Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-21, 23:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cesare
Fria Tider verkar ha fått ett rejält uppsving den senaste månaden efter deras rapportering i Landskronafallet. Enligt Alexa är de nu större än Fria Nyheter, till exempel. Vi föredrar helt klart FT framför de andra indignerat pöbelvrålande bloggarna á PI; de är bredare, seriösare och mindre SD-korrekta. Här om dagen blev de ju alltså attackerade av Kent Ekeroth för sin Israelkritik, t.ex.
Jo, man verkar inte vara så fixerade vid invandrarbrottslighet som Politiskt Inkorrekt och Fria Nyheter.
Citera
2010-04-22, 18:52
  #14
Medlem
ShineCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesare
Fria Tider verkar ha fått ett rejält uppsving den senaste månaden efter deras rapportering i Landskronafallet. Enligt Alexa är de nu större än Fria Nyheter, till exempel. Vi föredrar helt klart FT framför de andra indignerat pöbelvrålande bloggarna á PI; de är bredare, seriösare och mindre SD-korrekta. Här om dagen blev de ju alltså attackerade av Kent Ekeroth för sin Israelkritik, t.ex.
En stadigt uppåtgående kurva vad det verkar: http://www.alexa.com/siteinfo/friatider.se#pageviews

Den går upp, upp, upp. (Länken funkar visst inte, men ni får söka själva om det skulle vara så.)
Citera
2010-05-03, 06:05
  #15
Medlem
Cesares avatar
Fria Tider verkar sikta högt:

Citat:
Vi utvecklar en ny sajt, med 3 spalter och med en design som ska konkurrera med DN och SvD. Vi breddar även med väderinformation, sport, spel, krönikörer och allt annat som en riktig dagstidning ska ha. För att hantera den redan nu massiva trafiken köper vi in en rejäl server. Nu behöver vi din hjälp!

http://www.friatider.se/donera-pengar-till-nya-sajten

Jonas De Geer kallade Politiskt Inkorrekt för "kosherblogg", och det verkar tyvärr vara en ganska träffsäker beskrivning. Ju mer man läser på Fria Tider framgår det emellertid att den sajten är betydligt mindre kosher.
Citera
2010-05-06, 11:35
  #16
Avstängd
Straybullets avatar
Är det bara för mig som det är nere?
Någon finnig vänstertomte som har d-dosat skiten igen eller?
Citera
2010-05-07, 07:24
  #17
Medlem
Fails avatar
Vad jag förstått så har någon/några hållt på att ddosa siten i några dagar
Citera
2010-05-07, 07:33
  #18
Medlem
pawitels avatar
Siten ligger nere för tillfället!
Citera
2010-05-09, 06:51
  #19
Medlem
FriaTider.ses avatar
Kul att ni gillar vår tuffa sajt!

Det är därför ni ska donera pengar till mig nu så jag kan köpa en VPS-tjänst enligt planen här: http://www.friatider.se/donera-pengar-till-nya-sajten annars kommer sajten lagga apa nån månad, tills vi får vår nya server på plats och det vore ju tråkigt.

Stämmer för övrigt att vi blivit dosade, men just nu är det servern vi har som knäar för trycket av vanliga besökare, vilket är både kul och trist eftersom sajten ligger nere större delen av dagen. Förut hade vi runt 5000/dag men nu verkar det ha stabiliserats över 10000 unika/dag. Jag är ju en mångkulturtrött Södertäljebo och då är det riktigt tillfredsställande att ha fler läsare än den lokala desinformationstidningen LT till exempel. Sen har vi en bit kvar till DN.se är spöade, om man får tro Alexa, men dom ska få dom också i sinom tid!

FÖR ÖVRIGT: Vi behöver först och främst nya notisskribenter. Vi har ett flöde av agreggerade RSS-feeds som man läser och plockar upp nyheter från. Mycket från dansk, norsk, brittisk och amerikansk press. Hör av dig i PM om du är intresserad. Vi behöver verkligen fler som kan göra detta nu då undertecknad ska utomlands ett tag och vi har för få övriga för att hålla tempot undertiden.

FÖR ÖVRIGT 2: Om nån kan hjälpa till med nåt annat t.ex. designa klistermärken eller rita en kul satir osv så hör av dig om det med.

