllan på apoteket. Rhinocort 64 mikrog/dos receptbelagt = tryck två gånger Glöm inte skaka flaskan.

Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det sväller av otroligt mycket bättre och tas bara två gånger om dagen. Sedan smakar man som ett djur dött i ens mun, men såna smällar får man ta.

Hmm.. det har jag inget minne av. Kommer bara ihåg att jag kunde andas igen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback