Citat:
Ursprungligen postat av
frusciantelo
Att få barn är bara någonting naturligt och en önskan många kvinnor har. Det är ingen uppoffring på samma sätt. Men visst, det är ju ändå ett argument.
Jag har inte så mycket emot kvinnlig rösträtt egentligen, men jag förstår hur resonemanget gick förr i tiden innan kvinnlig rösträtt fanns. Däremot så skulle jag gärna vilja se krav på motprestation av båda könen. Jag gillar inte att bidragsberoende eller utvecklingsstörda har rösträtt t.ex.
Vidare är kvinnor dessutom mer beroende av offentlig sektor, och röstar därefter, dvs åt vänster. De vill expandera välfärdsstaten, och röstar fram stora sociala program som inte skapar incitament till att vara driftig. Och så har vi hela flyktingkatastrofen, driven av känslor istället för empiri.
Det är självklart en uppoffring, barn kostar och barn har i historiska tider i Sverige dessutom varit förknippat med stor livsfara att föda. I nutid är det ungefär 350 000 mödrar som dör varje år pga förlossnignskomplikationer.
Om vi jämför detta med ett moderna krig ta Irakkriget ex. så dog
Enligt Iraq Body Count 2008 har 86 453–94 325 civila dödsfall på grund av våldet rapporterats i medierna.[76] Av koalitionens soldater har enligt koalitionen över 4 100 amerikanska, 170 brittiska och 120 av övriga i koalitionen stupat sedan krigsutbrottet.
Du har alltså runt 3 Irakkrig som pågår varje år med endast kvinnor som offer i modern tid.
Och du säger att kvinnor inte gör uppoffringar?
Så nej jag förstår faktiskt inte alls hur man resonerade förr eller hur du tänker nu.
Sen är det rätt märkligt att så många har en totalt polariserad syn mellan empiri och empati.
Att vara empatisk mot andra är i grunden otroligt smart för individen och för samhällen och grundat på…. empiri (grundat på erfarenhet)
Vi har blivit empatiska för att evolutionen gjort oss sådana….du kan vara jävligt säker på att det alltså just är smart….OCH empiriskt.
allright?