Puss!

/Widar
Citera
2010-05-09, 16:53
  #20
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaTider.se
Kul att ni gillar vår tuffa sajt!

Det är därför ni ska donera pengar till mig nu så jag kan köpa en VPS-tjänst enligt planen här: http://www.friatider.se/donera-pengar-till-nya-sajten annars kommer sajten lagga apa nån månad, tills vi får vår nya server på plats och det vore ju tråkigt.

Stämmer för övrigt att vi blivit dosade, men just nu är det servern vi har som knäar för trycket av vanliga besökare, vilket är både kul och trist eftersom sajten ligger nere större delen av dagen. Förut hade vi runt 5000/dag men nu verkar det ha stabiliserats över 10000 unika/dag. Jag är ju en mångkulturtrött Södertäljebo och då är det riktigt tillfredsställande att ha fler läsare än den lokala desinformationstidningen LT till exempel. Sen har vi en bit kvar till DN.se är spöade, om man får tro Alexa, men dom ska få dom också i sinom tid!

FÖR ÖVRIGT: Vi behöver först och främst nya notisskribenter. Vi har ett flöde av agreggerade RSS-feeds som man läser och plockar upp nyheter från. Mycket från dansk, norsk, brittisk och amerikansk press. Hör av dig i PM om du är intresserad. Vi behöver verkligen fler som kan göra detta nu då undertecknad ska utomlands ett tag och vi har för få övriga för att hålla tempot undertiden.

FÖR ÖVRIGT 2: Om nån kan hjälpa till med nåt annat t.ex. designa klistermärken eller rita en kul satir osv så hör av dig om det med.

Puss!

/Widar
Hade gärna satt upp klistermärken för Fria Tider äger klart mycket bättre än PI
Citera
2010-05-10, 20:08
  #21
Medlem
pawitels avatar
Siten nere sedan igår. Någon som vet??
Är det hackersangrepp av terrorister från V?
Citera
2010-05-10, 23:05
  #22
Medlem
MightyMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Siten nere sedan igår. Någon som vet??
Är det hackersangrepp av terrorister från V?
Nej dom är överbelastade och behöver en ny server
Citera
2010-05-10, 23:16
  #23
Medlem
fizzles avatar
Kan ingen spegla nyheterna till en annan sida, så man kan läsa från sidan någon jävla gång?
Citera
2010-05-13, 17:17
  #24
Medlem
urquinaonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaTider.se
Kul att ni gillar vår tuffa sajt!

Det är därför ni ska donera pengar till mig nu så jag kan köpa en VPS-tjänst enligt planen här: http://www.friatider.se/donera-pengar-till-nya-sajten annars kommer sajten lagga apa nån månad, tills vi får vår nya server på plats och det vore ju tråkigt.

Stämmer för övrigt att vi blivit dosade, men just nu är det servern vi har som knäar för trycket av vanliga besökare, vilket är både kul och trist eftersom sajten ligger nere större delen av dagen. Förut hade vi runt 5000/dag men nu verkar det ha stabiliserats över 10000 unika/dag. Jag är ju en mångkulturtrött Södertäljebo och då är det riktigt tillfredsställande att ha fler läsare än den lokala desinformationstidningen LT till exempel. Sen har vi en bit kvar till DN.se är spöade, om man får tro Alexa, men dom ska få dom också i sinom tid!

FÖR ÖVRIGT: Vi behöver först och främst nya notisskribenter. Vi har ett flöde av agreggerade RSS-feeds som man läser och plockar upp nyheter från. Mycket från dansk, norsk, brittisk och amerikansk press. Hör av dig i PM om du är intresserad. Vi behöver verkligen fler som kan göra detta nu då undertecknad ska utomlands ett tag och vi har för få övriga för att hålla tempot undertiden.

FÖR ÖVRIGT 2: Om nån kan hjälpa till med nåt annat t.ex. designa klistermärken eller rita en kul satir osv så hör av dig om det med.

Puss!

/Widar

Tack för en välbehövlig informationskanal! Jag donerar gärna en slant, problemet är att jag inte kunnat komma in på flera dagar och därför inte kunnat få tag i dessa uppgifter. Skulle behöva IBAN då jag befinner mig utomlands...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback