• 1
  • 2
2009-12-08, 13:38
Medlem
Börjar bli så trött på crackade windows, bara en massa krångel, funderar på att köpa en licens, men frågan är: Vad ska jag välja?

XP, Vista eller 7? Eller ska jag skita i det?
Citera
2009-12-08, 13:40
Medlem
Ingen kommer att föreslå Vista. Valet står mellan Win7 och XP. Jag tycker att du skall välja mellan de två utifrån hur kraftigt system du har med mängden ramminne och sådana grejer.
Citera
2009-12-08, 13:41
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visarfettanicam
Börjar bli så trött på crackade windows, bara en massa krångel, funderar på att köpa en licens, men frågan är: Vad ska jag välja?

XP, Vista eller 7? Eller ska jag skita i det?

Windows 7 om du har en relativt ny maskin. Annars WinXP.
Citera
2009-12-08, 13:44
Medlem
ischs avatar
Tanke på att MS kommer sluta supportera XP vilken dag som helst så är det inget alternativ. Så egentligen är Windows 7 det ända alternativet men jag hade rekommenderat att du dra hem och testar det först. Funkar det fint på din burk så är det bara att casha upp då det är ett mycket trevligt OS.
Citera
2009-12-08, 13:44
Bannlyst
Jag kör en klockren version på win7 ultimate 64. Fungerar med updates och allt. Utan problem.

Nej, jag har inte betalt för det. Och jag har installerat samma version på flera datorer. Klockrent.

Ska du köpa ett OS ska du tveklöst köpa Win7 om din dator klarar prestandakraven.

Jag är väldigt nöjd med Win7.

Edit:

Har kört den här releasen i några månader:

http://btjunkie.org/torrent/Windows-...aa26889f10aa45
Senast redigerad av DanielNinoa 2009-12-08 kl. 13:49.
Citera
2009-12-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
[...]MS kommer sluta supportera XP vilken dag som helst[...]
Det är över 4 år kvar innan så kommer att ske.
http://www.informationweek.com/news/...leID=208800494
Citera
2009-12-08, 13:50
Medlem
Win XP solklart, Men klaga inte crackade versioner vad jag vet så överträffar dom ofta originalen. De är ju uppdaterade, twekade och kommer med bra program som man ändå skulle behöva tanka ner.
Citera
2009-12-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visarfettanicam
XP, Vista eller 7?

Testa ladda ner Windows 7 och köra den. Vista stryker jag helt ur din lista
Om du gillar den, så köp en licens... förutsatt att din dator klarar systemkraven.
Citera
2009-12-08, 14:00
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Det är över 4 år kvar innan så kommer att ske.
http://www.informationweek.com/news/...leID=208800494

jaha, så de har utökat det åter igen. Vilket som så är det ett gammalt och omodernt OS som jag idag inte hade fått för mig att betala för.
Citera
2009-12-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
jaha, så de har utökat det åter igen. Vilket som så är det ett gammalt och omodernt OS som jag idag inte hade fått för mig att betala för.
Åldern på något dömer inte ut hur gammalt det är. Det som dömer ut hur gammalt något är hur väl det står sig mot vad man skall använda det det. Om man inte är en avancerad användare utan bara använder datorn till surf, film, musik och inte de allra senaste mest spelen så duger WinXP utmärkt (tycker jag).
Citera
2009-12-08, 14:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Orsaken till att XP SP3 får leva vidare så länge är att den uppdateringen kom så sent som i maj 2008 och är garanterad support i sex år.

Enligt Microsoft är den 13 juli 2010 slutdatum för support på både server- och klientversionen av Windows 2000. Samma datum gäller för SP2 av Windows XP medan det dröjer till 2014 innan supporten på SP3 upphör enligt många artiklar.
Citera
2009-12-08, 17:06
Medlem
SgtEmiLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Har kört den här releasen i några månader:

http://btjunkie.org/torrent/Windows-...aa26889f10aa45
Jag med, funkar klockrent för mig.
Citera
  • 1
  • 2